Bewijzen relatie als je getrouwd bent

A&G

Active Member
Ik zag al een aantal topics over bewijzen van je relatie, maar allemaal van samenwoners. Wij zijn getrouwd en hebben 3 kinderen. Tot in hoeverre moet je dan bewijzen dat je een goede relatie hebt?
Ik heb gedacht aan het volgende, maar is dat wel allemaal nodig? Wat hebben jullie gedaan?

-Foto bankpassen – beide dezelfde rekening
-Scan bankafschrift gezamenlijke rekening met transacties van beide passen
-Afschrift zorgpolis waar we met het hele gezin op staan (ga ik zelf vertalen)
-Uittreksel GBA (ga ik zelf vertalen) -Scan bankafschrift van mijn eigen bedrijf met transacties naar gezamenlijke rekening
-Koopakte (ga ik zelf vertalen)
-Hypotheekakte (ga ik zelf vertalen)
-Twee kaartjes waar onze namen beide op staan (wel van vorig jaar!)
-Stembiljetten van de verkiezingen van 2 maart waar we beiden op hetzelfde adres wonen
-Statement van ons beiden (ondertekend en ingescand)
-Telefoonrekening waarop te zien is hoe vaak ik mijn man bel

Moet wel genoeg zijn toch? En zouden deze kopieën ook nog gelegaliseerd moeten zijn? Iemand anders had daar ook een opmerking over geplaatst maar geen reactie op gehad.
 
Wij hebben alleen onze trouwakte meegestuurd. :up:
We zijn inmiddels 10 jaar getrouwd, dat leek me voldoende bewijs.
En de kids zijn van ons beide blijkt uit de geboorte akten.
We wonen op hetzelfde adres.
Volgens mij is meer niet nodig. :wink:
 
Ik ben het met familie S eens meer heb je niet nodig, wij wonen samen en heben een samenlevingscontact (gecerificeerd) laten vertalen en een gezamelijke bankrekening, dat is genoeg voor ons. Maar vertalingen moeten door een NAATI vertaler gedaan worden.
 
Hmmm, zeker nooit gehoord van de vele schijnhuwelijken ivm visa? :wink:

Ik zal niet zeggen dat dat in Australie totaal onmogelijk is geworden, maar het wordt je wel heel moeilijk gemaakt om op die manier een visum te krijgen. Want je moet inderdaad na twee jaar nog bij elkaar wonen en een gezamelijk leven hebben. Dus bankrekeningen op twee namen, huurcontract op twee namen enz. Bij een schijnhuwelijk doe je dat allemaal niet en je blijft ook geen twee jaar bij elkaar. Dus die regels zijn op zich goed. Mijn man heeft in een ver verleden ooit eens $10000 aangeboden gekregen om met de zus van een (Phillipijse) collega te trouwen. Heeft hij toch maar niet gedaan. :lol:

groetjes,
Rixta
 
Wij waren ook 4 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen. Toch hebben we alles wat jij erbij hebt gezet bij de visum aanvraag gedaan. Zelf de geboorte kaartjes van de kinderen en uitnodigingen voor bruiloften waar onze beide namen op staan. Wij dachten dat we beter konden overdrijven dan dadelijk te kort te hebben......
 
Ik zal niet zeggen dat dat in Australie totaal onmogelijk is geworden, maar het wordt je wel heel moeilijk gemaakt om op die manier een visum te krijgen. Want je moet inderdaad na twee jaar nog bij elkaar wonen en een gezamelijk leven hebben. Dus bankrekeningen op twee namen, huurcontract op twee namen enz. Bij een schijnhuwelijk doe je dat allemaal niet en je blijft ook geen twee jaar bij elkaar. Dus die regels zijn op zich goed. Mijn man heeft in een ver verleden ooit eens $10000 aangeboden gekregen om met de zus van een (Phillipijse) collega te trouwen. Heeft hij toch maar niet gedaan. :lol:

groetjes,
Rixta
Het is daarom van belang om meer mee te sturen dan alleen de huwelijksakte, omdat die op zichzelf dus niets zegt. Dat is precies het punt wat ik wilde maken.

Overigens heb ik de diverse schijnhuwelijken in de VS gezien. Daar moet je 3 jaar getrouwd zijn met een citizen voordat de buitenlander een permanente verblijfsvergunning krijgt. Aantrekkelijk voor vele immigranten zuidelijk van de grens. Daar worden deals voor gemaakt, voor zo'n $5000. Er wordt van alles aan bewijs geproduceerd zonder ook daadwerkelijk samen te wonen. Moeilijk voor te stellen, maar het gebeurt echt.
 
Back
Top