BESTEMMING [Wie gaat waarheen ?]

Wat is jou/jullie bestemming

  • Western Australia

    Votes: 130 23.6%
  • Northern Territory

    Votes: 11 2.0%
  • South Australia

    Votes: 66 12.0%
  • Queensland

    Votes: 136 24.7%
  • New South Wales

    Votes: 94 17.1%
  • Victoria

    Votes: 90 16.3%
  • Tasmania

    Votes: 16 2.9%
  • Australian Capital Territory

    Votes: 8 1.5%

  • Total voters
    551
ydewit
Posted Yesterday, 19:34

Sory Pete ik trek onze stemming in, mogelijkheden openen zich in Tassie. Na het weekend weten we meer

Hoe? Wat? Waar? Vertel! Vertel!
 
Leuk is dat.. ons wat voor onze neus hangen en dan niet de rest vertellen :grin: :lol: Dus.. hoe zit het in elkaar??
 
Kan waarschijnlijk iets te maken hebben met familie van Johan die daar woont! Zou wel heeeeel fijn zijn voor jullie!!!!!!
 
Hallo,


Ik heb eigenlijk een vraagje aan iedereen die van plan is om of al is verhuisd naar WA.Ik zag in de poll dat Perth toch het meest populair is en ik ben benieuwd waarom.Ben er zelf helaas nog nooit geweest dus ik moet het doen met foto's en info via internet.Graag hoor ik jullie redenen voor de keuze voor WA.Wij zelf zijn nu gericht op SA en ik zou graag de motivaties horen.Waarom Perth?Ik ben benieuwd naar jullie reacties....


groetjes Chantal1



WA in the lead (haha  :lol:).
Ik heb hem toegevoegd!
Er zitten wat bekende suburbs bij ja.
We zijn ook naar showhuizen wezen kijken in de buurt van safety bay. We huren nu eerst een huis in secret harbour voor een jaar, totdat ik en de kids daar "geland" zijn. (Mike mijn fiancee is er een paar weken terug ingetrokken) Daarna willen we zelf wat gaan bouwen. Het zal waarschijnlijk wel secret harbour blijven omdat mijn oudste dan daar naar school zal gaan en we niet weer willen verkassen en hem weer naar een andere school willen doen.
Het lijkt een leuke buurt ja.

Groetjes
Marina

(hoe voeg je trouwens een foto toe? die je gewoon zelf op de computer hebt staan.. ik krijg het maar niet voor elkaar...)
 
Beste Chantal1,

Ik denk dat ik wel een boek zou kunnen schrijven over waarom Perth zo prachtig is. Het belangrijkste is vooral het gevoel om thuis te zijn en dat hadden wij toen we hier de eerste keer aankwamen na 1,5 maand oostkust. Perth is een heel erg groot dorp. Alle voorzieningen die je wilt, heerlijk klimaat (geen koude winters, wel nat), perfect voor gezinnen met kleine kinderen, goede scholen..... zo kan ik nog wel even door gaan. Moet wel heel eerlijk bekennen dat de keuze tussen Perth en Adelaide heel lastig is, Adelaide was voor ons nl. de reserve optie, dus kan die stad nu niet zo maar afvallen.

Wat zijn voor jou dingen die belangrijk zijn? Dan kunnen mensen daar misschien iets gerichter op reageren. Maar je kunt ook nog even op onze website kijken, dan kan je daar lezen wat wij hier doen en laten.

Succes met je keuze!

Sacha
 
@ Sacha

Ik heb een dochter van 11 dus de scholen zijn idd ook erg belangrijk voor ons.Hier in Nederland hebben wij er helaas niet zo'n goede ervaringen mee en in Australie schijnt het hele onbderwijssysteem stukken beter te zijn.Doordat mijn man een sponsorship moet hebben van Sa of Wa zijn we gericht op deze twee staten.Ook omdat het weer een rol speelt trouwens.Ik ben het helemaal met je eens dat je een goed gevoel moet hebben bij een bestemming die je kiest.Dat is wel de belangrijkste graadmeter vind ik.Het zou ook fijn zijn als we eerst verschillende opties 'live' kunnen bekijken maar dat wordt wel een heel dure grap ben ik bang.Bovendien zitten we met de schoolvakanties.Sydney viel voor ons direct af .Het is een prachtige stad, maar we willen o.a. uit Nederland weg vanwege de hectiek dus die gaan we niet opzoeken, niet om te wonen tenminste.Het lijkt ons heerlijk om een huis te kunnen kopen met wat meer ruimte eromheen dan we hier gewend zijn.
Ik zal zeker jullie blog eens lezen.Dankjewel voor je berichtje!
 
stem maar weer verwijderd, verlopig gaan we helemaal nergens meer heen.


Hoe dat zo? Door de regeling van 23 september?

yep!


Dikke bummer
angry.gif

Gloort er nu dan ook voor jou weer hoop net als voor de gestoorde kangoeroe?
 
@Chantal1: Als je van verschillende seizoenen houdt, kan je beter voor SA gaan. WA heeft een natte winter van 3 maanden met een gemiddelde temperatuur van 15 graden. Verder hebben we hier een voorzomer (da's de lente), zomer en een nazomer (herfst). Een mediteraan klimaat dus. Maar wil je koude winters, zou ik voor SA gaan, daar heb je nog een mini kansje op sneeuw, dat kennen wij hier niet :grin:
 
Sponsoring binnen voor WA dus deze stem maar weer uitgebracht!
Nu maar hopen dat er toch nog weer wat veranderd ten gunste van ons!
 
Even een *bump* hoor ..
Het kan toch niet zo zijn dat er een heel jaar lang geen enkele reacie komt hier ? :) :) ?
 
Back
Top