Bedden?!

Jeanine

New Member
Nu wij ons zo beetje bij beetje aan het voorbereiden zijn om de grote oversteek liepen we tegen het volgende aan:

Momenteel slapen wij op een waterbed, maar dat lijkt ons niet helemaal handig in OZ en bovendien vindt Rob (wederhelft) het een onding.

Nu zijn we dus aan het rondkijken naar een nieuw bed, maar heeft iemand misschien ervaring of eventueel tips over materialen welke we beter wel of niet kunnen kiezen. Bijvoorbeeld: is latex of rubber te warm ofzo als we richting Brisbane gaan. Of maakt het soort matras dat je gebruikt het helemaal niet uit als je een airco gebruikt?@!

Mij lijkt een boxspring het meest voor de hand liggende, maar misschien heeft iemand advies?

Keep me posted!

Thx, Jeanine
 
Nou een boxspring had bij ons niet door het trapgat gepast. En boven zijn de ramen te klein om er doorheen te passen. Als ik jou was zou ik gewoon hier een bed kopen. Wel zo makkelijk. En je kunt je lokaal laten voorlichten. Bovendien weet je dan wat voor een bed zou passen.
 
En het scheelt weer in de verhuiskosten als je hier (in Ozzie) een bed koopt. Lijkt mij een beetje onlogisch om (bij wijze van spreken) een week voor de verhuizing een bed in NL te kopen en die direct naar Ozzie te verschepen :lol:.
 
Hou er wel rekening mee dat als je een extra lang bed wilt, bijv. 2m20, dat dit in Australie moeilijker te krijgen is. Meeste is iets van 2m.
 
Ik zou geen bed in Nl kopen. Wij hadden ook een bed laten overkomen naar Aus maar de maten zijn heel anders in AUS dus is het lastig om daar overtrekken etc voor te kopen in AUS
 
[quote author=bits link=topic=2160.msg21682#msg21682 date=1122293523]
dus is het lastig om daar overtrekken etc voor te kopen in AUS
[/quote]

Dat is ook weer waar helaas.
Ach, geeft de familie weer de gelegenheid om eens een kado op te sturen of mee te nemen als ze op bezoek komen...  :-D
 
Even een tip .Je weet misschien nog niet  in welk huis of appartement je gaat terecht komen .Dus wees voorzichtig .Hebben met onze laatste verhuis ook enkele spullen in de kelder moeten laten staan : we kregen ze niet door de traphal naar boven .Meestal is het geen probleem , maar je weet nooit .
groeten
 
De meeste bedden die verkocht worden in Oz zijn box spring,
Met het warme weer is het beter om op te slapen.
Zal als ik you was ook wachten tot dat je daar bent.
de goede kwalietijt bedden zijn in Oz de helf van de prijs,
als dat je ze hier koopt.
                                                        :readinginbed:


Gr Ineke
 
In iedergeval thanks tot nu toe.

Het probleem is een beetje dat mijn liefhebbende echtgenoot nogal last van zijn rug heeft op het waterbed :cry:. We hadden dat bed juist aangeschaft voor z'n rug, maar het blijkt alleen maar averechts te werken :loudcry:. En omdat de overtocht nog wel een jaar op zich kan laten wachten  :| dachten we eraan om hier maar vast te kijken voor iets wat ook in OZ werkt.

Maar als ik al jullie tips en adviezen lees, lijkt het me inderdaad verstandiger om dat jaar nog maar ff uit te zingen. Maar goed, mocht het echt niet meer gaan met z'n rug, dan kan het niet anders.

Vwb die afmeting van het bed komt het volgens mij wel goed. We zijn inmiddels namelijk 3 jaar getrouwd en meneer wil niet meer op hetzelfde matras als zijn vrouw slapen :wink:!!
Nee hoor, oorzaak is dat Rob het liefst op een plank slaapt en ik zo zacht mogelijk  :-D.
Mochten we hier dus naar wat nieuws gaan kijken, dan worden het hoogstwaarschijnlijk 2 losse boxspringbedden. En 2 eenpersoonsbedden moeten toch overal passen?!

En het beddegoed moet de familie maar meebrengen als ze komen logeren. Naar wat we nu zo om ons heen horen hebben we, zodra we gesetteld zijn, de eerste 2 jaar elke week een loge. Maar dat moet ik eerst zien om het te geloven hoor!

Mochten er nog tips  :up: zijn, let me know!

Hgr, Jeanine

    
 
[quote author=Jeanine link=topic=2160.msg21702#msg21702 date=1122301096]
We zijn inmiddels namelijk 3 jaar getrouwd en meneer wil niet meer op hetzelfde matras als zijn vrouw slapen :wink:!!
2 eenpersoonsbedden !

Hgr, Jeanine
      
[/quote]
Wat een zeur, 3 jaar geleden had hij genoeg aan 1 eenpersoonsbed.  :lol1:
En nu de boel op kosten jagen  :x

Sterkte Ton  :up:
 
Ik ben ook rug patient en heb een jaar of 4 terug een Auping gekocht, na de eerste nacht daar op te hebben geslapen werd ik echt waar met 80 % minder pijn wakker. Ik weet  niet of jullie een container nemen,als dat wel zo is zou je best kunnen overwegen om een Auping te kopen en hem gewoon mee te nemen, want volgens mij verkopen ze in Australie ook gewoon Auping! Zeker voor rugpatienten is een Auping echt één van de betere keuzes ( ik heb overigens geen aandelen hoor in Auping  :-D )

Groetjes Sander :up:
 
Hoi Sander,

Ik zit helemaal met je op 1 lijn. Heb Rob afgelopen zaterdag mee op sleeptouw genomen naar Villa Arena  (wordt ie altijd zooooo vrolijk van :evil:) op beddenjacht en inderdaad enkele aupings latten 'beliggen'. Helemaal top dacht ik zo  :up:
Mijn hubbie is echter van mening dat merkloos net zo goed is als een merk als auping, eastborn etc.
Zeker nu de consumentenbond heeft gezegd dat de IKEA matras als beste uit de test is gekomen. Volgens hem ligt een bed niet goed omdat hij van een bepaald merk is, maar omdat het gewoon een goed bed is  :?

Ik zal jouw berichtje in iedergeval aan hem laten zien, wie weet komt die auping er dan toch?!

Hgr, Jeanine
 
volgens mij verkopen ze in Australie ook gewoon Auping!

Kan aan mij liggen... maar ik heb hier nog nooit ergens Auping bedden gezien. De Auping website heeft ook geen contact gegevens voor verkoop in Australie.

Ik kwam ook naar Australie met een Auping bed en ik vond het maar onhandig met beddengoed maten enzo. Inmiddels slaap ik op een Australisch matras - slaapt net zo lekker  :)

Mijn ervaring is dat je hier gemakkelijk kwalitatief prima matrassen kunt vinden die bovendien ook een stuk betaalbaarder zijn dan in Nederland.

Tenzij je een extra lang bed nodig hebt, zou ik niet moeilijk doen en gewoon een bed hier kopen.
 
[quote author=Jeanine link=topic=2160.msg21702#msg21702 date=1122301096]
Mochten er nog tips  :up: zijn, let me know!

Hgr, Jeanine

:-D de ultieme tip: luister naar je man !!!  :laugh:[/quote]
 
Weet iemand of er in Australie ook Haestens bedden te koop zijn? (Zweeds merk, ligt heeeeeerlijk)
Heb al op internet gekeken, maar kon niks vinden.

groetjes,
Hillegien
 
Hoi allemaal,

't is gelukt hoor! We zijn eruit  :-D!

Het zijn hele degelijke boxsprings geworden van Eastborn (heb toch weer gewonnen  :evil: :evil: :evil:)!

En eerlijk is eerlijk, zelfs Rob moet toegeven dat deze bedden qua kwaliteit toch wel wat beter zijn dan die van IKEA. Okee, vwb de matrassen is hij niet overtuigd, maar WEL voor het onderstel! (MOEST ik van Rob erbij zetten!!! :blahblah:).

Wat enigzins wel nadeliger is tov IKEA is dat we wel zo'n 8 weken op de bedden moeten wachten - bij IKEA neem je ze natuurlijk zo mee :-( :-(. Maar ja, je kan niet alles mee hebben natuurlijk!

Ben er in iedergeval helemaal happy mee  :-D :up: :-D :up:!

Hgr, Jeanine
 
Back
Top