Bijna een jaar in Melbourne

EmilyMorgen

Member
Hallo,
Vorige maand dit Forum ontdekt; heb tot nu toe alleen passief meegelezen maar dacht het nu toch echt werd om mezelf even voor te stellen.
Ik ben Annemarie en ben vorig jaar december na 2.5 jaar in Singapore gewoond te hebben, naar Melbourne verhuisd. Was hier nog nooit geweest en kende niemand (in Singapore trouwens ook niet) maar wil inmiddels nooit meer weg. Ben hier op een 457 visum en kan niet wachten tot mijn 2 jaar voorbij zijn zodat ik mijn visum om kan zetten naar een PR.
 
Hallo,
Vorige maand dit Forum ontdekt; heb tot nu toe alleen passief meegelezen maar dacht het nu toch echt werd om mezelf even voor te stellen.
Ik ben Annemarie en ben vorig jaar december na 2.5 jaar in Singapore gewoond te hebben, naar Melbourne verhuisd. Was hier nog nooit geweest en kende niemand (in Singapore trouwens ook niet) maar wil inmiddels nooit meer weg. Ben hier op een 457 visum en kan niet wachten tot mijn 2 jaar voorbij zijn zodat ik mijn visum om kan zetten naar een PR.

wat maakt dat je nooit meer weg wil uit Melbourne?
 
wat maakt dat je nooit meer weg wil uit Melbourne?

Zeg nooit nooit, maar na 2.5 jaar Singapore voelt Melbourne veel meer als thuis. Had in Singapore een APAC baan en zat dus bijna elke week in het vliegtuig en vond het lastig daar echt te aarden. Heb hier een lokale baan (nou ja heel Australie en Nieuw Zeeland), waarbij ik bijna elke morgen wakker kan worden in mijn eigen bed; doordeweekse plannen kan maken en boodschappen kan doen zonder ze weg te hoeven gooien (omdat er weer een last minute trip tussendoor komt). Het zijn de kleine dingen die het m doen... autorijden, cultuur, mensen. En ben een enorme sport fan dus Melbourne is wat betreft echt een warm bad.

Misschien dat ik ooit terug ga naar Europe, UK of terug naar NL; of misschien zelfs wel nog een keer naar Singapore (belastingparadijs blijft toch aantrekkelijk) of nog ergens anders heen. Who knows. Voor nu voelt dit in ieder geval als thuis en zou ik hier nog best een hele lange tijd willen wonen.
 
*gniffel* dat was dus maar een hele korte versie van "nooit meer weg willen" ;)

Nee hoor. Op dit moment zie ik mezelf niet een, twee, drie weer vertrekken, maar je weet nooit hoe het loopt. Ben op een 457 binnengekomen dus als ik onverhoopt mijn baan kwijt raak, is er misschien wel gewoon niet zo gek veel te kiezen of willen? Ouders die ziek worden; een droomkans ergens anders... voor nu is dit thuis. Meer dan Singapore ooit geweest is.
 
Nee hoor. Op dit moment zie ik mezelf niet een, twee, drie weer vertrekken, maar je weet nooit hoe het loopt. Ben op een 457 binnengekomen dus als ik onverhoopt mijn baan kwijt raak, is er misschien wel gewoon niet zo gek veel te kiezen of willen? Ouders die ziek worden; een droomkans ergens anders... voor nu is dit thuis. Meer dan Singapore ooit geweest is.

Zo staan wij er ook in. We denken nu dat het voor altijd gaat zijn, zo hebben we het ook aan anderen verteld. We gaan met de intentie om te blijven, maar je weet nooit wat er over tig jaar op je pad komt. Zeker in jouw geval, met al de nodige ervaring in andere landen, dan weet je nooit wat er nog komen gaat.

Misschien zien we elkaar nog een keertje bij DAN!
 
Welkom!

Leuk verhaal. Weer een ander vertrekpunt en een ander aankomstpunt.
Over je traject vertel je weinig, maar wel over je standpunt.
Ik denk dat je daar mooi de overeenkomst met de meeste hedendaagse emigranten mee aantikt: We hebben iets moois gevonden en voorlopig is definitief genoeg.
Veel plezier daar en hier op het forum!
 
Welkom!

Leuk verhaal. Weer een ander vertrekpunt en een ander aankomstpunt.
Over je traject vertel je weinig, maar wel over je standpunt.
Ik denk dat je daar mooi de overeenkomst met de meeste hedendaagse emigranten mee aantikt: We hebben iets moois gevonden en voorlopig is definitief genoeg.
Veel plezier daar en hier op het forum!

Thanks @HardCore Het traject is misschien niet zo gek interessant. Mijn eerste emigratie naar Singapore was gevoelsmatiger een stuk spannender. Had wonen en werken in Azie nooit op de radar als optie of wens; sterker nog het trok me eigenlijk helemaal niet. Toen werd ik gebeld voor een baan in Hong Kong die ik carriere technisch eigenlijk gewoonweg niet kon weigeren. Hong Kong werd Singapore en na 2.5 jaar was ik wel klaar met constant in het vliegtuig zitten, maar was nog niet klaar om naar huis of terug naar Europa te gaan. Australie was de logische keuze als vervolgstap, ook omdat ik back in the days als 18 jarige hier al een paar maanden had rondgebanjerd. 2 Skype calls later had ik een baan en een 457 visum volgde niet lang daarna. Heb hier zeker niet eenzelfde uitdagende baan als in Singapore, maar voor nu is de locatie doorslaggevend voor mijn tevreden gemoedstoestand. Al zou ik het meer dan prettig vinden als de zomer in Melbourne eindelijk zou kunnen beginnen! Het is tot nu toe echt bar en boos!
 
Al zou ik het meer dan prettig vinden als de zomer in Melbourne eindelijk zou kunnen beginnen! Het is tot nu toe echt bar en boos!

Dat is natuurlijk wel een beetje Melbourne eigen ;)

Was met 37 graden niet verkeerd vandaag in Perth O-)
 
Was erg verwend in Singapore - Melbourne voelt weer net als Nederland maar dan zonder verwarming en geisoleerde huizen :rolleyes:

Ben net terug ven een weekje Singapore voor mijn werk. Het is er soms wel warm (vochtig) maar vond het eigenlijk ook wel weer lekker. Je weet elke dag wat voor weer het is/wordt. 31 graden met een bui. Lekker duidelijk :D
 
Ben net terug ven een weekje Singapore voor mijn werk. Het is er soms wel warm (vochtig) maar vond het eigenlijk ook wel weer lekker. Je weet elke dag wat voor weer het is/wordt. 31 graden met een bui. Lekker duidelijk :D

Ja precies - nooit verrassingen. Alleen dan misschien of het om 3 uur of om 5 uur regent nu in het regenseizoen. Heerlijk!
 
Melbourne is zo gek toch nog niet? Oja, het was eigenlijk wel een beetje triest in de winter. Vond ik van Sydney ook wel een beetje. Dan kun je maar beter wat hoger gaan zitten qua weer. Ik vind persoonlijk de tropen wel interessant, kan daar goed van genieten.

Sja,... als je met twee telefoontjes een baan en visum geregeld hebt, doe je het netjes. Er zijn er velen die daar stikjaloers op kunnen worden. Ons lukte het niet een paar jaar geleden, maar dat accepteren we en we zoeken een andere weg. Zo te horen ben je aardig kosmopoliet. Ik kan me er alles bij voorstellen dat je een kans als Melbourne niet laat liggen. Succes daar! Hopelijk komt het zonnetje snel door!
 
Back
Top