Barbeque etiquette

Op de middelbare school, havo, moest je voor je 4e en 5e jaar kiezen uit 4 'pakketten'. In elk pakket zaten 4 vakken, die dan zeg maar je hoofdvakken waren. Voor bepaalde opleidingen had je dan ook een bepaald pakket nodig, om toegelaten te worden.
Mijn pakket 'N&G' staat voor Natuur en Gezondheid. Mijn 4 hoofdvakken waren Wiskunde B1, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie.
Zo had je dan ook nog een 'technisch' pakket, een economisch pakket en een talen pakket ofzoiets..
Voor mijn opleiding maakte het niet uit welk pakket ik had, maar als je bijv verpleegkundige wilde gaan doen, had je het natuur en gezondheid pakket nodig.
Snappie?

Annemiek: wij zijn te oud :)

Wij waren nog maar net van de middelbare school af toen ze het onderwijssysteem hebben omgegooid.....

16 vakken!!! Moest je daar ook allemaal examen in doen? Waar is die goeie owe tijd gebleven toen je voor de mavo nog maar 6 vakken hoefde te doen en je de keuze had uit een 7e vak :)

hmmm.... Redelijk off topic dit allemaal ;)

Waar zie jij 16 vakken  :shock:
Ik heb examen gedaan in 6 vakken geloof ik. Mijn 4 profiel vakken, plus nederlands en engels (verplicht).
Hahah jaa wel knap dat we van bbq etiquette naar middelbare schoolvakken gaan  :grin:

Wat heeft dit nog met Bbq etiquette te maken?

Het word meer een onder onsje geloof ik

Sorry

Kees

Hahaha, sorry kees! We zijn inderdaad helemaal afgedwaald.
Weer back to topic zou ik zeggen.

Heb jij nog wat te vertellen over BBQ etiquette?

Effe weer on topic: krantenpapier helpt erg goed.
Dat zagen we de Ozzies gebruiken nadat ze de bbq gebruikt hadden en het was schoon.
Thuis gebruiken we het nu ook.

Verhip....heb geen abonnement op de krant....

Werken huis-aan-huis blaadjes ook?

Had idd al een keer van een kennis vernomen dat krantenpapier goed werkt. Maar daar ging het dan om de verchroomde roosters die in NL gebruikt worden. Hij maakte dan meen ik een sopje van afwasmiddel en water en maakte vervolgens de krant nat met dit spul en vouwde dit om het rooster heen. Nachtje laten liggen en de volgende ochtend is alles losgeweekt en kan je het zo van het rooster afhalen...

Dus ben wel benieuwd of het alleen kranten zijn of dat ze er nog iets meer mee doen...

Wat is gumption en waar kan ik het kopen? Wil ook graag een schone gietijzeren bbq!

Inge :eatdrink:

Heb het net even nagevraagd waar Annemiek de gumption haalt. De eerste hebben we gehaald bij de IGA, maar later heeft ze ze ook gezien bij de Woolies en Coles....

a0f9615360b5ca008df7dac10445bb1e.image.120x120.png

onze 1e bbq ervaring met onze AU vrienden....
(oud) bier, krant, zout, krant.....en in die volgorde
de creepy crawlies [sub]sorry voor de schrijfwijze...[/sub] schoten weg.......

we houden het zelf toch maar bij de "normale" schoonmaakmiddelen....

groetjes
Monja

Na alle truucs om de barbie schoon te maken, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie erop doen voor het vlees erop gaat....hebben zelf die olijfoliesprays (waarom hebben we dat niet in Nl?) gebruikt, werkte prima.

Een vriend liet vorige week zien wat zij gebruikten.
Een stuk siliconen folie. Dat leggen ze op de bbq, doen hun vlees en andere zooi en wassenn de folie thuis af.
Geen gezeur met vieze smerige bbqs.
Te koop bij Bunnings.

Barbeque etiquette? Briljant! Dacht even dat het ging over in welke hand je je snags moet houden of zo...
Over schoonmaken gesproken, een paar slokken bier over de warme plaat! Een onmisbaar item bij iedere BBQ in Australie dacht ik zo... En dan schuif je alle troep zo van de plaat.

Back