bijna zover, maar nog even checken

liz-lizzy

New Member
Hoi hoi iedereen,

Hier komt dan nog een vraagje.
Wij hebben een kennis die alle documenten kunnen certificeren maar omdat het via via is stuur ik het naar zijn dochter op.
Nu heb ik ook een paar bankafschriften die ik wel wil certificeren maar waarvan ik liever niet wil dat iemand anders ziet hoeveel geld erop staat.
Als je wilt aantonen dat je genoeg geld hebt om aan te tonen dat je voor jezelf kan zorgen voor op zijn minst twee jaar, moeten die dan worden gecertificeerd perse?

Voor de rest is bijna alles klaar en hoop ik nog voor kerst naar sydney te gaan voor een interview  :up:  :)  dit kan toch zonder afspraak?

Ohja nog iets als mijn vriend niet mijn assurer kan zijn moet dan al bij het intervieuw een document van mijn vriends moeder worden geleverd dat zij wel garant voor mij kan staan?

Thanks alvast als jullie de antwoorden hierop weten  :)

Hoi CJ,
dankjewel voor je antwoorden.Ik ben op dit moment in australie op een working holiday visum en denk nu zo bijna alle papieren bij elkaar te hebben dus ik hoop binnenkort naar sydney te gaan voor een interview  :)
Ik heb ook geen visa kaart maar mijn vriends moeder wil wel met ons mee naar sydney die dag zodat zij haar handtekening kan zetten ,mag dat?
Lizzy,

Simpel: alle kopieen moeten gecertificeerd zijn! Anders zijn ze niets waard. Je kan ook originelen meesturen, heb ik pas nog gedaan bij mijn 2e aanvraag. Dat ze mijn financieen kunnen zien boeit me niet, ze weten zo onderhand toch alles over ons priveleven.

Ik heb destijds (2 jaar geleden) in Sydney cash betaald geloof ik, maar ik neem aan dat ze ook creditcards en EFTPOS accepteren. Dat je vriends moeder meegaat om te betalen komt wat vreemd op mij over, maar geld is geld.
Over documenten wie asurer is etc. weet ik niet zo veel meer van, da's alweer zo lang geleden :) Ik geloof dat het mijn vriendins moeder was, want onze financieen waren niet al te rooskleurig op dat moment.
In feite hoef je niet alles mee te nemen bij die eerste applicatie: alles wat ontbreekt zullen ze je vertellen, en moet je alsnog later opsturen. (ik had mijn medical nog niet op dat moment). Maar neem wel zoveel mogelijk mee, dat maakt namelijk een goede indruk.

Wij hebben geen afspraak gemaakt, gewoon op een ochtend binnen gestapt, en direct een interview gereld voor diezelfde ochtend. Of dit altijd mogelijk is weet ik niet.

Succes!

Hartelijk dank allemaal!

Dan gaan we over twee weken gewoon naar sydney zonder afspraak en laat ik inderdaad alles maar certificeren en betaal gewoon cash ,komt beter over dan dat mijn vriends moeder haar visa credit card te voorschijn haalt. (sorry bedoelde inderdaad visa credit card haha  :p)

Liefs,
Lizzy

Ik ben begin deze week nog bij DIMIA in Sydney op bezoek geweest, en kan je nu 1 ding met zekerheid vertellen: ze accepteren geen cash.
ETFTPOS, Credit Card, Bank Cheque, etc. wel, dus als je geen ETPOS of CC hebt van jezelf, dan is een bankcheque het makkelijkst waarschijnlijk.

Back