Janneke61
Well-Known Member
Het is verbazingwekkend hoe snel je aan die 'beestjes' went. Ik was ook nooit erg happig op spinnen, maar sinds we hier in Oz wonen, doet het me weinig meer. Onze 'huis' Huntsman houdt fijn het andere spul weg en verder houdt hij zich rustig. Een keer had ik er een over het dashboard in de auto lopen en ook dat heb ik overleefd Sinds ik voor de eerste keer een slang (red belly black snake) heb gezien, ben ik ook niet meer bang voor slangen. Ze weten niet hoe snel ze weg moeten kruipen als ze je in de gaten hebben. Het hangt er inderdaad ook van af waar je woont. In Sydney hadden we meer spinnen, in Queensland zien we meer slangen (4 in 2,5 jaar, waarvan 1 eastern brown snake en de andere drie niet giftige slangen). Maar wij wonen dan ook rural. In de stad zul je nauwelijks slangen tegen komen. Mijn ervaring is hoe meer je weet over bepaalde beestjes, hoe minder bang je bent. Op de Facebook pagina van Sunshine Coast Snake Catchers staan vaak leuke en informatieve video's. Een echte aanrader als je meer over slangen wilt weten en wat je moet doen.