Betalen voor inrichten site/blog?

Zou je een klein bedrag willen betalen om je site/blog in te richten?

  • Ja

    Votes: 4 19.0%
  • Nee

    Votes: 15 71.4%
  • Misschien

    Votes: 2 9.5%

  • Total voters
    21
[quote author=Dijnnas link=topic=9875.msg136774#msg136774 date=1239787440]
Hier ook iWeb, ideaal! Een kind kan de was doen en he ziet er nog profi uit ook.
[/quote]

laas sien dan!
 
[quote author=Joep link=topic=9875.msg136777#msg136777 date=1239794027]
[quote author=Dijnnas link=topic=9875.msg136774#msg136774 date=1239787440]
Hier ook iWeb, ideaal! Een kind kan de was doen en he ziet er nog profi uit ook.
[/quote]

laas sien dan!
[/quote]

Tja, deze had ik natuurlijk aan kunnen zien komen ;)
Maar ik blijf graag nog even anoniem hier, iig totdat we ons visum op zak hebben.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9875.msg136779#msg136779 date=1239796080]
Maar ik blijf graag nog even anoniem hier, iig totdat we ons visum op zak hebben.
[/quote]

DOH!  :grin:
 
dus je website/blog updaten vanuit een internet cafe is er dan (meestal) niet mogelijk?
 
Als je een laptop hebt wel, want je kunt tegenwoordig in bijna elk internetcafe je
eigen laptop gebruiken. Maar anders kan het niet nee, maar hoe vaak zit je in een internetcafe als je je weblog bijhodt? Alleen als je aan het reizen bent en dan is een gratis weblog sowieso veel handiger, omdat je voor de hosting van je iWeb website moet betalen. Dat is het niet waard als je een paar weken gaat rondreizen.
 
[quote author=Annemiek link=topic=9875.msg137393#msg137393 date=1240539326]
Als je een laptop hebt wel, want je kunt tegenwoordig in bijna elk internetcafe je
eigen laptop gebruiken. Maar anders kan het niet nee, maar hoe vaak zit je in een internetcafe als je je weblog bijhodt? Alleen als je aan het reizen bent en dan is een gratis weblog sowieso veel handiger, omdat je voor de hosting van je iWeb website moet betalen. Dat is het niet waard als je een paar weken gaat rondreizen.
[/quote]

iWeb is geen blog, dat is echt een volledige website. En zeer waarschijnlijk kan je die ook online bewerken
 
iWeb is idd geen blog tool, maar het is ook geen website.

Wel is het een wysiwyg website generator applicatie, met daarin een blogmodule.....

Want, Microsoft Word of OpenOffice Writer is ook geen brief. Het is een applicatie om o.a. brieven te kunnen typen.

En natuurlijk kan je het na die tijd online bewerken.....als je wil kan je de gegenereerde HTML aanpassen....echter de volgende keer dat je weer een update plaatst via iWeb (de applicatie) zijn je wijzigingen in HTML ongedaan gemaakt...dus of je dat nu wilt...

Het grote voordeel van iWeb is dat je niet online hoeft te zijn om je blog te updaten. En dat kan een voordeel zijn als je aan het rondreizen bent en niet uren in het internetcafé wilt zitten om je blogje te typen. (laat staan een usb-stickje meenemen met daarin je blogtekst gemaakt in een tekstverwerker (oeh eng, eng...virussen, wij accepteren geen usb-sticks zegt die persoon achter de balie dan)....
 
Maar als je met iWeb off line wil werken, moet je het dan ook niet op een usb zetten.

Ik zie nauwelijks nadelen van een Blog tov van een website. Heeft iWeb ook een rss feeder?
 
@Joep:

Nee hoor..je werkt offline...je maakt je website...je zoekt je internetverbinding op en synchroniseert alle wijzigingen. iWeb doet dit compleet automagisch. 1 klik op de knop en alle gewijzigde pagina's worden gesynced. Moet dus wel je Apple Macintosh op het internet aan kunnen sluiten in een internetcafé. Vaak is dat geen probleem als je ook maar een persoon hebt die bij een internetcafé werkt en iets verstand van zaken heeft. Die weten dat er geen virussen voor OSX zijn en dat ze hun Windows netwerk kunnen infecteren.

En zekers wordt er een RSS feed aangeleverd door iWeb. Elke keer als je je offline versie met online synced wordt de RSS feed bijgewerkt (zie onze persoonlijke site)...
 
waarom zou ik betalen voor het inrichten van een blog als je hier alle hulp van de wereld kunt vinden  :up: :grin:
Dus daar kom ik weer met een vraag :

Kunnen mensen zich aanmelden/registreren voor nieuwe berichten van een weblog? (Wij hebben blogspot.com)
Ik lees vaker hier dat mensen niet op de hoogte blijven omdat ze niet vaak genoeg op iemands blog kijken, maar als ze nou een mailtje zouden krijgen als er een nieuw bericht geplaatst wordt, dan is dat natuurlijk heel makkelijk. Kan dat?
 
[quote author=skippie link=topic=9875.msg140498#msg140498 date=1245077307]
waarom zou ik betalen voor het inrichten van een blog als je hier alle hulp van de wereld kunt vinden  :up: :grin:
Dus daar kom ik weer met een vraag :

Kunnen mensen zich aanmelden/registreren voor nieuwe berichten van een weblog? (Wij hebben blogspot.com)
Ik lees vaker hier dat mensen niet op de hoogte blijven omdat ze niet vaak genoeg op iemands blog kijken, maar als ze nou een mailtje zouden krijgen als er een nieuw bericht geplaatst wordt, dan is dat natuurlijk heel makkelijk. Kan dat?
[/quote]

Blogspot maakt daarvoor gebruik van feeds dus als jouw bezoekers daarop abonneren dan krijgen zij een bericht wanneer je een nieuwe verhaaltje hebt getypt.

Van hun website:
Meldingen van nieuwe berichten
Je lezers kunnen zich abonneren op de feeds van jouw blog, zodat ze een melding krijgen wanneer je een nieuw blogbericht hebt geplaatst. Je kunt ook aanpassen wat je met anderen deelt in je blogfeed en instellen dat nieuwe berichten automatisch naar bepaalde e-mailadressen of mailinglijsten worden verzonden.
 
Thanks Denny.... ik snap het wel, maar ik begrijp het niet  :?
Ik ben echt een no no met computers  :blond: .... ik leer wel snel dus als ik iets door heb, komt het vanzelf goed.
Maar wat moet ik precies doen?
Er is zo'n knop onder de berichten wat zegt : abonneren op berichten ( Atom )
Is dat het? Maar daar hoef je geen email adres in te vullen, dus hoe werkt het dan?
Ik heb wel vlgs mij de knop " volgen" weggegooid.... was het dat? Dat je volger kunt worden?
 
Even kijken hoor... ik meld mij ff aan voor de grap hoe het allemaal werkt.

Hier is wat je kunt doen. *Ahem* :gramps:

Je kunt naar Aanpassen -> tabblad Instellingen -> E-mail en Google Mobile -> en in het kader rechts van BlogSend-adres kun je maximaal tien e-mailadressen opgeven die je een automatisch een e-mail wilt sturen als je een nieuw bericht plaatst. Het is niet helemaal wat je wilt maar wel zo ongeveer en het is goed te doen.  :smile:
 
Das toch raar he, maar 10 emailadressen? Heeft er iemand nog meer ideetjes, om een blog te kunnen volgen? Er zijn hier op het forum heel veel met een blogspot, die weten vast meer?Let me know  :smile:
 
Atom is een zgn. RSS feed.

RSS staat voor Really Simple Syndication en dat houdt als het ware in dat je een programma (Firefox, maar ook Safari ondersteunt RSS functionaliteit) nodig hebt die RSS feeds kan lezen.

Ik heb snel even een screenshot gemaakt van mijn "Favourites" in de browser die ik gebruik (Safari).
rss.png


Hier zie je dus dat er in de Map News - Algemeen 22 ongelezen berichten zijn. En die zijn weer uitgesplitst in: Nu.nl, Fok.nl en Volkskrant.nl. Zo weet ik precies hoeveel berichten totaal, maar ook nog eens per site er hoeveel berichten zijn.....

Heel veel (zo niet alle) online kranten bieden RSS feeds aan. Hierdoor hoef je niet elke site langs, maar krijg je dus een nummertje achter je favoriet te staan als er weer een nieuw bericht is bijgekomen.

Als je site RSS ondersteund en dit op de juiste manier implementeerd, dan zie je tevens in Firefox en Safari een RSS icoontje aan het eind van je adresbalk. Een klik daarop en de lijst met nieuwsberichten wordt getoond. (Staat bij de screenshot net links van de tekst "Google".

Dus het is niet "abonneren" per e-mail, zodat je een mailtje krijgt als er een nieuw bericht wordt geplaatst op die site, maar vanuit je RSS newsreader (kan je browser, maar ook sommige mailprogramma's ondersteunen RSS of specifieke RSS applicaties) kun je dus een beknopte samenvatting lezen en als je geinteresseerd bent klik je door.

Als je een volledige RSS feed wilt zien, kun je ook naar onze site gaan (wereldbolletje onder profiel) en dan klikken op Blog. Daar kun je dus op 2 manieren de RSS feed bekijken.

Ohwja...zelfs dit forum heeft een eigen RSS feed....ik vind het superhandig :)

http://www.xpdite.net/forum/index.php?action=.xml;type=rss2;sa=recent;limit=50
 
Jawel, maar die zit onder het hoofdmenu: Australië :) (samen met Xpdite.net)

Maar Courier-Mail gooit je per dag dood met 60 à 70 berichten....dat ga ik dus echt allemaal niet meer bijhouden.....
 
Back
Top