beroep niet op sollijst

frankz

New Member
Hallo daar

Ben erg blij met dit forum daar er gigantisch veel te vinden is en men is altijd bereid om een ander te helpen.
Daarom heb ik weer eens een vraag.
Ik zit dus met het pobleem dat mijn beroep niet op de Sol staat. Ik zelf ben rechercheur bij de politie en mijn vrouw is brigadier bij de politie. Nu hebben we ook geen familie of iets dergelijks in Australie wonen dus dat schiet ook niet op. Nu willen wij onze dromen niet opgeven en toch verhuizen. Wie ziet nu toch wat mogelijkheden voor ons, voor een permanent visa.

groetjes Frank en Nathalie en dochter Noëlle
 
Ik ben bang dat als je beroep niet op de lijst staat je ook niet in aanmerking komt voor een visum, tenzij jullie bergen met geld hebben. Aangezien jullie ambtenaar zijn, zie ik ook dat laatste somber in  :-D.

Even, kan je aangeven wat jullie beiden in het pakket hebben:

leeftijden
opleidingen + nivo
gezondheid
talenkennis
werkervaring + jaren


Enne, welkom op dit forum  :up:
 
Hallo Jeroen

We waren al een beetje bang voor dit antwoord en nee qua geld had je het ook al goed geraden. :cry:
Op jou vraag  kan ik je vertellen dat Nathalie 29 is en Frank is 32. Nathalie heeft de Mavo en vervolgens de Meao gedaan en Frank heeft de Havo gedaan. Onze gezondheid is prima in orde. We spreken en schrijven beide goed Engels en Frank spreekt en schrijft Duits.
Qua werkervaring heeft Nathalie 9 jaar ervaring en Frank 14 jaar. Allebei politiewerkervaring.

Ik weet niet of je hier nog iets mee kan, maar alvast bedankt voor het meedenken.

Frank, Nathalie en Noëlle
 
Als ik dat zo lees dan ben ik bang dat ik jullie niet verder kan helpen; ik weet iets van een SIR en van Independent Skilled.
Misschien moeten jullie eens gaan zoeken onder STNI, maar wat dat precies inhoudt weet ik niet echt. Misschien dat iemand anders een helder ogenblik heeft.
 
Hoi Jeroen

Toch bedankt voor het meedenken. We geven nog steeds niet op, al wordt je af en toe wel een beetje wanhopig. Maar we gaan verder kijken naar de STNI, kijken of dat iets opleverd.
 
Hoi Frankz,
Mijn vriend Marcel gaat ook voor een STNI visum en ook hiervoor geldt dat je beroep op de SOL-lijst moet staan...helaas voor jullie :-(
Misschien dat er nog andere visa zijn buiten de skilled visa waarvoor jullie in aanmerking komen, maar dat weet ik verder ook niet.....
Succes,
groetjes angelique
 
Hallo Angelique

Bedankt voor je reactie. We zijn nog druk bezig om alle andere mogelijkheden te bestuderen, maar echt vrolijk worden we er niet van. We blijven het echter wel proberen en geven het nog niet op. We weten allebei dat het ons ooit gaat lukken de vraag is alleen hoe.
groetjes Frank
 
Hoi Frank,.

je zou kunnen overwegen een vrijblijvend gesprek aan te gaan met een migratieburo, wellicht dat zij nog een optie zien om jullie naar oz te krijgen......... :wink:

Gr. Sab
 
Hallo Sab

Bedankt voor de tip. Weet jij toevallig een goed migratiebureau in Noord Holland.  We zijn momenteel bezig met een sollicitatie voor de West Austrlian Police en we zijn beide door naar de volgende ronde. Moeten 10 oktober naar Londen voor de volgende test. Maar we willen ook nog steeds bij een migratiebureau langs om alle mogelijkheden te bespreken.

Gr. Frank
 
Hoi frank,

kijk ff met search op het forum naar emigratieburo's, hier lopen een aantal draadjes over. Ik weet dat er volgens mij 2 in amsterdam zitten......TIG in ieder geval, hebben elke maand een meeting daar......

Gr. Sab
 
Hoi Sab

Ik was al druk op zoek in het forum maar lees toch veel slechte berichten over 1 bureau in Amsterdam. Heb jij ervaring met TIG ???

gr. Frank
 
DAt is dat andere buro in Amsterdam, das migrationburo geloof met ene Ralph.....ik vond het persoonlijk te commercieel en had er geen fijn gevoel bij behalve zakkenklopperij.......

TIG heeft mij erg goed op weg geholpen en veel gratis advies gegeven. Je zou ook een eerste assessment kunnen overwegen door George Lombard, deze zit wel in australie maar schijnt ook erg goed en behulpzaam te zijn......

Busse is een nederlands buro, niet aangesloten bij de MARA, en de ervarinengen wisselen...voordeel is geloof ik wel dat ze gewoon nederlands zijn en je dus misschien makkelijker je probleem voor kunt leggen dan in het engels....
 
Hallo Frank,

Niet in Nederland, maar je zou eens kunnen kijken op de volgende website voor informatie. http://www.move2australia.com.au
Ik heb daar wat informatie van gekregen, en had er geen slecht gevoel van over gehouden.

Gr. Rene
 
Rene,

naar aanleiding van eerdere berichten: move2australia heeft het zo druk dat zij op dit moment geen nieuwe aanvragen meer aannemen. VAndaar dat ik het ook niet vermeld had voor Frank....

Gr. Sab
 
Bedank Sab,

Ik kreeg een Email nav het formulier dat ik (per email) moest invullen. Het antwoord wat ik kreeg van "filled me with unmeasurable joy". Ik kwam zonder problemen in aanmerking voor terugkeer naar Oz.
Er werd wel bij vermeld, dat als ik meer info of hulp nodig had, kon ik zo bij hun terecht. Misschien dat zij een klein beetje ruimte hadden voor mij.

Maar als zij het zo druk hebben, is dat misschien een indicatie dat ze goed zijn??

Altijd de moeite waard om eens verder te informeren.

Rene
 
Hoi Sabien

Heb jij toevallig een adres of een website van TIG want in het telefoonboek krijg ik alleen een marketing bv in amsterdam.
En ook dat van Lombart.
Het probleem is namelijk best wel ingewikkeld omdat wij niet alleen willen gaan maar omdat mijn schoonouders ook mee willen. Maar die willen daar van hun pensioen gaan genieten, maar het probleem is dat ze daar nog te jong voor zijn. Je moet 55 + zijn en ze zijn 52 en 53. Nu weten we dat we ook gewoon kunnen wachten, maar dat willen we niet echt en we willen graag de zekerheid dat we met zijn allen kunnen gaan. Ik denk dat dit in het Nederlands allemaal wat makkelijker uit te leggen is.

Groetjes Frank
 
Bedankt Rene
Ik was inderdaad al op hun site terecht gekomen maar zag de melding dat ze het zo druk hadden en geen nieuwe aanmeldingen meer aannamen. Dus ben ik maar weer verder gaan zoeken.
groetjes Frank
 
Back
Top