Beroemd?!

Simone

XPdite Hero
Nou, we staan in de krant!!
Nou ja, krant.. Het Rijssens Nieuwsblad, zo'n gratis wekelijks ding.

Mijn vader had ze gebeld, en toen belde ze mij of ik er zin in had... ach ja, waarom niet... :D

Nou, ze heeft het me ook geemaild, dus ik kan het er hier zo in kopieren
Pascal en Simone **** emigreren naar Australië

‘We weten nog niet of het vertrek definitief is’

RIJSSEN - Ze wilden een keer iets anders; de vrijheid en het avontuur lonkte. Het pasgetouwde stel Pascal en Simone ****** emigreren binnenkort naar Australië. De bagage is inmiddels overgebracht naar de Australische stad Perth, waar Simone en Pascal een toekomst hopen op te bouwen. 
§

Voor Simone ******* (22) is Australië geen onbekend land. Van haar vijfde tot veertiende jaar woonde de Rijssense namelijk ook al in Australië. Ze heeft zelfs een dubbel paspoort: een Australisch én Nederlands paspoort. Zes maanden geleden trouwde Simone met haar vriend, Pascal ******* (26). ‘Als getrouwd stel is het makkelijker om te emigreren. Je hoeft dan veel minder te regelen’, vertelt Simone. ‘Het was uiteindelijk wel de bedoeling dat we gingen trouwen, alleen niet zo snel.’
§
Het echtpaar woont op dit moment tijdelijk bij de schoonouders in, afwisselend in Nijverdal en Rijssen. 14 juli vertrekt het vliegtuig naar Australië. Pascal: ‘ Het komt nu steeds dichter bij. Wel spannend hoor! Het is de bedoeling dat we de eerste twee weken bij vrienden van Simone verblijven; in die tijd moeten we eigen woonruimte en werk zoeken. Gelukkig gaat dat daar iets makkelijker dan in Nederland.’
§
Simone vervolgt: ‘Pascal heeft mijn vrienden inmiddels al en paar keer ontmoet. En gelukkig klikte het goed tussen hen. Het is heel fijn dat we straks bij hen terecht kunnen. Dat geeft een beetje rust.’
§
Inmiddels komt de eerste stress opzetten bij het stel. Pascal is al druk aan het solliciteren, terwijl Simone nog bezig is met afstuderen in Nederland. ‘We waren onze vliegtickets al kwijt en dachten dat ze bij de spullen zaten, die inmiddels onderweg zijn naar Australië. Gelukkig vonden we ze later weer terug. Dat was wel even schrikken’, aldus een lachende Pascal. ‘Het wordt een heel avontuur en we moeten maar afwachten wat het gaat worden. We weten zelfs niet of het vertrek definitief is. Misschien komen we jaren later wel weer terug. We zien wel hoe het schip strand.’
   
Dus.....

Ik ben trouwens benieuwd naar de foto...
Het is er vandaag ingekomen, dus ik ga nu snel naar huis kijken!!!
 
Silvia said:
Wat een leuk stuk zeg. We willen natuurlijk ook wel even de foto zien

Ja... enig probleem is dat de scanner in de container zit! :D
Dus, dat komt wel over een maand of 2 :D
 
Trouwens, hier is de link naar het Artikel van mijn ouders toen zei in 1987 emigreerden. Ik heb het ooit vertaald en op het BE forum gezet.

Ik had die wel ingescand, maar daar kan ik nu niet bij, dat bestand, maar jullie kunnen wel engels ;) :D

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=186857
 
HAHA wat leuk dat jullie in de krant staan. Het is wel ff wennen he nu alle spullen in de container zitten? Voor jullie schiet het ook al op spannend hoor.

Groetjes heidi
 
Back
Top