Bewijs van goeg gedrag en zeden en medical in Begië

Ines

New Member
Hallo iedereen!

Zijn er Belgen die het attest van goed gedrag en zeden al hebben aangevraagd? Indien ja, kan je eens laten weten waar we dit moeten doen en of het nog vertaald moet worden?

Mijn man is Nederlands maar woont al 6 jaar in België....moet hij dan een attest aanvragen in Nederland of België?

Heeft iemand al ervaringen met medicals in België ?

Groetjes
ines

Nog een vraagje : als de aanvraag ingediend is en we een brief van ontvangst bij de Dimia hebben gekregen.....wat is dan de volgende stap ?

Normaal gesproken.......

WACHTEN!!! :|

Daarna kun je eventueel je medicals en VOG doen.
En als ze nog meer nodis hebben laten ze dat wel weten.

Mariette

wordt er niet op een bepaald moment een case officer toegewezen ? zo ja, krijg je daar dan eerst bericht van ?

[quote author=Ines link=topic=6371.msg79182#msg79182 date=1169108463]

Mijn man is Nederlands maar woont al 6 jaar in België....moet hij dan een attest aanvragen in Nederland of België?[/quote]

Ik ben ook Nederlander.
Ik woon ook al 6 jaar in Belgie :devil:

Je moet als ik het goed onthouden heb van elk land een VOG hebben waar je ingeschreven bent/was bij de gemeente.

Cheers,

Jack

Hi Ines,

Normaal moet je een vog hebben van de landen waar je de laatste tien jaar hebt gewoond.
Wij hebben onze vog van België hier aangevraagd, vanuit Australië, ze deden geen vertaling, was
wel binnen een week hier. Als je het in België zelf aanvraagd zal je het in een paar dagen
ontvangen.
Veel suc6 verder

Je bed knakt,...... :lol: :? :evil: :up:

heb je meer vragen dan roep je maar.

Jack :evil:

[quote author=Ines link=topic=6371.msg79220#msg79220 date=1169122914]
wordt er niet op een bepaald moment een case officer toegewezen ? zo ja, krijg je daar dan eerst bericht van ?
[/quote]

Zodra je je acknowledgement binnen hebt hoor je helemala niets totdat ze je VOG en meds willen hebben. Als die in de tussentijd hebt gefronload (en je hebt alles volgende de regeltjes ingediend) krijg je geen CO toegewezen maar mateen je GRANT e-mail......

Gr frank

[quote author=shelley2 link=topic=6371.msg79296#msg79296 date=1169208767]

Wij hebben onze vog van België hier aangevraagd, vanuit Australië, ze deden geen vertaling, was
wel binnen een week hier.
[/quote]

Hey!

Hebben jullie het nog moeten laten vertalen ? Wij hebben het net ontvangen in het Nederlands en er staat echt bijna niks op......we vragen ons dus af of het wel de moeite is om te vertalen ??

groetjes

Jawel, laten vertalen.
Dima kan geen Nederlands dus kan op dat Nederlandstalig papier niet zien waar dit blad voor diend.
Als je het niet vertaald denken zij dat je geen VOG hebt mee gestuurd.

dus laten vertalen door een erkend vertaler.....; moet het daarna nog gelegaliseerd worden ook bij een notaris ofzo?

Heb je het nou over je VOG???
Die hoef je toch niet te laten vertalen, want er staat onderin de boel toch in het Engels? in hele KLEINE lettertjes.

Ja die kleine lettertje sin het engels stonden ook op mijn VOG (woon wel in NL). Mijn VOG is akkoord bevonden want ik heb inmiddels mijn visum.

ach ja natuurlijk,
de VOG staat in het engels behalve die je krijgt uit Belgie.

Hoi,

Ik heb onze VOG's aangevraagd bij het ministerie van justitie in België. Snelle service.

Alleen één probleempje: er staat nergens op vermeld hoelang je in België woont??!  :?
Moet je dan nog een bewijs leveren hoelang je in België woont? (Mijn vriend is namelijk Nederlander.)

Er staat wel op vermeld: reden van aanvraag: emigratie naar Australië.

Hoe was dit bij de andere forummers met Belgische VOG?

Groetjes,
Teekay

Ok ik ben wel geen Belg maar toch....

Bewijs van goed gedrag moet je aanvragen in alle landen waar je de laatste 10 jaar gewoond hebt. Dus als je vriend ook tijdens deze 10 jaar in Nederland woonachtig was zal hij ook een VOG in Nld moeten aanvragen.

Back