Benodigde punten voor het STNI-visum vanaf 1 september 2007

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Vanaf 1 september 2007 zal het huidige STNI-visum (BN137) worden vervangen door het 'Skilled-Sponsored' visum (VE176).

Onder het huidige systeem hoef je slechts de 'pool mark' van 70 punten te behalen om voor dit visum in aanmerking te komen, maar voor het nieuwe visum moet je de 'pass mark' van 100 punten halen. Omdat je voor dit visum 10 punten krijgt toegekend i.v.m. 'State Sponsoring' hoef je dus "op eigen kracht" maar 90 punten te halen. Maar het is wel belangrijk om deze verandering in de gaten te houden en indien je niet aan de 90 punten komt de aanvraag voor een STNI-visum indien mogelijk dus voor 1 september in te dienen.

Dit alles is mij vandaag bevestigd door Miranda Lauman. Zij is een van de twee DIAC functionarissen die door heel Australie voorlichting geeft over de gevolgen van de aanstaande wijzigingen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob, klopt het dat het nu niet meer uitmaakt of je zelf (of je partner) nog broers/zussen (or what soever) in NL hebt/heeft wonen? en dat je dus gewoon een sponsor ship kunt krijgen van je broer/zus (e.d.)???

Greetz Ernie
 
Beste Ernie,



Jouw vraag snap ik niet. Ik begrijp niet wat broers/zussen in NL te maken hebben met een visum.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob, ik bedoel het gebeuren rondom de last remaining relative.....of is dat bij dit visum nvt?
 
Back
Top