bewijs van werkervaring

janita25

New Member
Hoi,

Twee weken geleden heb ik een visum 175 aangevraagd. ik heb bewijs toegevoegd van mijn meest recente werkervaring (loonstrook, werkgeversverklaring en een referentiebrief) maar ik heb hiervoor ook een andere werkgever gehad. Heb ik hiervoor ook bewijs nodig dat ik daar heb gewerkt? en wat volstaat dan?
Ik heb namelijk een werkgeversverklaring opgevraagd maar deze geven ze niet af aan oud- medewerkers. wel heb ik nog een referentiebrief maar die is geschreven in 2008 toen ik met ontslag ging. Als bewijs heb ik wel een ontslag besluit maar ik heb geen aanstellingsbesluit meer dus daarmee kan ik mijn dienstjaren niet aantonen.

verder heb ik in Australie ( met een work holiday visum) een paar maanden gewerkt als support worker. moet ik hier ook bewijs van aanleveren? ik heb nl alleen nog loonstroken en bewijs dat ik in dienst ben getreden maar niet uit dienst.

pfff als ik van te voren wist dat ik zou emigeren was ik iets zuiniger geweest op al mijn formulieren...

wat is jullie ervaring met het aanleveren van bewijs voor werkervaring van jullie vorige banen?

groetjes janita
 
Hoi Janita,

Ook wij dachten hetzelfde... als we hadden geweten dat we zouden gaan emigreren hadden we alles goed bewaard. Des ondanks hebben we alles wat we nodig hadden alsnog overal vandaan kunnen plukken.
Ik kan je niet helpen met je vraag, omdat ik hem niet goed begrijp.

Voordat je je visum kan aanvragen bij de DIAC moet je beroep toch eerst zijn goedgekeurd? Hiervoor hebben wij een heel boekwerk met diploma's, bewijzen, loonstrookjes, werkgeversverklaringen, foto's enz... van de afgelopen 15 jaar in moeten leveren bij de TRA. Pas toen de TRA ons goedkeurde konden we onze visum aanvraag indienen. Dan heb je dus ook alle papieren al in huis.

Maar mischien heb ik het fout?

Hopelijk kan iemand anders je hiermee verder helpen.

Groetjes, Betty
 
Hoi Betty,

Bedankt voor je reactie.
ik heb inderdaad al een skills assessment gedaan bij de ANMC. Ik heb daar alleen bewijs voor werkervaring als verpleegkundige aangeleverd.

Bij de visumaanvraag vragen ze naar al je vorige banen. Ik heb ook als support worker in Australie gewerkt en als sociotherapeute in Nederland.
Nu geven ze bij het ministerie van justitie waar ik als sociotherapeute werkte geen werkgeversverklaringen af aan oud- medewerkers en mijn oud leidinggevende
werkt daar ook niet meer dus hem kan ik er ook niet naar vragen.

Nu heb ik wel een referentiebrief die mijn leidinggevende schreef in 2008 waar wel mijn diensjaren instaan. Ook heb ik een bewijs dat ik uit dienst ben getreden maar ik heb geen bewijs meer dat ik in dienst ben getreden. Ik weet dus niet of ik voldoende bewijs kan aanleveren en of DIAC daarmee accoord gaat.
Anders ben ik bang dat ik ze moet gaan eisen om een werkgeversverklaring :huh:
 
Het lijkt mij dat als jou leidinggevende in de brief het aantal dienstjaren heeft gezet dat toch wel voldoende is.
 
Wat is het doel van die werkervaring aantonen? Ik weet dat ik bijna 3 jaar geleden moest aantonen dat ik 3 van de laatste 4 jaar werkevaring had in een op de SOl lijst geplaatst beroep.

Dit heb ik gedaan door inderdaad een oudwerkgever op te bellen en om bewijs van indienst zijn te krijgen van.... tot... en voor x aantal uren per week. Als bonus kreeg ik nog de opmerking dat ik een gewaardeerd collega was etc etc. Dat laatste doet er niet toe ze willen alleen bewijs dat je daadwerkelijk fulltime werkt in een op de sol lijst vermeld berioep. Dit kan je ondersteunen middels jaaroverzichten. Neem aan dat je deze nog wel hebt, want dat is immers vanuit de belastingdienst verplicht voor de laatste 5 jaar.

Je ervaring op een WHV zal er weinig toe doen maar is altijd hadig te vermelden want het zorgt immers voor een gat in je CV.

Succes!

Chantal
 
Hey bedankt!

Een paar telefoontjes en emails verder en mogelijk krijg ik toch nog een bewijs van het aantal dienstjaren opgestuurd.
Ik ben benieuwd! En anders stuur ik mijn referentiebrief en jaaropgaves mee als bewijs! Dat moet dan maar voldoende zijn.
Ik neem aan dat als je eenmaal een CO hebt alsnog bewijs mag aanleveren als hun daar om vragen, toch?!
 
Back
Top