Behoefte om online Nederlandse producten te kopen?

Hallo beste expats,

Graag zou ik langs ondermeer deze weg willen onderzoeken of er bij u behoefte bestaat aan een webshop waarbij u echte, typisch Nederlandse producten kunt bestellen die daarna per post of koerier bezorgd worden.
Heeft u zelf behoefte aan bepaalde producten langs deze weg? Zo ja, welke?

Ben erg nieuwsgierig naar uw reacties.

Meestal vind ik dingen in het buitenland lekkerder dan hier bij ons (NL)  :p

Sommige dingen waarvan ik dacht dat ze in Aus niet te krijgen zijn, zijn kennelijk wel te krijgen lees ik zo nu en dan hier op het forum. Sommige dingen kan je denk ik best zelf maken, van andere zaken vraag ik het me af of het de moeite waard is om die te bestellen.  Wat zo in me opkomt:
* Paradontax tandpasta
* Pindasaus (kan je dus zelf maken)
* Ossenworst ;)
* Nederlandse (boeren)kaas

Ik kan ook wel wat bedenken, maar veel produkten mogen niet het land in....
Dierlijke en plantaardige produkten worden HEEL streng gecontroleerd, dus of het verzenden van bijv kaas wel zo'n goed idee is... die komt de douane niet door!

Maar snoepgoed ofzo zou wel kunnen.
Er zijn NL winkels in de grote steden, dus ik denk dat een kostenafweging hier op z'n plaats is.

Maar om even wat te noemen wat ik lekker zou vinden en niet overal gemakkelijk verkrijgbaar is:

Hagelslag puur
Eierkoeken
Trekdrop
Zoute drop
Paprika chips

Maar Hansie: je hebt gelijk, ik vind ook veel dingen lekkerder in het buitenland en ben toch niet zo'n snoeper!  :grin:

Greetz Aussiegirl

Ik zou de kroket het meeste missen, maar volgens mij zit er in Darling Harbour zelfs een NL-snackbar. Daar loop je op je vakanties met een grote boog omheen, maar misschien als je er eenmaal woont...dat dat anders wordt.

En ook kroketten kan je zelf maken  :Cooking:

Ik zal eens Roo-croquettes gaan proberen te maken!

Ik ga weer iets missen wat je niet mag invoeren, namelijk heerlijke nederlandse kaas. Dat is denk ik een van de weinige dingen die ik echt ga missen...

[quote author=Catkin link=topic=7194.msg92169#msg92169 date=1181311458]
Ik ga weer iets missen wat je niet mag invoeren, namelijk heerlijke nederlandse kaas. Dat is denk ik een van de weinige dingen die ik echt ga missen...
[/quote]

Ken je de kazen van King Island? Die zijn ook heel lekker !

mijn zus mist echte hollandse zoute drop de drop in Oz vind ze niet zo lekker en natuurlijk de hema rookworst. Maar die mag natuurlijk ook niet. Tja kaas, bij coles hadden ze ook edammer dus die mis je niet

Nou...

Die Edammer of Gouda Kaas bij Coles of Woolies is ECHT NIET dezelfde kaas als in NL hoor!
Qua smaak kan het er niet aan tippen!

Nou, als er iets is dat ik ga missen is het Hollandse kaas!!  :|

Dus als dat ff geregeld kan worden... :clap2:

HA!
toevallig gisteren met vrienden zitten praten, zij hebben nu een prijs winnende geitenkaas- boerderij.
Ik zei; als je ooit een (andere) goeie business wil, moet je naar oz en doodnormale Gouda kaas maken. Voor ons, arme emigranten.
Ze waren best wel geïnteresseerd...  Nog even doorkletsen en er is hoop!
aukje

[quote author=Fritsie link=topic=7194.msg92175#msg92175 date=1181318057]
haring!
[/quote]
Vorige week een stel diepgevroren Hollandse Nieuwe opgehaald bij Bibina in Warners Bay (Newcastle - NSW). Ze zijn dus mondjesmaat wel te krijgen. Komt van een bedrijf in Katwijk. Volgens mij liggen ze ook wel bij het Holland House in Sydney (en in Brisbane?)

Ik denk dat "postorder" vanuit NL gewoon niet werkt - zelfs niet per koerier. Er zijn veel te veel invoerbeperkingen t.a.v. verse waren en dat moet eerst allemaal administratief geregeld worden en periodiek geinspecteerd. En die "verse waar" is wat de meesten het meeste aanspreekt, want de rest is hier al redelijk goed verkrijgbaar.

Er zat in Sydney een Nederlands bedrijfje dat ook postorder deed, maar dat stond laatst zelf te koop via Dutchlink.

Het enige dat ik nu nog echt mis in Oz is inderdaad de Hollandse kaas maar gelukkig zijn we hier in Albury in het bezit van een Deli die ECHTE Goudse kaas, komijnekaas, Edammer, Leydsche kaas en nog allerlei andere soorten verkoopt. Hij verkoopt ook heel veel soorten hollandse drop, appelmoes, hagelslag, speculaas en nog veeeeeeeeeeel meer. Na een tijdje, vind ik, mis je het hollandse eten ook niet meer zo erg. Het enige dat ik nu nog koop aan hollandse producten is kaas omdat de australische kaas gewoon niet lekker is (vind ik).

Toen ik hier net woonde bestelde ik nog wel eens drop online bij boodschappeninholland.nl en er zijn nog wel meer online Dutch shops dus of er nu echt zo'n grote behoefte is aan NOG een online shop????? Geen idee.

Groetjes,
Erna

Ik mis de Senseo koffie in Mokkasmaak. Kan in Adelaide alleen maar mild roast, dark roast en extra dark roast kopen. En dan nog in van die belachelijk kleine zakjes.
Als ik dat online zou kunnen bestellen, dan zou dat fijn zijn.
Of is het hier ergens ook in de winkel te koop?

Groeten, Bart

Wat ik hier echt mis, paprika chips, bessen met 7-up, filet american en natuurlijk de bitterbal.

Dus het valt allemaal wel mee

Groetjes Jojo.

We zijn hier nog te kort om al iets te missen, maar m'n dochtertje van 6 mist wel haar vruchtenhageltjes op brood.
Ze eet nu wel veel nutella, maar dat gaat ook vervelen op den duur.

[quote author=HollandExpatShop link=topic=7194.msg92162#msg92162 date=1181307725]
Hallo beste expats,

Graag zou ik langs ondermeer deze weg willen onderzoeken of er bij u behoefte bestaat aan een webshop waarbij u echte, typisch Nederlandse producten kunt bestellen die daarna per post of koerier bezorgd worden.
Heeft u zelf behoefte aan bepaalde producten langs deze weg? Zo ja, welke?

Ben erg nieuwsgierig naar uw reacties.
[/quote]

Die behoefte is er wel, maar voor bezorging vanuit NL is er al zoiets .... En voor bezorging vanuit Australie bestaat dat ook al:

www.dutchfood.com.au

(ik heb geen aandelen :) )

De laatste betrekt de waren via een AUS importeur meen ik, als je het beter denkt te kunnen doen met lagere prijzen maak je bij NL-ers altijd een kans uiteraard ....

Ik weet niet waar jullie wonen, maar dit adres heb ik van iemand gekregen. Het is een Nederland winkeltje
85 Markets Street
Smithfield in Sydney.

Succes

@hansi

hoe is het met vruchtenhagel, hagelslag, drop.......enz.?
Kan je dat ook zelf maken?  :Cooking: :lol1:

Back