Belasting aangifte en superannuation

alieNL

Well-Known Member
Afgelopen jaar (sept. 2007 tot aug 2008) heb ik als backpacker rond gereist in Australie (en ook gewerkt). Nu heb ik nog even 2 vraagjes:
- Moet ik verplicht belastingaangifte doen (ook al is de kans groot dat ik er meer voor betaal dan dat ik ervoor terugkrijg)
- En ik kreeg een brief van het AMP (Superannuation). Wat moet ik hiermee doen?
Alvast bedankt!
 
op de site van de ATO staat een linkje voor non-residents die gewerkt hebben in Australie :
http://www.ato.gov.au/individuals/content.asp?doc=/content/57284.htm&pc=001/002/006/003&mnu=891&mfp=001/002&st=&cy=1

Wat de supa betreft weet ik even niet.
 
Ik zou me persoonlijk niet druk maken om belastingaangifte, alhoewel je vaak wat terugkrijgt! (ik neem aan dat je gewoon weer in Nederland woont?) Je heb waarschijnlijk je belasting al via je PAYG salaris betaald.

Wat super betreft: ik heb destijds mijn email adres opgegeven op de achterkant van de immigration card bij vertrek. Ik kreeg toen een email hoe ik mijn super terug kon krijgen. Dan kan waarschijnlijk gewoon via een verzoek naar AMP (het superfund), want vermeld staat op de brief?
Heb netjes een cheque gekregen met het bedrag. Let wel...dit geldt natuurlijk alleen als je "definitief" terug bent in Nederland en het erop lijkt dat je nooit aanspraak zult maken op Australisch pensioen. Anders kan je het beter laten staan, levert meer op (want je betaald er ook nog belasting over , dus het bedrag wat je terugkrijgt is niet heel erg hoog). Maar toch...

Henriette
 
Back
Top