Beenleigh: de moeite waard?

ik zelf werk vor Logan City Council (waar Beenleigh onder valt) dus ik ben bevooroordeeld,....

Is dat positief of negatief...
wink.gif


We zijn nog in het kantoor van de Council op Manila Street geweest in Beenleigh voor meer info! helaas was er alleen een 'Visitor guide' en wat losse brochures beschikbaar. Geen informatiepakket voor (aankomend) nieuwe bewoners.

Wim.
 
Hierboven was al aangegeven dat Beenleigh niet de meest aantrekkelijke suburb is in de regio. Dit moet ik helaas bevestigen. Het heeft wel veel faciliteiten, maar is al een wat oudere suburb en dat straalt er ook wel een beetje vanaf. Mede op aanraden van dit forum hebben we ook gekeken in Windaroo(nette wijk maar volgens ons weinig te beleven), Mt Warren Park (Hier waren we heel positief over: meerder scholen en nette huizen + omgeving) en Edens Landing (school, nette wijk, paar winkels maar een beetje saai verder?). Ormeau hebben we alleen 's avond gezien. Dit zag er wel ruim opgezet uit. We hebben daar bij de Chinees gegeten. Maar de afstand to Brisbane is toch weer iets groter.
Er is ons trouwens ter plaatse nog aangeraden om met kinderen de suburbs Kingston en Shailer Park niet te overwegen.

In een apart draadje zal ik de overige suburbs die we in Brisbane hebben bekeken kort toelichten om het ook makkelijker vindbaar te maker.

Wim.
 
ik zelf werk vor Logan City Council (waar Beenleigh onder valt) dus ik ben bevooroordeeld,....

Is dat positief of negatief...
wink.gif


tja,.. net zoals in Nederland heeft iedere gemeente wel wat; er zijn heel mooie gedeeltes bij in Logan; maar er zijn ook gedeeltes bij waar ik me zeker niet veilig voel. Als je echt inside informatie wil hebben mail ff op q.nienhuis@gmail.com no dramas here. Ik ben een beetje voorzichtig wat schrijf op het internet wat dat betreft "ook in het nederlands".
 
Wij zijn 4 maanden terug in Redlciffe (Scarborough) neergestreken en dat bevalt ons erg goed. Ik werk ook in CBD en vind dat goed te doen. Ik heb twee dochters 11 en 13, de jongste gaat naar Scaroborough primairy en de oudste naar Recliffe High. Beiden vinden de school helemaal geweldig. Als je deze kant op wil komen zou ik Redcliffe zeker eens overwegen, heeft iets van een dorpjes cultuur vind ik zelf en alles is aanwezig :)

succes,
Bas
 
Hi Wim

Moet bekennen dat ik zelf ook niet zo'n fan ben van Kingston, rij er regelmatig doorheen op weg naar mijn werk...maar Shailer Park, vooral aan de kant van Kimberly Park is toch echt heel goed te doen. Ruim, veel groen... Maar zoals overal zijn er mooie en minder mooie kanten aan iedere wijk te vinden.

En Edens Landing...inderdaad een beetje "saai" just the way we like it :) :) Je zit zo in The Gold Coast en zo in Brisbane, hartstikke veel te doen. Vind het wel lekker rustig zo in het midden:)

Groetjes
Syl
 
Wij wonen vlakbij Edens Landing en zijn er gisteren eens speciaal doorheen gereden uit 't werk (normaal gesproken zoeven we voorbij op de doorgaande weg). Ik vond het er leuk uitzien, beetje 'kneuterig' misschien, maar ik zou er best willen wonen. Leuke huizen, aardig wat groen, heuvelachtig. Je zit zoals Syl al zegt zo in Gold Coast en Brisbane, het is een goede uitvalsbasis. En met Bethania en Beenleigh vlakbij kun je ook zo op de trein stappen, Express naar Gold Coast en Brisbane. Ik weet niet of er in Edens Landing een Coles oid is, maar ze bouwen momenteel een winkelcentrum vlakbij, dat wordt geloof ik vrij groot (met in elk geval een McDonald's, altijd handig ;)). En als je wilt shoppen rij je naar Loganholme... raak nu na een maand of 8 eindelijk de weg niet meer kwijt daar in het Hyperdome :D
 
Back
Top