Berlijn visum ophalen

Willem Bakker

New Member
Vraagje : als ik voor mijn gezin een Skilled Independent visum krijg en naar Berlijn ga om het op te halen, moeten we dan met z'n drieen (we hebben alle drie een eigen paspoort), of kan ik de boel daar alleen regelen ?

Ciao, Willem
 
nog een vraag: moeten we een afspraak maken in Berlijn voor een skilled visum of kunnen we gewoon tijdens counter hours?

gr Martijn
 
De vraag van Willem kan ik niet beantwoorden, want dat weet ik niet.

Martijn, als je een 'grant-letter' hebt gehad, is het visum dus toegekend. Dan kan je op ma / wo / vr inderdaad tijdens counter-uren gewoon dat visum in het (de) paspoort(en) laten plakken en hoef je volgens mij geen afspraak te maken. Wij hebben dat iig niét gedaan en toch de visa gekregen, zonder enige opmerking.

Groeten,
Zilver
 
Is het eigenlijk ook mogelijk om het visum ergens anders op te halen als in Berlijn???

groetjes Irma
 
Hoi,

Moet je een Skilled Independant niet in Oz ophalen?
Ik meen dat je na toewijzing binnen een jaar in Oz moet zijn geweest (stempel halen) en dan binnen 5 jaar je er vestigen.

Of heb ik het fout?

Groeten Sander
 
Wij gaan onder skilled sponsored design visum (139)???
dus hoe zit het nou???
Wij wachten nu n.m. op the GRANT LETTER vanuit Oz om onze stempels of stickers te kunnen gaan halen, maar waar ja iedereen heeft het over Berlijn maar dat moet toch ook ergens anders te halen zijn

groetjes Irma
 
Mmmm, tot nu toe meer vragen dan antwoorden. Ik zet een berichtje in Emigreren - Australie Algemeen. Daar kijken ook altijd veel mensen. Misschien kan iemand die daar komt ons verder helpen.
Groet, Willem
 
[quote author=r2d2 link=topic=3164.msg38041#msg38041 date=1132996962]
Moet je een Skilled Independant niet in Oz ophalen?
Ik meen dat je na toewijzing binnen een jaar in Oz moet zijn geweest (stempel halen) en dan binnen 5 jaar je er vestigen.

Of heb ik het fout?
[/quote]

Jups...je zit fout (maar toch ook weer niet helemaal)

Het visum (de sticker) haal je idd in Berlijn op. Op het visum staat een tekst: Must enter before: <date>
Dat houdt dus in dat je voor die datum in Australie MOET zijn geweest om je visum te valideren. Vervolgens heb je nog een aantal jaren (ik meen 4) de tijd om in NL de zaken te regelen om je vervolgens definitief in Australie te settelen. Ben je dus niet voor die "Must enter before date" in Australie geweest, dan is het jammer, maar helaas. Je kunt dan weer overnieuw beginnen met de procedure....
 
Dus al met al moet ik dus toch een stedentripje Berlijn doen, voordat Oz om de hoek komt zetten!

Gewedlig! :-D

Groeten Sander
 
Hoihoi,

Tot vorig jaar kon je het visum ophalen in Den Haag. Tegenwoordig kan dat alleen nog maar in Berlijn (of in London if you like) maar dan moet je dat wel doorgeven. En dan maar hopen dat er geen sneeuw op de weg ligt als je met de auto gaat  :cool:
 
Ik vroeg me af, wij moeten w.s. ons visum ergens anders ophalen omdat wij älvast"naar australie gaan , ik weet dat je dan het land uit moet e.d. maar hoe kom je erachter waar je hem dan wel moet of kan ophalen????

groetjes Irma
 
Moet iemand die voor Skilled Independant gaat ook zijn visum afhalen in Berlijn?? Ik dacht door het lezen op het forum dat dit enkel voor een Spouse visum was. Kun je dat eigenlijk niet gewoon verkrijgen bij de ambassade?
Grtjs,
Nath
 
[quote author=robenirma link=topic=3164.msg38290#msg38290 date=1133180772]
Ik vroeg me af, wij moeten w.s. ons visum ergens anders ophalen omdat wij älvast"naar australie gaan , ik weet dat je dan het land uit moet e.d. maar hoe kom je erachter waar je hem dan wel moet of kan ophalen????

groetjes Irma
[/quote]

Om het visa op te halen,als je in Aus bent,het dichts bij zijnde is New Zealand,Auckland.
Daar halen de meeste hun visa op.
Leuke holliday in NZ.

Gr Ineke
 
Ineke,
weet jij hoe dat allemaal in zijn werk gaat dan????
Ik ben wat dat aan gaat ook zo'n dom blondje he??!!!
Ik ben gek op het avontuur maar wil ook graag toch wel een beetje weten hoe of dat allemaal verlopen gaat.!!!!!

groetjes Irma
p.s. voor jullie echt aftellen nu!!!!! suc6 met alles
 
Hi Irma.

Als je je aanvraag al heb gedaan voor je visa,
kan je het afwachten in Aus,moet wel door gegeven worden
aan de DIMIA. en een touriste visa online aanvragen.
Als alles goed gekeurd is krijg je bericht van de DIMIA,
dan ze laten weten dat je het in Auckland op wil halen.
Lin en Sander zijn dat ook van plan.
Voor ons nog maar 5 dagen voor dat we weg zijn.
Container word Donderdag opgehaald,ben nu ook aan
kramperen O nee kamperen in het huis.

Gr Ineke
 
whaaahooo Ineke!!! dan zit ik weer in Berlijn om mijn visum op te halen!!!
Alvast sterkte met de laatste daagjes he! Ik ben het KRAMPEREN inderdaad ook wel erg beu haha!
 
Ineke en Ton   
Heel veel geluk in DownUnder en wie weet komen we elkaar daar wel weer tegen iig wel op het forum want ik ben wel van plan om te blijven schrijven en op de hoogte te blijven van all spannende avonturen die iedereen beleeft met of zonder visum
Een hele goede vlucht en afscheid van Holland en we spreken elkaar zeker nog eens.

Bedankt voor alle tips en info

groetjes Irma
 
Back
Top