(beëdiigde) vertalingen / vertalers

Eric en Marjon

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de vertalingen van mijn diploma's. Nu heb ik de prijs van een beëdigde vertaling opgevraagd en dit zou ongeveer EUR 50 per diploma zijn. Heeft iemand hier verder ervaring mee en eventueel tips voor een (goedkoper) vertaalbureau?

Bedankt,
Eric
 
Ik heb ook een beëdigd vertaalster, en die vertaald al mijn papieren voor 10 cent per woord. Dus ook mijn diploma's.
 
Eric & Marjon said:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de vertalingen van mijn diploma's. Nu heb ik de prijs van een beëdigde vertaling opgevraagd en dit zou ongeveer EUR 50 per diploma zijn. Heeft iemand hier verder ervaring mee en eventueel tips voor een (goedkoper) vertaalbureau?

Bedankt,
Eric

Hallo Eric,
waar heb je die informatie opgevraagd?
Marije
 
weet iemand waar je goedkope (beëdigde) vertalingers vandaan kunt halen??

gr tom
 
hallo,
weet iemand hoe je een goede, goedkope (beëdigde) vertalinger kan vinden? die je diploma enzo kan vertalen?

gr tom
 
Hoi Tom,

Onderstaand wat info van het vertaalbureau dat wij gebruikt hebben. Ik weet niet of het echt goedkoop is, maar het was wel goed en snel:

Mail van Seegers vertalingen n.a.v. mijn vraag om informatie en prijs:

Bij de diploma’s die ik eerder heb vertaald, ook voor emigratie, heb ik steeds óf met de originele diploma’s óf met gewaarmerkte kopieën gewerkt. Je kunt kopieën van diploma’s laten waarmerken bij de gemeente (± 6 euro) of bij de desbetreffende school/opleiding (meestal gratis).
Het is namelijk zo dat het diploma/ de gewaarmerkte kopie achter de vertaling komt te zitten en deze worden met een ringetje aan elkaar vastgemaakt. Bovendien komt op iedere pagina (zowel vertaling als diploma) een stempel met paraaf te staan. Tussen de vertaling en het diploma komt een aparte pagina met mijn stempel en verklaring, waarin staat dat het een getrouwe vertaling enz is en dat het origineel door mij is gezien. Ik kan dus niet met een scan werken.
Ik denk dat je zelf kunt kiezen of je het origineel of een gewaarmerkte kopie gebruikt. Misschien kun je voor alle zekerheid bij de ambassade/emigratiedienst even navragen wat precies de bedoeling is. Voor welk land is het trouwens? En wanneer heb je de vertaling nodig?
Zodra ik de documenten heb ontvangen, zal ik bekijken hoeveel het werkelijk is en de definitieve prijs vaststellen (de genoemde € 47,60 is de maximumprijs). Ik stuur dan in tweevoud een opdrachtbevestiging, waarvan ik er graag een ondertekend retour ontvang.

Bacchus : Op verzoek van mevrouw Seegers haar persoonlijke gegevens weggehaald. Als mensen deze gegeven willen ontvangen dan kunnen ze mij een PM sturen. Daarnaast kunnen aan deze prijzen geen rechten worden ontleend.
 
Dat is ook toevallig!
Ik heb ook mijn documenten laten vertalen door Seegers. Ik was ook erg tevreden! :up:

Als Oosterhout (NB) te ver weg is, kun je het beste in de gouden gids zoeken naar beëdigd vertalers. Bel er een paar op en vraag naar de prijzen want die verschillen nogal.
 
Zeker toevallig. Ik heb overigens alles per email en per gewone post afgehandeld, dus de afstand is dan geen probleem.

Groet,
Eric
 
Back
Top