bekenden in Geraldton?

Yoog

Member
Wij komen 11 februari 2008 naar Geraldton WA. Het lukt ons echter niet om bedrijven op internet te vinden die gereedschapmakers zoeken(het werken met metaal met CNC machines)(toolmaker/machinist). Is er iemand die daar connecties heeft of die ons tips kan geven waar we moeten zoeken?
We hebben ook gehoord dat veel bedrijven geen vacatures meer op internet/ bij uitzendbureaus zetten omdat ze toch niemand krijgen, klopt dit?
 
Dankzij ons STNI visum mogen we niet te dicht bij Perth wonen. We hebben gekozen voor wheatland, the midwest of the Peel. In deze streken kwamen we uit op Geraldton als een zeer leuk plaatsje als uitvalsbasis en aangezien we met 3 kinderen niet heel flexibel zijn moeten we ergens starten.
Als je goede andere suggesties hebt willen we die graag horen.
 
Dat ik in 1999 in Geralton was, (ik was aan het backpacken) viel het me op dat er wel een grote haven was waar een hoop te doen was. Het is een idee om gewoon de telefoon te pakken en daar iemand te bellen die daar woont en je vraag te stellen. Wie niet waagt die niet wint toch?

Succes, Marga
 
Ik ben er ook geweest, maar het heeft op dat moment niet echt indruk gemaakt, anders wist ik het me nog wel te herinneren. Even Google'en.

Hm, dagboek er maar even bijgepakt. Wij zijn van Perth naar Yanchep gereden destijds, daar overnacht. Volgende dag naar Lancelin gereden, vandaar naar Green Beach, vandaar naar Geraldton. In Geraldton alleen gestopt om een nieuwe uitlaat onder mijn auto te laten zetten ($150). Dat betekend dat er in Geraldton niets te doen is, anders hadden we het wel gedaan. Wel ligt er een práchtig natuurpark boven, Kalbarri NP, waar je prachtig kan snorkelen. Heel erg mooi daar. En haaien gevangen.. :p

Geraldton is echt "the last stop" daar. Heel afgelegen. Ik zal even wat foto's uploaden van de omgeving. :)

Ten zuiden van Geraldton:
n735909553_467301_2844.jpg


Ten noorden van Geraldton:
n735909553_467304_3423.jpg


n735909553_467307_3937.jpg


n735909553_467310_4523.jpg


Heb je een beetje een indruk. Ik wil je niet ontmoedigen.. maar het is echt eenzaam, afgelegen. Er wonen 25.000 mensen. Volgende stad is 5 uur rijden. In een straal van 500km is er NIETS, maar dan ook NIETS. Alleen maar woestijn, bush en zee. Uitgestorven. Daar wil je niet zitten.

Als je dan leuk wilt gaan wonen, ga dan naar het zuiden van Perth. Ik denk dan aan Albany: héérlijke plaats, minder afgelegen, prachtige stranden.. Veel meer stadjes in de buurt, minder woestijn..! Of anders Bunburry.. maar ga aub niet ten noorden van Perth wonen, je beseft nu niet waar je terecht komt.

Als je nog vragen hebt, of foto's wilt zien.. ik hoor het wel!
 
Deze foto's zijn gemaakt in de omgeving van Albany, W.A.:

Cape le Grand NP:
n735909553_310842_3402.jpg


Great Ocean Drive (veel leuker dan de Great Ocean Road!!!)
n735909553_310843_3789.jpg


Het strand bij Albany:
n735909553_310844_4056.jpg


Mt. Barker (ten noorden van Albany, 50km)
n735909553_310847_4849.jpg


In de buurt van Cape Leeuwin (uiterste puntje van W.A., waar de 2 oceanen elkaar ontmoeten..)
n735909553_310848_5125.jpg


In de buurt van Albany kan ik je echt aanraden. Prachtige natuur, leuke stadjes, enorme bossen met bomen van 50-60 meter hoog (tree top walk!), de beste surfstranen ter wereld, wijngebieden. Het binnenland is ook niet zo droog als in de omgeving van Geraldton.

En anders is er nog Bunburry - een stad met een flinke haven en aardig wat industrie. Maar daar weet ik zelf wat minder over.
 
Oh, ga er maar vanuit dat er geen metaal wordt verwerkt in Geraldton trouwens. CNC gestuurde machine's, etc. etc. Dat vind je daar niet. Gok ik. :p
 
Volgens mij is er een forumster (Jessica) die met haar gezin naar Geraldton wilde vertrekken. Ze hebben alleen al heeeel lang niets van zich laten horen en ik weet niet of ze er inmiddels al zitten of dat ze ergens anders terecht zijn gekomen. Geen idee eigenlijk of ze uberhaupt het visum hebben. Misschien een idee om haar eens op te zoeken hier en haar een e-mail te sturen? Als ze haar adres zichtbaar heeft trouwens....
 
Hi Yoog

Dat schiet al lekker op voor jullie, geen idee verder hoe je het moet aan pakken misschien wachten tot je daar bent , voor velen is het moeilijk om van te voren een baan te vinden.
Ik ben er nooit geweest maar in ieder geval lekker aan zee en ach ja uurtje vliegen en je bent in Perth. Zou ook eerder voor boven Perth kiezen dan onder Perth is ook erg mooi maar wel veel meer regen(en daar moet je van houden)
Succes in ieder geval met alles  :up:
 
Nou Erna, ik denk dat Yoog na al die horrorverhalen inclusief illustratie een beetje in de war is geraakt.  :lol:
Lijkt mij dat je eerst moet gaan bedenken wat je in een omgeving zoekt. Misschien hou je van iets meer afgelegen, dan zit je er blijkbaar perfect. Men kan hier wel gaan roepen: dit moet je niet doen, maar daar schiet je niets mee op denk ik. Werkt verwarrend.

Yoog, succes!
 
[quote author=Luuk link=topic=8094.msg106268#msg106268 date=1199099539]
Sorry hé :p
[/quote]

Doe vooral wat je niet laten kunt  :wink: Kon me zo voorstellen dat Yoog eindelijk een beslissing had genomen en toen werd geconfronteerd met behoorlijke stellige uitspraken. En wie weet vindt zij het leuk om in een afgelegen gebied te wonen. In ieder geval wel een lekker klimaat  :up:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8094.msg106271#msg106271 date=1199100354]
[quote author=Luuk link=topic=8094.msg106268#msg106268 date=1199099539]
Sorry hé :p
[/quote]

Doe vooral wat je niet laten kunt  :wink: Kon me zo voorstellen dat Yoog eindelijk een beslissing had genomen en toen werd geconfronteerd met behoorlijke stellige uitspraken. En wie weet vindt zij het leuk om in een afgelegen gebied te wonen. In ieder geval wel een lekker klimaat  :up:
[/quote]

Het klimaat.. lekker droog, altijd zon.. jep, dat is top. Alhoewel.. een beetje regen/winter/klimaatwisseling vind ik zelf wel prettig. :)

En aardig stellige uitspraken ja :) Ik hou van duidelijkheid.. ;)
 
[quote author=Luuk link=topic=8094.msg106273#msg106273 date=1199100739]
[quote author=Dijnnas link=topic=8094.msg106271#msg106271 date=1199100354]
[quote author=Luuk link=topic=8094.msg106268#msg106268 date=1199099539]
Sorry hé :p
[/quote]

Doe vooral wat je niet laten kunt  :wink: Kon me zo voorstellen dat Yoog eindelijk een beslissing had genomen en toen werd geconfronteerd met behoorlijke stellige uitspraken. En wie weet vindt zij het leuk om in een afgelegen gebied te wonen. In ieder geval wel een lekker klimaat  :up:
[/quote]

Het klimaat.. lekker droog, altijd zon.. jep, dat is top. Alhoewel.. een beetje regen/winter/klimaatwisseling vind ik zelf wel prettig. :)

En aardig stellige uitspraken ja :) Ik hou van duidelijkheid.. ;)
[/quote]

En daarom wil jij naar Melbourne en niet naar WA  :up:
Heel duidelijk, heeeeeeel duidelijk
Cheers
 
Wel leuk de foto's te zien Luuk! De foto's van Albany zijn trouwens ook wel om van te watertanden.......

We gaan inderdaad voor de warmte en de rust en zullen dus wel vanuit Geraldton beginnen, geen idee of en hoelang we daar blijven. Vanaf 15 februari is het daar dan onveilig.
Het vinden van werk zal daar zelf moeten dat besef ik me ook, maar het kan geen kwaad eens te kijken of er mensen daar bekend zijn. Wie weet hebben we dadelijk een kruiwagen op ons pad.
Wel grappig dat je toch wel veel reacties krijgt over het wel of niet ergens gaan wonen.
 
He Dijnnas ik probeerde juist een positiever beeld bij Geraldton te creeren dat het zonnig is toch niet echt ver van Perth ect, kan mij nl wel voorstellen dat iemand daar zou willen wonen, blijkbaar niet geheel duidelijk van mijn kant sorry. Zeg altijd maar zoveel mensen zoveel wensen en gelukkig maar.

Nu maar weer verder op zoek naar een baan voor Yoog haar man :up:
 
Hee Erna, was ook niet een uitspraak richting jou. Jij gaf al an dat je beter daar kon wonen dan het Zuiden van Perth.  :up:
 
Hé mensen, laten we allemaal vriendjes blijven, het is nieuw jaar!!!!

Ik moet toegeven dat ik van de eerste negatieve uitspraak even schrok maar er is niets zo subjectief als een plaats waar je wilt wonen. Wat de één ervaart als de hemel op aarde is voor een ander de hel. We gaan gewoon kijken en als het echt niets is, dan kiezen we gewoon iets anders.
 
Hm, okay.

Ik ben erg benieuwd naar je mening als je er woont. Ik vermoed dat je op dit moment geen idee hebt wat je daar wacht. :) Een leuk kustplaatsje, prachtige natuur.. maar de leegte. De enorme LEEGTE. Woestijn.. weinig mensen. That's it. Je moet daar dus 5 uur rijden voordat je weer een huis ziet eh? Als je eenmaal de hoofdstraat uit bent.

Denk nog eens aan dit topic ;) Als je er bent. Natuurlijk wens ik je het beste.. het allerbeste.. niets dan het beste zelfs, begrijp me goed!
 
Back
Top