Berlijn of Adelaide

edwin

New Member
Hi,

Wij staan op het punt onze papieren voor de visumaanvraag te versturen maar twijfelen nu op het laatste moment of we het naar Berlijn of Adelaide moeten sturen..... heeft iemand een goed advies???

Al vast bedankt!

Edwin & Linda
 
[quote author=edwin link=topic=8107.msg106146#msg106146 date=1199036888]
Hi,

Wij staan op het punt onze papieren voor de visumaanvraag te versturen maar twijfelen nu op het laatste moment of we het naar Berlijn of Adelaide moeten sturen..... heeft iemand een goed advies???

Al vast bedankt!

Edwin & Linda
[/quote]

Bij ons is alles naar Adelaide verstuurd. Berlijn is alleen voor de paspoortzaken volgens mij. Staat dit niet in een toelichting?
 
Euhm.....

ADELAIDE FOR SURE....

De visumaanvragen worden afgehandeld door de ASPC (Adelaide Skilled Processing Centre).

Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie Booklet 6 wel doorgelezen? Daarin staat de hele procedure beschreven voor het aanvragen van een Skilled Independent visum....

Je hebt toch wel eerst een Skills Assessment laten doen?
 
Thanks!

Dacht het al maar een vriend van mij die al geruime tijd in Tasmania woont heeft het destijds in Berlijn geregeld en die blekken dit erg snel af te kunnen handelen. Achteraf bleek dit een tijdelijk visum te zijn. Adelaide it is.....
Hoe lang is the visa pocess time op dit moment gemiddeld??

Edwin
 
Wij hebben ongeveer 8 maanden gewacht vanaf het moment dat de visumaanvraag binnen was bij de ASPC in Adelaide totdat we het visum hadden.
 
Inleveren in Adelaide, dat is mij helemaal duidelijk.

Komend jaar hopen we nog op vakantie in Adelaide te komen  :up: en tegen die tijd is het ook tijd om de papieren op de bus te doen, dan voldoe ik namelijk zeker aan de werkervaring eis.... :up:

Mijn vraag: Is het slim om de boel af te geven aan de balie in Adelaide of gaat het tegenwoordig sneller met een digitale aanvraag???

GroetZ GEERJAP
 
Digitaal is vele malen sneller...

Wij hebben op de papieren in April 2007 verstuurd (16 april wordt als datum gehanteerd dat het ontvangen is bij de DIAC) en we hebben 11 december ons visum toegewezen gekregen. Dat is dus ongeveer 8 maanden geweest. Er zijn mensen op het forum die het na 1 september digitaal hebben aangeleverd en ook al in het bezit zijn van het felbegeerde stickertje. Als je de keus hebt (en die heb je nu, sinds ze online aanvragen zijn gaan accepteren) kun je het het beste online aanleveren!
 
dat document heb ik iid ook, wist niet dat dat booklet 6 heet. :oops:
toch bedankt voor je info!!

groetjes chantal.
 
Back
Top