Bewijzen dat ik genoeg geld heb: maar heb collegegeld al betaald!!

v711annelies

New Member
Hoi :)

Ik ben bezig met het aanvragen van mn studentenvisum.  Ik moet bewijs geven dat ik genoeg geld heb om daar te overleven.  Dat is collegeld plus wat zij rekenen voor de rest.  Nou moet ik het collegeld voor het eerste semester van tevoren betalen.  Dus als ik mn visum aanvraag, is het dat geld al van mn rekening af, dus dat is niet eerlijk, dan zou dat ook van het bedrag af moeten van wat ik moet hebben voor een visum.  Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dat oplossen?

Thanx
An
 
Hoi,

Kan je de totale som niet tijdelijk 'parkeren' op een aparte rekening, waar verder geen verrichtingen mee gebeuren?
Dan kan je toch via een bankafschriftbriefje aantonen dat dat geld is overgemaakt aan je school?

Groetjes,
Teekay
 
De onderwijs instelling waar je je collegegeld aan hebt overgemaakt zal jou in ieder geval een "receipt" sturen. Een (gewaarmerkte) copie daarvan kun je bij de visum aanvraag doen.
 
Annelies.
Ik ben een aantal jaar geleden op een working holiday visum in Australie geweest en daarvoor moest ik ook kunnen aantonen dat ik genoeg geld had. Nou had ik dat op het moment van aanvragen niet, omdat ik pas een maand of 9 later zou vertrekken. Toen heb ik tijdelijk wat geld van mijn ouders op mijn bankrekening bewaard....  :grin:
Dat heb ik dus twee maanden laten staan en zo kon ik zeg maar aantonen dat ik genoeg geld had.
Is dat voor jou ook een idee misschien?

Sander
 
Op welk moment moet je eigenlijk precies genoeg geld hebben?
Is dat op het moment van de aanvraag, of het moment van binnenkomen in Australië?

Groetjes Bregje
 
Back
Top