Bastiaantjes go Down Under:GESLAAGD!!!

clair

New Member
Tijd dat wij ook een onderwerp krijgen in deze rubriek.Ik heb m'n 1e serieuze stap richting een visum gezet(eigenlijk 2e,we waren al begonnen met sparen).
Vandaag had ik m'n 1e sollicitatie gesprek,voor hulp kok,in een bungalowpark in Zeewolde.
4 maart hoor ik hoe of wat.Het ziet er wel positief uit en ik heb dan vast wat werk ervaring voordat ik in sept.met m'n koksopleiding begin.
Ik moet overigens nog wel een bevestiging krijgen vd school,want het gaat alleen door bij voldoende deelname.
Dat was het voorlopig en ik hoop dat ik hier met regelmaat positieve berichten mag plaatsen.

Groetjes,Clair.

ps vind t ook erg interessant om de laatste stand v zaken v andere mensen te volgen!

Hoi Clair,

Ik zal voor je duimen dat je de baan krijgt  :up:
ik weet niet of je ergens anders ook al hebt geschreven voor welk visum je gaat, maar anders zou ik dat ook wel leuk vinden om hier te lezen.  :wink:

Wij hopen ook dat je hier regelmatig positieve berichten mag plaatsen  :up:

Suc6
Koen

He Clair!

Lekker het eerste begin is gemaakt!

Ik zal je draadje zeker blijven volgen, heel veel succes! :up:~

:bye: Lin

He Koen!

Wij willen op een skilled independent gaan.

@Lin:Ja,het voelt goed om zo doelgericht bezig te zijn. :)

Hoi Clair,

Wij duimen ook voor je  :up:, hopelijk hoor je snel goed nieuws over de baan en opleiding.  :Cooking:

Groetjes,
Susan

Hoii,

Is het toevallig de Eemhof waar je gaat werken?

Veel succes met alles!

Liefs Eutrice

Hoi Eutrice,

Nee,niet de Eemhof.Recreatie Centra NL,een low budget versie van Center Parcs! :cool:

Helaas,bungalow park gaat niet door,ze kunnen me niet het aantal uren garanderen waar ik om vroeg,alleen in de zomer maanden.Vindt t niet zo erg,de  bus verbinding er naar toe is vreselijk dus ik zoek vrolijk verder!
En maandag maar weer eens de school bellen hoe het zit met mijn aanmelding.

Hè Clair, toch wel jammer, maar in ieder geval succes met je opleiding  :up: :up:

groetjes Miranda  :)

Ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek,voor nieuw te openen restaurant in Utrecht.To be continued...

Ook van ons Clair... Suc6 en laat ons gerust weten welk restaurant het is... komen we het eens even checken wanneer je aangenomen bent... :up:

gr.Koen

Hoi Patrick,

Ik ga de basisopleiding doen(niveau2)aan het ROC in Nieuwegein,speciaal voor volwassenen.
Het programma is als volgt:-basisvaardigheden en technieken
-bereiden van soepen,sauzen,dressings en marinades
-bereiden van enkelvoudige en gemengde gerechten
-kennis van inrichting van bedrijfkeukens
-menukennis
-hygiene
-regels voor voedingsgebruik
-ergonomie en veiligheid
-kwaliteitszorg
-automatisering in de keuken

De opleiding duurt 2 jaar maar je kan het ook versneld doen in 1 jaar(turbokok :mrgreen:)maar dat is voor mensen die al in de horeca werken.
En kok is een MODL beroep he! :up:

Koen:ik laat het je zeker weten!

Vrijdag 12 uur is het zover.Heb ook eindelijk de bevestiging van de school ontvangen.Moet een hele lijst invullen en krijg eind juni intake gesprek,de papier winkel begint nu al! :lol:

Te oud en geen ervaring.Terwijl ik in m'n sollicitatie brief gezet had dat ik 31 ben en geen ervaring heb dus vreemd dat ik dan uitgenodigd word?
Zonde van m'n geld en m'n tijd maar ik zoek gewoon verder,de aanhouder wint!!
Heb nog wel een badpak+truitje voor m'n dochter gekocht in Hoog Catharijne,dus toch niet helemaal voor niks.

Zie je eigen quote - de aanhouder wint! (ik dacht dat het was de aandeelhouder wint...) Ga je nu een andere koksopleiding zoeken? Succes l&miles

Hiya landmiles!

Nee hoor,die koksopleiding gaat sowieso door in sept.
Het probleem is een werkgever vinden die mij een kans wil geven om werkervaring op te kunnen doen.
Intussen heb ik alweer een uitnodiging gekregen uit Noordwijk dus wie weet....

Groet,Clair.

Hoi Clair,
Ik zag je reactie op mijn vraag of MBO niveau 2 genoeg is voor een positieve skills assessment. Ik leidde daaruit af dat je dat ook niet zeker wist? Is het niet goed om dat zeker te weten voordat je aan een koksopleiding begint?
Dit is geen kritiek hoor, ik vind het geweldig dat je nog aan een opleiding gaat beginnen om naar Australie te kunnen! (zit er zelf ook over te denken om nog een opleiding banketbakker (ook MBO niveau 2) te doen, na m'n universiteit+promotie-onderzoek!  :roll: M'n vader en m'n professor zien me aankomen... :?, maar goed, als dat de enige manier is! Ik hou altijd wel van bakken!  :lol: En onderzoek doen is ook niet alles. Heb alleen nog geen volwassenen-opleiding kunnen vinden) Ok, we dwalen af. Maar is het inderdaad zo dat je eraan begint zonder dat je zeker weet of het voldoende zal zijn? Of weet je het wel zeker?

Back