belasting en loon ??????????

[quote author=Wilsil link=topic=8774.msg116875#msg116875 date=1208920434]
Nog iets gehoord over het M-biljet?
[/quote]

Nope .....  :x  :x  :x

We zijn weer moed aan het verzamelen om het hele verhaal maar eens uit te gaan schrijven en eens via de klachten afdeling van de BD te gaan.. (willen we eigenlijk niet, maar als we ooit kans willen maken bij ded Ombudsman, dan moet je eerst met de betreffende instantie de normae klachtenprocedure en eventuele beroepen-procedure doorgegaan zijn ...)
 
Je kunt informeren bij de belastingdienst, dat is het slimste denk ik want die maken je dag dan weer "leuk".
In Heerlen zit het belastingkantoor voor mensen die in het buitenland wonen en nog een vermogen of een bezit in NL hebben.
Je wordt aangeslagen volgens de wet op vermogensbelasting, maar niet getreurd , het is niet zoveel en waarschijnlijk kun je het in OZ weer verrekenen met de lokale belastingdienst.
Je dient dan op te geven (in Heerlen) je inkomsten van je huis over het kalenderjaar en je kunt alle kosten aftrekken incl onderhoud en ook eventuele hypotheeklasten, maar ik weet er ook niet alles van.  Ik zat in eenzelfde situatie, toen ik uit NL vertrok, hield ik aanvankelijk het huis aan om reden dat ik dacht terug te gaan na mijn 3 jarig contract, maar....ben gebleven.  Zo gaat het dan vaak,
groeten en succes,
Jan
p.s. bij je werkgever in OZ moet je een werknemersverklaring invullen welke ze naar de lokale belastingdienst sturen, je moet daarop je TFN invullen (Tax File Nummer), vraag ernaar als je die niet hebt gekregen, dit bedoelde ik met het roze papiertje.
 
[quote author=Jan H. link=topic=8774.msg116897#msg116897 date=1208942398]
Jan
p.s. bij je werkgever in OZ moet je een werknemersverklaring invullen welke ze naar de lokale belastingdienst sturen, je moet daarop je TFN invullen (Tax File Nummer), vraag ernaar als je die niet hebt gekregen, dit bedoelde ik met het roze papiertje.
[/quote]

Ok Cheers
maar hoe heet zo,n papiertje in het engels    :lol:
dan kan ik het nog eens navragen
 
Vraag je werkgever naar een "employee's declaration".
Het is meen ik in 3-voud, eentje voor jou, eentje voor de belastingdienst en eentje voor je werkgever.
Hij is het verplicht dit jou te laten invullen om de belasting te bepalen en je TFN op te geven, anders werk je illegaal.
Let op het is zijn verantwoording, niet de jouwe.
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=8774.msg116943#msg116943 date=1209023155]
Vraag je werkgever naar een "employee's declaration".
Het is meen ik in 3-voud, eentje voor jou, eentje voor de belastingdienst en eentje voor je werkgever.
Hij is het verplicht dit jou te laten invullen om de belasting te bepalen en je TFN op te geven, anders werk je illegaal.
Let op het is zijn verantwoording, niet de jouwe.
Jan
[/quote]

CHEERS MATE
zal het eens nakijken of navragen
moet je trouwens schriftelijk contact opnemen met de belastingdienst in heerlen of kan het online of per mail
en hoef ik dat volgend jaar pas te doen :lol: :lol:

see ya
 
Dit doe je aan het eind van het Nederlandse belasting jaar dus na 31 december.
Probeer het maar op te zoeken en je zult het waarschijnlijk wel online kunnen doen.
Jan
 
Back
Top