beroepsregistratie

Hebe

XPdite Sponsor
Hallo,
Wij zijn bezig met emigratie naar Australië, maar hebben nogal wat problemen met beroepserkenning. Mijn man is een geregistreerde osteopaat hier in Nederland. Heeft in Australië de aanvraag voor beroepsexamen gedaan en krijgt hierop steeds een negatief antwoord. Ze kennen de opleiding niet, hebben meer informatie nodig, de papieren waren niet op tijd binnen. En ondertussen zijn we een half jaar verder.
Heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad en heeft er iemand advies?
Groeten, Hebe
 
Hoi Hebe,

Sorry ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat iemand anders iets weet, veel succes in ieder geval. O ja, kan een bureau misschien iets voor je betekenen? Of heb je dat al nagezocht.

Groetjes Miranda  :)
 
Ben wel benieuwd bij welke organisatie je de beroepserkenning hebt aangevraagd??
Ik moest als fysiotherapeut bij de ACOPRA zijn. Misschien is het een optie om het eens via hujn te proberen!
 
Wij hebben contact gehad met een bureau die ons zou kunnen helpen met het aanvragen van een regulier visum. Van een examen voor het beroepsregister osteopathie hadden ze nog niet gehoord. Eigenlijk hadden we niet gedacht zoveel tegenwerking te krijgen bij het aanvragen van het examen (waarbij moet blijken of er voldoende beroepskennis is!) bij het Osteopathic Registration Board of Victoria. Wij willen eigen regio Sydney maar die hebben geen eigen register.
Mocht osteopathie niet lukken is het wellicht nog een mogelijkheid ons te wenden tot de universiteit in Melbourne, of Sydney. Frank heeft zijn diploma fysiotherapie en kan misschien staatsexamen osteopathie doen. Maar dit hebben we allemaal nog niet uitgezocht.
Wel leuk om te merken dat er echt wordt gelezen + beantwoordt!
groeten, Hebe
 
Hoi Hebe !

Hm .. je verhaal lijkt verdacht veel op dat van mij: je hebt de vereiste papieren, werkervaring en bent geregistreerd in je beroep in Nederland maar je komt toch niet zomaar Australie binnen en ervaart hier de nodige strubbelingen en tegenwerkingen .. :-(

Maaar .. ik ben het gevecht aangegaan en kwam- zag- overwon ! Ik werk sinds 3 october  als geregistreerd verpleegkundige in Brisbane. Dat is vandaag alweer een maand !
Whoooohoo!  :cheer:

Ik wilde even een hart onder de riem voor jullie steken!

Geef niet op !  :)

Ingrid  :cool:
 
Hee Ingrid,
Ben altijd blij te horen dat het andere wel gelukt is. Wij geven ook niet op hoor, maar we zijn gewoon benieuwd of iemand paden heeft bewandeld die alles wat makkelijker maakte! Als het op lange adem aankomt staan wij stevig!
En....is het wat je verwacht had?
groetjes, Hebe
 
Hoi Hebe,

Als je man z'n diploma fysiotherapie heeft, is het misschien wel de makkelijkste weg om te bewandelen: Visum aanvragen op basis van je fysiotherapie(staat ook nog eens op de MODL-Lijst), dan heb je qua punten voor je visum waarschijnlijk geen probleem! Dan als je eenmaal daar bent kijken hoe je het geregeld kunt krijgen met de Osteopathie.
 
@ Hebe: ja hoor 'so far so good ' !
Ik ben er helaas ook nog lang niet klaar mee, want heb nu een Temporary Business Visa en moet dus nu nog een Permanent Visum zien te krijgen !  :| hoe dat komt voert te ver om dat in jullie topic uit de doeken te doen ! Maar ik kom er wel..tis effe zoeken naar de juiste weg  :think:

@Wilbert: Ja, dat lijkt me nou een goede tip ! Good on ya mate ! :up:

Ingrid  :cool:
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=3012.msg34804#msg34804 date=1131092600]
Hoi Hebe,

Als je man z'n diploma fysiotherapie heeft, is het misschien wel de makkelijkste weg om te bewandelen: Visum aanvragen op basis van je fysiotherapie(staat ook nog eens op de MODL-Lijst), dan heb je qua punten voor je visum waarschijnlijk geen probleem! Dan als je eenmaal daar bent kijken hoe je het geregeld kunt krijgen met de Osteopathie.
[/quote]


Hoi Hoi hebe

Ik sluit me hierbij aan , want voor een skilled visum , sturen ze jou naar "scorb"
(probeer ::  http://www.osteoboard.qld.gov.au/WorkingInQld/Overseas%20Qualifications.htm eens daar staat wat je kan doen en hoe)
Deze kijken of jouw vakkennis erkend word in australie , op basis hiervan kan je weer jouw diploma's omzetten in australische diploma's , en dan is probleem opgelost.

Wat voor visum aanvraag had je zelf in gedachten??

Groetjes Johan
 
Er is ons globaal aangegeven te denken aan Skilled Visa. Eén nadeel, 3 jaar in loondienst, dit volgens Buysse. Kan een probleem worden aangezien we al 17 jaar eigen praktijk voeren.
6 februari vergadert het register voor de laatste keer over ons geval. Hopelijk horen we nu dat het examen door mag gaan!!! Ondertussen zijn we 8 maanden verder en nog geen centimeter opgeschoten.
Zodra we een go binnen hebben gaan we eens heerlijk toasten!!
En als antwoord op degene die fysiotherapie voorstelde; héél misschien als allerlaatste redmiddel. Maar Frank heeft 5 jaar osteopathie gestudeerd, kan mij wel voorstellen dat hij niet meer als fysio aan de slag wil.
Maar momenteel duimen we hard om in juni examen te mogen doen.
groetjes, Hebe
 
Ik heb ook niet gezegd dat hij weer als fysiotherapeut aan de slag moet, maar dat het alleen maar een middel is om je visum binnen te halen!
PS als je al die tijd een eigen praktijk hebt gehad dan ben je toch ook je "eigen" werknemer geweest en dat moet toch aantoonbaar zijn.
In ieder geval succes met de examens :up:
 
Back
Top