Behoefte om online Nederlandse producten te kopen?

Drop kan je zelf maken inderdaad.

Hagelslag ook wel, maar het is wel erg veel werk voor je een pakje vol hebt :)

[quote author=Fritsie link=topic=7194.msg92175#msg92175 date=1181318057]
haring!
[/quote]

Oeh; afgelopen woensdag weer lekkere verse Hollandse Nieuwe gegeten.. jummm... :)

Rob & Jolanda,
De Dutch Shop in Guildford (Perth, WA) heeft ook de vruchtenhagel hoor ;-) (en vlokken, en anijshagel etc).

Het gaat hier overigens altijd over Nederlandse producten; maar hoe zit het met buitenlandse producten al (om maar even bij de kazen te blijven) Gorgonzola, Feta en Roquefort? :) Of Parmaham en franse mosterd mayonaise? ;)

Kazen:

• King Island Dairy Endeavour Blue is a traditional gorgonzola style cheese with a soft creamy...
  • Champion Feta Cheese Aphrodite Feta
  • King Island Dairy Roaring Forties blue, full flavoured blue, sweet, nutty Roquefort style

De parmaham is vast wel te koop gok ik , en de majo.. i hate to say it... maar zelf maken maar weer. Misschien moet er een XPdite receptencorner komen?

@ hansie, ik heb al geprobeerd om zelf bitterballen te maken. Zagen er goed uit, alleen niet te eten haha. Dus aan de filet american ga ik maar niet beginnen.

Jojo.

filet american is zo makkelijk te maken ;) gewoon ff googelen en dan vindt je zo een hele rits recepten jojo :) Mayonaise is ook heel makkelijk zelf te maken en nog eens veel lekkerder ook!

in Acacia Ridge net ten zuiden van Brisbane zit ook een Dutch shop, dit is aan Beaudesserd road.

ik weet zo het nummer niet, de naam is het winkeltje

groeten,

Hein

Ik mis parodontax tandpasta, de eigen merk producten van HEMA (onder meer dag- en nachtcreme maar als ik in gedachten door een HEMA loop is mijn boodschappenmand zo vol), kaas van de markt in Leiden en aardbeien. Het lijkt alsof ze hier denken hoe groter de aardbeien hoe lekkerder, maar ik vind die kleintjes juist het lekkerst.  Schepdrop van Trekpleister mis ik ook en een warme verse stroopwafel van de markt.  :p

Weet toevallig iemand wat er met de "Pipo-"wagen Nederlandse kraam in Robina gebeurd is? Heb ik inmiddels al een half jaar (of zelfs langer) niet meer gezien.

Rob & Jolanda,
Sorry nee... enneeuh, effe niet goed in de gaten gehad dat jullie geen Perthianen waren  :oops:  :oops:  :oops:

Er zit wel een Dutch Shop in Sydney (ook te ver weg zeker?), zijn volgens mij de ouders van de eigenaar hier in Perth ....

Sydney te ver, eh..ja..iet wat wel.
Geeft niet hoor Pete.
Ik vraag m'n ouders wel of ze een doosje mee willen nemen als ze komen.
Duurt nog wel een paar maandjes, maar dat overleeft dochterlief wel  :grin:

Groetjes,
Jolanda

Ik heb van de week is lekker 2 pakken Brinta gehaalt.... en ik ben de piwick thee vergeten :wall: ik wilde nog zo die herfst thee weer een keer proberen :wall: Overgunst Dilmah heeft ook smaakjes thee lekker hoor vooral kaneel en peech :up:

:oops: :oops: ik moet eerlijk zeggen wat valt die Brinta tegen.. Oats rulzzzz!!! Die kleffen brinta pap in de morgen. Het is niet waar ik op gehoopt had.. Geef toch maar liever die Oats van uncle tobys daar zit tenmisten van smaak aan.

Waarvoor ik eigenlijk een berichten plaats... Iemand tips hoe ik lekkeren kroketten maak.. en lekker is dus in mijn woordenboek... Smaak moet het zelfde zijn als het thuis ooit was :cry:
Ik heb al wat recepten van Internet geplukt maar ik kan me niet voorstellen dat die recepten echte kroketten gaan worden... Ze zijn beter te beschrijven als gepaneerde gehaktstaven??  Met anderen worden tot nu toe gebruikt elk recept die ik op internet ben tegen gekomen gehakt?? Ik ben in NL nog nooit gehakt of iets wat er op lijkt in mijn kroket tegen gekomen. Zeker niet omdat ik meestal een lams kroket nam??
Iemand suggesties...

@Bear
In mijn studententijd - nou dus wel even geleden - maakte ik elke week een plaat kroketten. Een recept heb ik niet meer maar het ging ongeveer zo:
maak een flinke pan bouillon (kalfsvlees of lamsvlees or whatever) met flink wat vlees er in (bijv. shanks lekker 5 - 8 uur laten trekkenop net onder de 100 graden. Mag/moet best wat vet aan het vlees zitten.
Voor een goede bouillon/stock neem je een stel lekkere botten die je eerst een uur op 200 graden in de over zet om ze wat te kleuren. Hetzelfde kan ook met shanks enz. Als je alleen botten hebt moet er flink wat (aangebraden) soepvlees in. Verder mik je allerlei tuinkruiden en en pak gesneden groente in de pan. (plus wat geplette peperkorrels, laurierblad en een kruidnagel)
.

Vervolgens ga je de bouillon binden met bloem tot het in warme toestand een redelijk dikke regout wordt (net zo dik als in een vers gebakken kroket  :smile: )Pas als die regout klaar is maak je die op smaak af met zout. Dit laat je goed afkoelen. Dit is het meest tricky deel, want als de regout te dun is wordt het niks met de kroketten (lekkage en te slap en als 't te dik is zijn ze niet te eten....  :-(

Afgekoeld is de massa bijna snijdbaar. Je kunt dan de porties uit de pan snijden of scheppen en tot een staaf rollen.
Zo'n staaf rol je eerst door bloem dan door geklopt ei dan door  paneermeel (gemalen geroosterd oud brood), dan weer door de geklopte eieren, weer door het paneermeel. Vergeet de uiteinden niet....
Klaar is Bear!

Dezelfde basis kun je uiteraard ook gebruiken voor bitterballen....

Cool. Dankje henk
Ik ga er is een keer op een regenachtige zondag  mee aan de slag. 
cheers :up: :up:

op een regenachtige zondag

Hmm, regent het bij jullie op zondag ?(in dat geval valt 1 van onze emigratieredenenen weg) of heb je toch niet zo'n zin om die dingen zelf te gaan maken :grin:

[quote author=Wilbert67 link=topic=7194.msg92856#msg92856 date=1181974137]
op een regenachtige zondag

Hmm, regent het bij jullie op zondag ?(in dat geval valt 1 van onze emigratieredenenen weg) of heb je toch niet zo'n zin om die dingen zelf te gaan maken :grin:
[/quote]

Nou... de afgelopen maand heeft het toch aardig door geregend :depressed: De afgelopen week was eindelijk is een redlijke week. Vandaag weer voor het eerst op een zaterdag dat ik lekker ff met de motor kon gaan uhhh.. rijden :evil: :evil: Begrijp me niet verkeerd met slecht weer zit ik ook vaak genoeg op de motor maar sommige dingen kun je beter op een mooie dag uit proberen. 
Het is wel frisjes overdag nu zo'n 12 graden en s'nachts een graad of 3. Mijn hous mate moest bijna heel de week in de ochtent het ijs van zijn auto af spuiten met water... ondanks de water restrictions :grin:
cheers..

edit:
wel fijn hoor ik was bang dat ik het winter gevoel in Nederland zou achter laten.. gelukkig niet dus. Vooral s'ochtens en s'avonds van het werk terug naar huis op de motor... lekker fris  :freezing: en ook lekker al die geurtjes van verbrand hout van al die mensen die de open haart hebben aan staan... en dan toch met de lunch alleen in een trui lekker ff een uurtje wandelen, in de zon kan dat nog best.

[quote author=Hansie link=topic=7194.msg92874#msg92874 date=1181982901]
ik heb wel een iets eenvoudiger recept ergens geloof ik :)
[/quote]

Moeten we daarvoor ook naar Sydney? Of zet jet op je 'Great Dutch Recipies Online Cookbook by Hansie???"

Back