beroep niet op SOL lijst

ilri

New Member
Hallo allemaal...

Wij willen misschien naar Adelaide emigreren...maar onze beroepen staan niet op de SOL lijst..
Is het dan wel handig om alles zelf te proberen, of misschien toch maar een buro inschakelen..??
Op zich schat ik wel in dat we welkom zijn als Hartfunctie laborant (ASCO-311179 - Medical Technical Officers Nec) en als apothekers assistente (ASCO-8211-15 Pharmacy Assistant)
We willen nu echt doorpakken, maar weten niet waar we moeten beginnen, nu onze beroepen niet op de SOL lijst staan...kunnen dus ook onze beroepen niet laten assessen..toch??
Want als ik het goed begrijp kunnen we zelf alle diploma's laten vertalen,assessen en de IELTS test doen voor het aanvragen van een visum... Maar ja...
En de grote vraag is overal al welk buro is goed en z'n geld waard??
Kent iemand dit buro? http://www.dolphinmigration.com.au/
Overal is namelijk te lezen dat je beroep op de SOL lijst moet staan...werd er verdrietig van...  :cry: :cry:
Maar zoals je ziet geven we de moed (nog) niet op...HELP!!!!!!
Ik laat het eerst hier maar bij...ben benieuwd... :|
Alvast bedankt voor de reacties en de hulp...... :up:
 
Hoi Ilri,

Ik zit in het zelfde schuitje. Ik ben bodemkundig ingenieur. Op de SOL-lijst staan veel soorten ingenieurs, maar geen bodemkundigen. Ook is er vraag naar bodemwetenschappers, maar wetenschapper ben ik ook niet. Dus mijn beroep staat dus ook niet op de lijst. Nu las ik wel op dit forum dat er voor de (3) zuidelijke delen van Au maar 70 punten zijn vereist voor een visum. Moet ik nog uitzoeken. Succes
 
Apothekers assistente staat op de lijst?! :-o Yay, m'n toekomst ziet er weer wat rooskleuriger uit dan :D Ik begon al helemaal verdrietig te worden..


Maar goed, hopelijk gata het lukken voor jullie ilri :up:
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1454.msg12277#msg12277 date=1112732676]
Apothekers assistente staat op de lijst?! :-o Yay, m'n toekomst ziet er weer wat rooskleuriger uit dan :D Ik begon al helemaal verdrietig te worden..
[/quote]

Uhm.. Anoukie1983 je leest niet goed. Ik lees hierboven dat "maar weten niet waar we moeten beginnen, nu onze beroepen niet op de SOL lijst staan...kunnen dus ook onze beroepen niet laten assessen..toch??" en daaruit concludeer ik dat apothekersassistente er blijkbaar niet op staat ?!  :-(

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten  :? omdat ik dat beroep niet heb, maar dat lees ik uit het bovenstaande..

Don't shoot the messenger !  :oops:

Ingrid.
 
Hoi
Als ik dit zo allemaal lees dan zitten jullie met  heel veel vragen en jullie hebben ook nog geen idee over hoe en wat. Ik denk dat iedereen dat wel zo'n beetje had. Wat wij hebben gedaan. Om ons op gang te helpen is het volgende;
Je kan bij verschillenden bureaus je gegevens GRATIS opgeven en dan gaan hun uit zoeken of een grote (90%) kans heb op een visum. Als het een beetje een goed bureau is dan wordt je ook nog uitgenodigd voor een intake gesprek. Waarbij heel het plan wordt beschreven en uitgestippeld. Uiteraard wordt je daarna gepresenteerd met een contractje.
Je hebt geen enkelen verplichting om op dat aanbod in te gaan maar je weet wel gelijk waar je aan toe bent.
Je moet alleen niet zo stom zijn om net als ons gelijk het contractje te tekenen :lol: :) :) Nee hoor wij vinden het erg fijn dat alles voor ons wordt gedaan. Deze maand zijn ze tevens begonnen met een nieuwe site waar allen vragen worden beantwoord. Er staan ook adressen en telefoonnr van mensen die al down under wonen en bereid zijn om te helpen. (de site is alleen te bezoeken door klanten)
Paar keer per jaar is er een beren boordje...Dit is een bijeenkomst met alle voornemende emigranten. erg leerzaam en gezellig :up:.
Dus wij zijn dik tevreden met dit bureau en ja het kost wat 3000ex maar goed... Het leek ons een goede keus en dat vinden we nog steeds.
Groeten Barry
 
Als beroepen niet op de SOL of MODL lijst staan wordt het heel lastig om in aanmerking te komen voor een Skilled Visa. Eigenlijk onmogelijk.

In de praktijk is overigens niet van belang of je het beroep uitoefent.
Stel je hebt een opleiding voor bakker en je bent nu postbode, dat betekend dat je beroep wel op de lijst staat.
 
[quote author=Aussielover link=topic=1454.msg12281#msg12281 date=1112744457]
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1454.msg12277#msg12277 date=1112732676]
Apothekers assistente staat op de lijst?! :-o Yay, m'n toekomst ziet er weer wat rooskleuriger uit dan :D Ik begon al helemaal verdrietig te worden..
[/quote]

Uhm.. Anoukie1983 je leest niet goed. Ik lees hierboven dat "maar weten niet waar we moeten beginnen, nu onze beroepen niet op de SOL lijst staan...kunnen dus ook onze beroepen niet laten assessen..toch??" en daaruit concludeer ik dat apothekersassistente er blijkbaar niet op staat ?!  :-(

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten   :? omdat ik dat beroep niet heb, maar dat lees ik uit het bovenstaande..

Don't shoot the messenger !  :oops:

Ingrid.



[/quote]

Heb ik weer.. Ik kom nooit in Australie :cry:
 
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12287#msg12287 date=1112776719]
In de praktijk is overigens niet van belang of je het beroep uitoefent.
Stel je hebt een opleiding voor bakker en je bent nu postbode, dat betekend dat je beroep wel op de lijst staat.
[/quote]
:-o :?
Praktijk niet van belang??? voor trades person igg wel.

Je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaar relevante werk ervaring heb sterker nog tijdens de aanvraag moet je kunnen aantonen dat je op het moment van de aanvraag het bepaalde beroep ook daadwerkelijk uitoefent.  Anders kun je jezelf never nooit een vakman noemen. Ik geloof dat het zelfs mogelijk was/is dat je een trade toegewezen krijgt door alleen maar praktijk ervaring. Dat kon geloof ik als je meer dan 7 of 10 jaar ervaring heb in het bepaalde beroep. Hoe het met accademic skils zit weet ik niet  maar lijkt mij niet dat je dan genoeg heb aan alleen een diploma. 
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1454.msg12277#msg12277 date=1112732676]
Heb ik weer.. Ik kom nooit in Australie :cry:
[/quote]

Trouw gewoon een vent of vrouw met de juiste papieren  :evil:
(wel belangrijk, deze persoon moet natuurlijk ook naar Oz willen).
 
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12289#msg12289 date=1112777552]
Je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaar relevante werk ervaring heb sterker nog tijdens de aanvraag moet je kunnen aantonen dat je op het moment van de aanvraag het bepaalde beroep ook daadwerkelijk uitoefent.  Anders kun je jezelf never nooit een vakman noemen. Ik geloof dat het zelfs mogelijk was/is dat je een trade toegewezen krijgt door alleen maar praktijk ervaring. Dat kon geloof ik als je meer dan 7 of 10 jaar ervaring heb in het bepaalde beroep. Hoe het met accademic skils zit weet ik niet  maar lijkt mij niet dat je dan genoeg heb aan alleen een diploma. 

[/quote]

Volgens mij is dat niet helemaal correct. Bij TIG werd aangegeven dat wanneer ik een opleiding heb afgerond als bijv. leraar en werk al  10 jaar als sales consultant dat dit ook zou kunnen.

Ik kan mij natuurlijk sterk vergissen, want ik ben ook maar menselijk.
 
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12300#msg12300 date=1112785290]
Trouw gewoon een vent of vrouw met de juiste papieren  :evil:
(wel belangrijk, deze persoon moet natuurlijk ook naar Oz willen).
[/quote]

Doe het dan meteen goed, trouw een Aussie ;)
 
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12301#msg12301 date=1112785393]
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12289#msg12289 date=1112777552]
Je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaar relevante werk ervaring heb sterker nog tijdens de aanvraag moet je kunnen aantonen dat je op het moment van de aanvraag het bepaalde beroep ook daadwerkelijk uitoefent.  Anders kun je jezelf never nooit een vakman noemen. Ik geloof dat het zelfs mogelijk was/is dat je een trade toegewezen krijgt door alleen maar praktijk ervaring. Dat kon geloof ik als je meer dan 7 of 10 jaar ervaring heb in het bepaalde beroep. Hoe het met accademic skils zit weet ik niet  maar lijkt mij niet dat je dan genoeg heb aan alleen een diploma. 

[/quote]

Volgens mij is dat niet helemaal correct. Bij TIG werd aangegeven dat wanneer ik een opleiding heb afgerond als bijv. leraar en werk al  10 jaar als sales consultant dat dit ook zou kunnen.

Ik kan mij natuurlijk sterk vergissen, want ik ben ook maar menselijk.
[/quote]

Mmmm dat is vreemd??....
Ik heb het persoonlijk mee gemaakt. Willde n.l. mijn beroep ge-assest hebben maar ik kwam net een half jaar werkervaring tekort. Of dat niet genoeg was ging het bedrijf waar ik werkte ook nog failliet en moest ik haastig opzoek naar een functie waar bij ik de zelfde werkzaamheden uit kon oefeneden. Die heb ik gelukkig gevonden alleen dan 150Km verder op. :-(  Het heeft mij nog een rib uit me lijf gekost om van Den Haag naar Brabant te verhuizen.  :cry:
Dus voor de trades ben ik daar vrij zeker van. Maar zoals ik al schreef voor accedemic skills(HBO-Universiteit) ligt dan misschien wel wat anders. Omdat je dan je Bechalor of Master degree heb. Dan zal werkervaring waarschijnlijk niet meer relevant zijn... ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
[sub]Bear heeft de afgelopen maanden ondekt dat er nog wel 1001 anderen manieren zijn om je  (skilled) visa te krijgen dus pin me nergens op vast .... :wink:[/sub]
 
[quote author=Singa link=topic=1454.msg12302#msg12302 date=1112788394]
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12300#msg12300 date=1112785290]
Trouw gewoon een vent of vrouw met de juiste papieren  :evil:
(wel belangrijk, deze persoon moet natuurlijk ook naar Oz willen).
[/quote]

Doe het dan meteen goed, trouw een Aussie ;)
[/quote]

Wou ik ook wel doen.. Maar ging niet door helaas :p
 
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12304#msg12304 date=1112790460]
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12301#msg12301 date=1112785393]
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12289#msg12289 date=1112777552]
Je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaar relevante werk ervaring heb sterker nog tijdens de aanvraag moet je kunnen aantonen dat je op het moment van de aanvraag het bepaalde beroep ook daadwerkelijk uitoefent.  Anders kun je jezelf never nooit een vakman noemen. Ik geloof dat het zelfs mogelijk was/is dat je een trade toegewezen krijgt door alleen maar praktijk ervaring. Dat kon geloof ik als je meer dan 7 of 10 jaar ervaring heb in het bepaalde beroep. Hoe het met accademic skils zit weet ik niet  maar lijkt mij niet dat je dan genoeg heb aan alleen een diploma. 

[/quote]

Volgens mij is dat niet helemaal correct. Bij TIG werd aangegeven dat wanneer ik een opleiding heb afgerond als bijv. leraar en werk al  10 jaar als sales consultant dat dit ook zou kunnen.

Ik kan mij natuurlijk sterk vergissen, want ik ben ook maar menselijk.
[/quote]

Mmmm dat is vreemd??....
Ik heb het persoonlijk mee gemaakt. Willde n.l. mijn beroep ge-assest hebben maar ik kwam net een half jaar werkervaring tekort. Of dat niet genoeg was ging het bedrijf waar ik werkte ook nog failliet en moest ik haastig opzoek naar een functie waar bij ik de zelfde werkzaamheden uit kon oefeneden. Die heb ik gelukig gevonden alleen dan 150Km verder op. :-(  Het heeft mij nog een rib uit me lijf gekost om van Den Haag naar Brabant te verhuizen.  :cry:
Dus voor de trades ben ik daar vrij zeker van. Maar zoals ik al schreef voor accedemic skills(HBO-Universiteit) ligt dan misschien wel wat anders. Omdat je dan je Bechalor of Master degree heb. Dan zal werkervaring waarschijnlijk niet meer relevant zijn... ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
[sub]Bear heeft de afgelopen maanden ondekt dat er nog wel 1001 anderen manieren zijn om je  (skilled) visa te krijgen dus pin me nergens op vast .... :wink:[/sub]
[/quote]

Dus wat je zegt, is dat als je een HBO diploma hebt (psychology or rechten zeg maar) je niet die 4 jaar werkervaring nodig hebt ofzo? Hoeveel werk ervaring heb je nodig als je niet zo'n Bachelors diploma hebt? 4 jaar toch?
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1454.msg12306#msg12306 date=1112791070]
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12304#msg12304 date=1112790460]
[quote author=Bacchus link=topic=1454.msg12301#msg12301 date=1112785393]
[quote author=Bear link=topic=1454.msg12289#msg12289 date=1112777552]
Je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaar relevante werk ervaring heb sterker nog tijdens de aanvraag moet je kunnen aantonen dat je op het moment van de aanvraag het bepaalde beroep ook daadwerkelijk uitoefent.  Anders kun je jezelf never nooit een vakman noemen. Ik geloof dat het zelfs mogelijk was/is dat je een trade toegewezen krijgt door alleen maar praktijk ervaring. Dat kon geloof ik als je meer dan 7 of 10 jaar ervaring heb in het bepaalde beroep. Hoe het met accademic skils zit weet ik niet  maar lijkt mij niet dat je dan genoeg heb aan alleen een diploma. 

[/quote]

Volgens mij is dat niet helemaal correct. Bij TIG werd aangegeven dat wanneer ik een opleiding heb afgerond als bijv. leraar en werk al  10 jaar als sales consultant dat dit ook zou kunnen.

Ik kan mij natuurlijk sterk vergissen, want ik ben ook maar menselijk.
[/quote]

Mmmm dat is vreemd??....
Ik heb het persoonlijk mee gemaakt. Willde n.l. mijn beroep ge-assest hebben maar ik kwam net een half jaar werkervaring tekort. Of dat niet genoeg was ging het bedrijf waar ik werkte ook nog failliet en moest ik haastig opzoek naar een functie waar bij ik de zelfde werkzaamheden uit kon oefeneden. Die heb ik gelukig gevonden alleen dan 150Km verder op. :-(  Het heeft mij nog een rib uit me lijf gekost om van Den Haag naar Brabant te verhuizen.  :cry:
Dus voor de trades ben ik daar vrij zeker van. Maar zoals ik al schreef voor accedemic skills(HBO-Universiteit) ligt dan misschien wel wat anders. Omdat je dan je Bechalor of Master degree heb. Dan zal werkervaring waarschijnlijk niet meer relevant zijn... ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
[sub]Bear heeft de afgelopen maanden ondekt dat er nog wel 1001 anderen manieren zijn om je  (skilled) visa te krijgen dus pin me nergens op vast .... :wink:[/sub]
[/quote]

Dus wat je zegt, is dat als je een HBO diploma hebt (psychology or rechten zeg maar) je niet die 4 jaar werkervaring nodig hebt ofzo? Hoeveel werk ervaring heb je nodig als je niet zo'n Bachelors diploma hebt? 4 jaar toch?
[/quote]

Ja dat zeg ik idd maar of het ook waar is dat weet ik niet . Probeer gewoon op een logische manier te verklaren wat Bacchus  zegt. 
En ja voor mij is het vrij logisch dat als je een bachelor of master degree heb gewoon een positief asses kan krijgen zonder werkervaring en waarom om de simpele reden dat dit internationalen erkenden titels zijn. Als je die titel draagt dan hoef je  naar mijn inziens niet meer aan te tonen dmv werkervaring dat je het beroep waardig bent want je bent immers in het bezit van die bepaalde titel........


edit: Voor trade heb je van de 4jaar- 3 relevanten werk jaren nodig of was het nou 2 van de 3 ????? Staat op de site van de ASCO. Kan het vanavond eventueel opzoeken voor je staat ook ergen in mijn dossier.   :)
groetjes
 
Nogmaals van mijn kant even de reactie.
Aangezien ik menselijk ben kan ik mij ook vergissen. Ik zal dit toch nog eens na kijken.
Maar volgens mij hoef je de werkervaring niet te hebben ik je skill, als maar het diploma hebt voor de betreffende skill.
 
Domme vragen gaan door hoor, hier nog een :wink: Sorry..


Diploma is zowiezo nodig? Of is het OF werkervaring OF diploma?
 
Domme vragen bestaan niet Anouk, alleen domme antwoorden (dat scheelt weer, toch ?)

Diploma is vereist.
Werk ervaring nodig voor extra punten.
 
Euhmm...

Nu weet ik het ook niet zeker meer..
Ik was nl. in de veronderstelling dat je, om voor bijv. die 60 punten (of 50, of 40) in aanmerking te komen, je zowel opleiding als werkervaring moest hebben...

Maar als ik jullie verhalen nu zo lees, dan zou ik dus 60 punten krijgen (mijn opleiding is 60 punten waard) alleen omdat ik die opleiding heb gedaan. En omdat ik nu meer dan 4 jaar werkzaam ben in die branche, ik ook nog eens de 10 punten tegemoet kan zien? Dat zou niet verkeerd zijn dan.....
 
Yep!!

Als je beroep 60 punten waard is en je hebt meer als 4 jaar ervaring dan heb je idd 60+10 punten,Klopt helemaal!
 
Back
Top