bewijsmateriaal foto's

Joske

New Member
hallo  :smile:

ik ben momenteel wat bewijsmateriaal aan het verzamelen om mijn relatie met mijn australische vriend te kunnen aantonen.
Ik weet dat datums op foto's belangrijk zijn.  Maar vragen ze echt foto's op papier?
Ik heb namelijk een site waarop mijn foto's staan en als je daarop klikt dan zie je meteen de datum waarop de foto is gemaakt.
Het lijkt me dus geldverspilling om al die foto's te laten ontwikkelen terwijl je met de technologie van vandaag meer kan aantonen.
Maar is het voldoende om mijn www. door te geven.  Of willen ze echt tastbaar materiaal in hun handen hebben?  :|

bedankt voor jullie antwoorden!
groetjes

Hoi,

Speel het op safe: ga voor tastbaar materiaal. Niet voor een website: immers niets is zo veranderlijk als het Internet.

Een paar foto's is genoeg trouwens. Wij hebben 3 foto's destijds gebruikt van 7, 4 en 2 jaar oud, zodat je ook zag dat bijvoorbeeld het uiterlijk en de omgeving veranderde. Een paar digitale foto's afdrukken kost toch eigenlijk helemaal niets? Let er wel op dat ze niet de printdatum (mei 2008) er opzetten, maar de datum van opname. Kan je meen ik bij sommige online-foto-services aangeven.

Groeten Sander

wij hebben een paar collages gemaakt in Photoshop - leuk om te doen overigens - en die uitgeprint. 2 a4tjes. die files waren overigens ook weer gewoon de basis van de volgende aanvraag, 2 jaar later (permanent res.)

Wij hebben ook een aantal fotos gewoon tussen ons verhaal in gezet in Word en was geen probleem. Datum stond daar niet eens bij.

ik dacht dat het makkelijk was om de opmaakdatum te laten vermelden
op de foto's.  Heb nu al een paar fotografen een mailtje gestuurd met die vraag,
maar ik heb nog geen enkele gevonden die dat kan  :-(  enkel de ontwikkelingsdatum.
Misschien doe ik het dan maar zelf in photoshop.  Maar photoshop is dan weer
even verradelijk als internet op die manier  :smile:

foto's? waarom moet je foto's laten maken, ook als je vriend via zijn werk in aussie alles geregeld kan krijgen?

Groetjes Nikki

[quote author=Joskebroske link=topic=8816.msg117354#msg117354 date=1209982672]
ik dacht dat het makkelijk was om de opmaakdatum te laten vermelden
op de foto's. Heb nu al een paar fotografen een mailtje gestuurd met die vraag,
maar ik heb nog geen enkele gevonden die dat kan :-( enkel de ontwikkelingsdatum.

[/quote]

Dit kan ook niet, altijd wordt de printdatum vermeld,alleen bij APS kan het evt. wel, hnagt van de gebruikte machine af.
Je kan alleen een extra datum erbij zetten in de foto, maar dit zegt dan ook weer niks over de opname.

Succes
jovo

Last edited:
Gewoon een paar foto's in een Word documentje plakken en een verhaaltje erbij zetten. Ik geloof dat wij iets van 10 foto's ofzo hadden en de datum eronder getypt.

Een datum op de foto zelf zegt volgens mij helemaal niets, want met Photoshop ofzo kan je makkelijk elke datum op een foto zetten en dus frauderen.

Bedenk dat de foto's een onderdeel zijn van al het bewijsmateriaal. Men kijkt echt niet alleen naar de foto's, dus doe er niet te al te moeilijk over.  :wink:

In de handleiding staat ook duidelijk hoe je de foto's kan aanleveren, of hoe juist niet.

Succes!  :up:

[quote author=nikk1988 link=topic=8816.msg120547#msg120547 date=1215087746]
foto's? waarom moet je foto's laten maken, ook als je vriend via zijn werk in aussie alles geregeld kan krijgen?

Groetjes Nikki
[/quote]

Hi Nikki het bedrijf waar je vriend gaat werken is waarschijnlijk een 457 Visa aan het regelen, kijk hier voor wat simpele vragen en antwoorden.
http://www.australia-migration.com/page/Temporary_Residence_FAQs/28

Ik ben zelf ook door een bedrijf gesponserd, pm me maar als je vragen hebt.

[quote author=Tommy T link=topic=8816.msg120857#msg120857 date=1215495823]
[quote author=nikk1988 link=topic=8816.msg120547#msg120547 date=1215087746]

Groetjes Nikki
[/quote]

Hi Nikki het bedrijf waar je vriend gaat werken is waarschijnlijk een 457 Visa aan het regelen, kijk hier voor wat simpele vragen en antwoorden.
http://www.australia-migration.com/page/Temporary_Residence_FAQs/28

Ik ben zelf ook door een bedrijf gesponserd, pm me maar als je vragen hebt.
[/quote]

toppie! :up: Dank je wel! :smile:

Back