Bewijs

Ivette

New Member
Hey iedereen,

Over een week (eindelijk eindelijk  :)) komt mijn vriend naar nederland voor 5 weken. Wij willen augustus 2006 een visum aanvraag gaan doen. Nou heb ik hier heel veel over het forum gesurft en lees veel over officiele documenten van samenwonen, samen spullen kopen etc. etc. Wij nou een jaar een relatie maar hebben niet "vast" bij elkaar gewoont. Dus geen huurcontract of samen spullen gekocht. Ik ga pas in April naar Oz dus we kunnen dan pas samen een rekening openen en dat zou dan het enigste zijn qua financieen dat we kunnen aantonen. Of kunnen wij in NL ook een rekening openen samen?

Ook Hebben we geen 6 maanden aan elkaar samengewoont.

Hebben jullie tips? Kunnen we nog dingen doen als hij voor 5 weken hier is? En als ik in April daar heen ga?
Wat voor dingen moeten we nu allemaal doen om dat goed te krijgen!!!

Nog iets, de medical is dat alleen een X-Ray en HIV test? Bellen via skype... telt dat ook?
Ik weet het... vragen vragen vragen..  en weet dat ik nog ff heb maar voor die tijd zien we elkaar alleen nog maar hier 5 weken en ik daar 4 weken dus wat dat betreft niet veel tijd meer... haha

Liefs Ivet

Ivette,

Kleine tip: Volgens mij is het wel degelijk mogelijk om een gezamenlijke rekening te openen ook al woon jij nog in NL en je vriend in AU.
Begin van dit jaar hebben wij tijdens onze vakantie al een rekening geopend in Australie. No problem. Ook via internet te beheren (wat op zich natuurlijk niet nodig is aangezien je vriend in AU woont).

Ook je mailtjes zijn in dit kader misschien bruikbaar. Zorg dat je alle mails die je elkaar gestuurd hebt bewaard en ze straks eventueel als ´bewijsmateriaal´ kunt gebruiken.

Verdere (ongetwijfeld betere ;-) ) tips zullen anderen op het forum die je voorgegaan zijn wel kunnen geven.

M.vr.gr.

Perthpete

M.vr.gr.

Perthpete

Hey,

Ik weet dat het kan alleen moet ik erbij zijn als we het doen... en voor april ga ik niet meer naar Oz. Daarom moeten we wachten. Hij heeft alles uitgezocht en ik moet er persoonlijk zijn om me te identificeren en een handtekening te zetten dus vandaar.

Dank je wel!!!!

Liefs

Ook je reispapieren van vluchten naar elkaar toe goed bewaren.
Misschien gaan jullie tijdens zijn bezoek wel een nachtje in een hotel. Ook die info goed bewaren. Alles is bewijs.

Hoi Yvet,

Voor het spouse visum zijn er natuurlijk bepaalde richt lijnen, zoals het feit dat je moet aantonen dat je 12 maanden voorafgaand aan de aanvraag hebt samen gewoond.
Gelukkig zijn ze niet zo streng zolang je maar genoeg bewijzen hebt en dergelijke.

Helaas kan je vriend hier geen En/Of rekening openen aangezien hij daar een sofie nummer voor nodig heeft,  Ook in Oz kunnen jullie niet samen een bankrekening openen zonder dat jij een taxfilenumber hebt.

Voor de medical moet je naar de docter een check up laten doen, een x-ray en een HIV test laten doen.
Wanneer je via Skype belt en je hebt daar rekeningen van of afschriften dan kan je die zeker als bewijs gebruiken.

Tip, verzamel zoveel mogelijk bewijzen dat jullie dingen samen doen, wanneer hij hier heen komt, samen stappen, naar de bios, theather. Dit zelfde geldt natuurlijk wanneer jij naar Oz gaat, en zorg er natuurlijk voor dat je je tickets bewaard endergelijke.

Suc6 en veel plezier wanneer hij hier in Nederland is.

Greetz,
Koen

Foto's van jullie samen, op verschillende plekken, tijdstippen,.... zijn ook een goed bewijs!  :up:

Heel erg bedankt voor alle tips,

Maar nog even, ik weet veel over al het bewijs wat je moet hebben. Maar het gaat me nu juist om het financiele plaatje...  Daar loop ik een beetje vast,

Liefs Ivet

Hoi Ivette,

Ben effe kwijt voor wat soort visum je juist gaat.... Ik heb in november mijn fiancée visa gekregen, had allerlei bewijzen (zoals mails, telefoon print outs, sms'jes, brieven....) maar had geen enkel financieel bewijs, want ook wij hebben geen gezamelijke bankrekening. Over dit aspect zou ik me niet al te veel zorgen maken. Verzamel gewoon al het bewijs dat je kan; iets dat je naar elkaar hebt gestuurd, van elkaar hebt gekregen en neem zoveel mogelijk foto's - das goed bewijs. Mocht je specifiek iets willen weten, kan je me altijd een pm'tje sturen.

Groetjes,
Monique

Hoi Yvette,

Wij hadden ook niet zoveel bewijs. We woonde wel 6 maanden samen maar dat was lang niet genoeg. Inderdaad veel foto's maken op verschillende plekken ( ze nemen maar 1 foto per dag/event samen) en als hij hier is ga dan een nachtje in een hotel in amsterdam ofzo, zet het op beide namen. Alles dat je op beide namen kan doen, doe het en bewaar het. Zodra je in Aus aankomt open een rekening en ga door met verzamelen van bewijs.
Met welke Visum ga je nu naar Australie in April? Als het een WHV is zou ik gewoon wachten met de aanvraag tot je tenminste 6 maanden samen woont zodat je een sterkere zaak hebt. Als je hem namelijk niet krijgt dan kan je een refusal krijgen en dat maakt een aanvraag in de toekomst lastiger en het is al zo duur.
Ik heb mijn visum een week geleden gekregen en dacht ook niet dat ik hem zou krijgen. Maar als ze denken dat jullie een echte relatie hebben en je hebt betaald dan zullen ze niet zo snel nee zeggen, enkel als je echt niet voldoende bewijs hebt om aan te tonen dat je 12 maanden samen bent of dat jullie het faken.
Onthou: alles telt!

succes!

Anne

Hey anne en Mon,

Bedankt!!!! Ik ben van 9-2004 tot 9-2005 op een WHV geweest. We gaan samen naar Tsjechie en Duitsland toe dus dat hebben we al.
We willen ons ook gaan verloven. Maar ik ga dan nog op een De-facto visum en niet een Fiancee visum.

Liefs Ivet

Back