Bewijzen (stat decs, sponsorship statement) (Luminoll)

Simone

XPdite Hero
Luminoll said:
Hallo,

Ik ben Maksim en ik kom uit omg. Rotterdam.
Ik heb sinds een aantal jaren een Australische vriendin en we zijn nu druk bezig om te emigreren naar Aus.
Zij woont nu anderhalf jaar bij mij (ingeschreven in gemeente:) )

We hebben ondertussen alle papierwerk verzameld voor de spouse visa.
Stat Decs, telefoonrekeningen, tickets enz enz
Het enige dat nog ontbreekt zijn brieven van mijn vrienden hier in NL die "bewijzen" dat mijn vriendin en ik in een echte relatie zitten.
Heeft iemand voorbeeldbrieven hiervoor, ik ben eigenlijk een beetje bang om fouten te maken hierin...dat geldt ook voor de brieven die wij zelf moeten schrijven....
Ik hoop dat iemand ons hiermee een handje kan helpen.

Kan iemand mij ook vertellen hoe lang de aanvraag duurt vanaf het moment dat het naar Berlijn wordt gestuurd?

Grtz,
Maksim
Hoi, welkom!!!

Het klinkt alsof je die stat decs niet nodig hebt!!
Berlijn zei tegen mij dat ze ze allleen willen als je moeite hebt te bewijzen dat je minstens een jaar samenwoont..........

Als je het opstuurt kan het TOT 4 maanden duren.
Als je voor een interview gaat, krijg je het visum dezelfde dag....

Kijk even in het partner visum forum. VOlgens mij heb ik daar wel links gezet naar posts van mij, die voorbeelden geven.

Voor je eigen 'brief' is er het relationship pro forma ding.

Had je deze site al gevonden? :D
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html

groejtjes

Simone
 
Hoi Simone,

Welke stat decs zou ik dan niet nodig hebben? De brieven van mijn vrienden of de echte stat decs van haar vrienden uit Australie?

Is het mogelijk dat ik Berlijn bel? De Aus ambassade hier in nl bellen is een compleet drama....

De link die je plaatste ben ik al geweest alleen is deze niet 100% duidelijk voor mij. Ik heb certified copies van een hoop dingen alleen niet van mijn birth certificate. Maar die komt van de gemeente met een stempel. En op de link staat dat daar geen vertaling voor nodig is. Dan zou ik toch gewoon het origineel kunnen sturen?

ik heb een beetje gezocht naar die voorbeeldbrieven...maar kan niks vinden...kan je een link plaatsen??

Bedankt voor de snelle reactie...ik hoop dat we het volgende week op de post kunnen doen.

Grtz,
Maksim
 
Ik heb zojuist de Relationship pro forma gedownload.
Dient deze nu als vervanger voor de "brief" die ik moet schrijven? Zo ja, moet mijn vriendin deze ook schrijven?

poe...zie bijna door de bomen het bos niet meer:)
Ben zo gefocused om alles perfect klaar te hebben dat ik t bijna niet meer weet wat precies wel en niet moet...:)

Op de ambassade in Den Haag vertelden zij mij dat ik de visa in Den Haag cash kan betalen en dan het recuit mee sturen met de visa naar Berlijn, weet iemand een andere, misschien veiligere, manier?

Grtz,
Maksim
 
Luminoll said:
Hoi Simone,

Welke stat decs zou ik dan niet nodig hebben? De brieven van mijn vrienden of de echte stat decs van haar vrienden uit Australie?

Is het mogelijk dat ik Berlijn bel? De Aus ambassade hier in nl bellen is een compleet drama....

De link die je plaatste ben ik al geweest alleen is deze niet 100% duidelijk voor mij. Ik heb certified copies van een hoop dingen alleen niet van mijn birth certificate. Maar die komt van de gemeente met een stempel. En op de link staat dat daar geen vertaling voor nodig is. Dan zou ik toch gewoon het origineel kunnen sturen?

ik heb een beetje gezocht naar die voorbeeldbrieven...maar kan niks vinden...kan je een link plaatsen??

Bedankt voor de snelle reactie...ik hoop dat we het volgende week op de post kunnen doen.

Grtz,
Maksim

Geen enkele stat decs. Ze staan namelijk niet in die lijstjes van Berlijn! Ik heb ze toen gebeld(kun je doen ja, ze spreken engels), en toen zeiden ze dat, als je goed kan bewijzen van langer dan een jaar, is het niet nodig.
Uiteindelijk heb ik wel een van mijn vader(Oz citizen) toegevoegd, maar alleen als extra.
Ja, birth certificate, als er een stempel opstaat... ik zou die gewoon opsturen.

Hier is mijn hele verhaal op BE: :D
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=210727&highlight=spouse+visa+berlin

En veels te lang verhaal!!!!
Pro forma statement zit daar ook in, derde of vierde of zo post.

Succes!
 
Luminoll said:
Ik heb zojuist de Relationship pro forma gedownload.
Dient deze nu als vervanger voor de "brief" die ik moet schrijven? Zo ja, moet mijn vriendin deze ook schrijven?

poe...zie bijna door de bomen het bos niet meer:)
Ben zo gefocused om alles perfect klaar te hebben dat ik t bijna niet meer weet wat precies wel en niet moet...:)

Op de ambassade in Den Haag vertelden zij mij dat ik de visa in Den Haag cash kan betalen en dan het recuit mee sturen met de visa naar Berlijn, weet iemand een andere, misschien veiligere, manier?

Grtz,
Maksim
Ja, wat een gedoe he??!!!

1 pro forma statement is voldoende.

Ik heb daarna een brief opgesteld over het voldoen aan de sponsorship criteria, omdat ik (de australian sponsor), nog niet eens in Oz woon, en geen huis daar heb etc.

Maar kijk maar naar het verhaal op BE!! :!: :!: :D
 
Ik heb mij net anderhalf uur geleden geregistreerd op deze site en nu al ben ik een flink stuk wijzer.
Lucht enorm op moet ik zeggen!!!!

Mijn dank is enorm groot!!!
Ik ben nu alles aan t uitprinten (makkelijk die laserprinters op werk:) )
en ga het zometeen eens rustig doorlezen en van het weekend actie ondernemen. Ik wil het volgende week allemaal op de bus hebben zodat we daarna gerust lekker op vakantie kunnen.

Nogmaals bedankt!!!!!

Grtz,
Maksim
 
Heb zojuist de posting doorgelezen van BE doorgelezen.
1 ding ben ik nu tegengekomen waar ik ook niet echt veel weet van had. De verklaring van sponsorship door mijn vriendin. In de post zie ik je uitschrijven hoeveel geld je gespaard hebt en wat je daarmee gaat doen. Maar nergens in Booklet1 kan ik lezen dat dat een vereiste is. Wij hebben niet veel spaargeld omdat mijn vriendin hier pas sinds 3 maanden werkt en we dus op 1 salaris hebben geleefd tot voor kort. Maar we zullen wel veel geld hebben als we migreren omdat dan mijn huis verkocht zal zijn en daar flinke winst op behaald gaat worden.
Ik heb nergens die Statement of Sponsorship undertaking langs zien komen in de booklet1 of de site van Berlijn....

Begin nu weer bang te worden omdat mijn vriendin wil gaan studeren en ik daar wil gaan werken in mijn vak (iT). Maar we kunnen gewoon niet aantonen dat we spaargeld hebben om een tijd te overleven....Ik heb wel veel familie daar waar ik ook terecht kan. Misschien dat dat een optie is om op te schrijven?

Grtz,
Maksim
 
No panic! M.b.t. de sponsorship moet je kunnen beschrijven hoe je je financieeel kunt gaan redden. Dus je moet schrijven dat dit uit de verkoop van je huis gaat komen.

Ik zie er dus geen probleem in....

KC
 
KC said:
No panic! M.b.t. de sponsorship moet je kunnen beschrijven hoe je je financieeel kunt gaan redden. Dus je moet schrijven dat dit uit de verkoop van je huis gaat komen.

Ik zie er dus geen probleem in....

KC
Ja, mee eens.

En volgens mij was deze statement niet zo belangrijk voor Berlijn. Ze keken namelijk niet echt naar de bewijzen, en sowieso zijn de bewijzen te manipuleren(geld op bankrekening).
Ook had ik dus uitgerekend dat we het een jaar konden volhouden met ons geld, maar dat was wel heel erg simplistisch uitgerekend, en waarschijnlijk zou/zal dat toch niet lukken.
 
Goedemorgen allemaal:)

Toch snap ik iets niet. Nergens in de vereisten kan ik iets vinden over een verhaal schrijven wat je met de financien van plan bent.
Ik heb het voorbeeld van Simone gezien maar waar staan de exacte vereisten voor zo een verhaaltje/document? Want we hebben geen dikke bankrekening en een verhaal over toekomstige winst uit de verkoop van een huis is natuurlijk voor hun niks concreets. Dus als het geen vereiste is schrijf ik het liever niet. We hebben gewoon goed bewijs dat we al een flinke tijd samenwonen. Ik heb voor ons beide gezorgd aangezien zij geen werk kon vinden. (nu inmiddels wel) We hebben samen gereisd, daar zijn foto's van. We hebben stat decs. Moet toch gaan lukken of niet?

Grtz,
Maksim
 
Goedemorgen!

Kijk even hier: Een na laatste post: http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&postid=1406978#post1406978

Vraag 20 of formulier 40SP staat:
if your resedential address is not in Australia, please attach a statement at the end of this form outlining how you will meet your sponsorship obligations. (see part K)

Het is niet heeel belangrijk, maar ik zou het wel doen!

Bankrekening zegt trouwens ook niks, mijn vader had er ook tijdelijk geld op kunnen zetten!!!

Ik denk dat het voor jullie wel goed komt! :D
 
Aha:)
ok...beter lezen in het vervolg:)

Dat gaat dan ook goed komen.
Zit nu alleen nog met de betaling in mijn maag. Op de DIMIA site staat 1245 Aus Dollar. Dit bedrag vul ik dus in in het aanvraagformulier bij mijn creditcardgegevens?
Maar...
Het volgende staat op de duitse site:
"Applications from outside Germany ONLY

To enable us to return your passport by registered mail, please send us a self-addressed envelope, along with three International Reply Coupons (Coupon-Réponse International) which you can obtain from your local post office. If you are living in a country where it is not possible to obtain IRC coupons you should add €3 to your visa fee to cover postage costs (applies to The Netherlands and Sweden)."

Hier maak ik uit op dat ik mijn paspoort mee moet sturen. Dat kan helaas niet omdat ik vanaf komend weekend 5 weken op vakantie ga en dus dat paspoort hard nodig heb...:)
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand het telefoonnummer van de ambassade in Berlijn want deze kan ik niet vinden op de site.


Grtz,
Maksim
 
Ohhhh!

Ja, het passport voeg je toe zodat ze meteen het visum erin kunnen plakken! ;)

Zou je misschien over 5 weken pas het op kunnen sturen?
Het duurt meestal toch niet 4 maand volgens mij!
Of je kunt dan een midweekje Berlijn doen, heb je het dezelfde dag?!

Hier staat wel een telefoonnummer:
(is wel het deel van het accelerated processing, maar volgens mij maakt dat niet uit!)
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309_schnell.html
Of je kunt emailen:
firstenquiries.berlin@immi.gov.au (lijkt alsof ze dat het liefst hebben, omdat ze geen nummer noemen)
 
hehehehe

Gelukkig...
het volgende staat ook op de duitse site:)

"Your passport should not be enclosed with your visa application. It must, however, contain at least one blank page and we shall ask for it once we are ready to issue your migration visa"

probleem opgelost.
Eigenlijk moet mijn vriendin nu alleen nog die sponsorship obligations schrijven en dan zijn we klaar. Deze week de deur uit doen en met een gerust hart op vakantie:)

Nogmaals bedankt Simone!!!!!!!!!!

Grtz,
Maksim
 
Luminoll said:
hehehehe

Gelukkig...
het volgende staat ook op de duitse site:)

"Your passport should not be enclosed with your visa application. It must, however, contain at least one blank page and we shall ask for it once we are ready to issue your migration visa"

probleem opgelost.
Eigenlijk moet mijn vriendin nu alleen nog die sponsorship obligations schrijven en dan zijn we klaar. Deze week de deur uit doen en met een gerust hart op vakantie:)

Nogmaals bedankt Simone!!!!!!!!!!

Grtz,
Maksim
Ah, mooi!
Ja, meteen meesturen zou sneller zijn, maar in jullie situatie dan maar het beste zo!

Succes met de sponsorship ding! Ik had die van mij in een uur gedaan ;) :D
Was gewoon een hoop gelul :D (maar wel waar allemaal)

Geen dank, ik vind het leuk om te helpen!

groetjes
Simone

p.s. fijne vakantie!!
 
ik heb de posts aandachtig gelezen..vraagje..als je sponsor werkloos of werkzoekende is, kun je dan wel je aanvraag indienen?
 
"Sandra said:
ik heb de posts aandachtig gelezen..vraagje..als je sponsor werkloos of werkzoekende is"]

ja, want dat was ik ook zeg maar. Ik was nog aan het studeren.
Wij hebben gewoon aangegeven dat er wel banen zijn, dat Pascal wel een baan zou krijgen, dat we spaargeld hadden etc.

Moet wel lukken denk ik, maar hangt wel af van precieze omstandigheden denk ik.
 
Back
Top