Binnen komen voordat je werkcontract start

Jadiet

Member
Hallo,
Wie weet er antwoord op de volgnde vraag?
Als je werkcontract een startdatum heeft van zeg 15 mei, betekent dit dan automatisch dat je 457 ook per 15 mei ingaat? Of kan je werkgever aangeven dat het visum een maand eerder ingaat. Op deze manier kan ik een maand eerder Australie in om een huis te regelen, wat vakantie te nemen etc etc.
Mocht dit niet kunnen hoe kan je dit dan in combinatie met een touristenvisum regelen, zonder dat je in de tussentijd naar NZ moet gaan.
Hoor het graag
Bedankt
Jadiet
 
hallo jadiet,

Wij hebben ook een 457. Wij zijn 10 december gaan vliegen, maar arjon begon pas 7 januari bij zijn werkgever. dus geen probleem. Op arjons (mijn man) werk hebben het visum aangevraagd, toen het contact getekend was. Toen was de startdatum nog niet bekend. Hij heeft hier dus 4 weken vakantie gehouden.

Groetjes Lisette
 
Voordat mijn vrouw mag beginnen met werken moet er eerst nog een aantal procedures doorlopen worden in Australie. Dus wij moeten ons visum wel hebben voordat zij begint met werken. Wij gaan ook op een sponsership visum.

Mark
 
@bits/Mark
Zolang je vrouw geen geld verdient mag ze/mogen jullie toch op een toeristenvisum zitten? Maar als je 457 al geregeld is dan is het OK natuurlijk

@Jadiet
Voor een 457 hoef je niet naar NZ/overseas. Die kun je gewoon hier in Oz krijgen als je op een toeristenvisum hier bent
 
We hopen dat we ons visum op tijd hebben anders gaan we tijdelijk op een toeristenvisum. Dat kan toch?
 
Ja: zolang je geen inkomsten hebt of genereert voor een bedrijf (terwijl je daar in dienst bent) dan kan het volgens mij wel.

Maar misschien wel even oppassen met aangaan dienstverband voordat je je visum hebt; zou ik even navragen
 
Wij zitten sinds 17 december in Sydney en hadden ook de gedachten om alvast op een toeristenvisum te vertrekken. Dit werd ons heel erg afgeraden. er werd ons verteld dat als ze bij de douane het vermoeden hebben dat je alvast gaat voordat het visum is afgegeven (en dat valt aardig op door de bagage en de enkele reis) dat je kans hebt dat je meteen het land wordt uitgezet en de volgende jaren er niet meer in mag. Wat daar precies van waar is weet ik niet, uiteindelijk hadden wij toch tijdig ons visum en is mijn man pas 7 januari begonnen, na 3 weken vakantie dus....

Ik zou er wel een beetje mee uitkijken....

succes,
Jennefer
 
Je mag sowieso als toerist niet op een enkeltje het land binnenkomen en ja: als je je halve huisraad meeneemt dan zullen er wel kwartjes gaan branden  :wink:

Wij zijn hier destijds met een paar rugzakken en wat nette kleren voor werk aangekomen en in shared accommodation gaan wonen. Toen we baan hadden spullen uit NL laten overkomen.

Maar als je je visum tijdig hebt is het helemaal top natuurlijk!
 
Bedankt voor jullie info. We hebben ennkele maanden onze tickets al geboekt bij SA ivm een erg goede aanbieding maar wachten nog op ons visum.
 
wij hebben idd ook dat te horen gekregen van de instanties dat je heel erg op moet passen. wat jennefer ook al zei. zodra ze maar een vermoeden hebben, ben je de eerste 3 jaar niet welkom.
 
Bedankt voor de goede antwoorden, heel fijn!.
Dus als ik het goed begrijp kun je dus OZ binnen op een tourist visa voordat je werkvisum ingaat?
Hoe werkt dat dan bij de douane met die sticker die je voor je 457 visa in je paspoort krijgt? Stel je komt binnen op een toeristen visum 3 weken voordat je werkvisum ingaat, maar je hebt wel al een werkvisum (die is alleen nog niet geldig) gaan ze dan niet moeilijk doen, omdat er twee visums op je naam staan (niet overlappend welliswaar)? Zullen ze direct die sticker voor je 457 geven, met de opmerking dat deze pas geldig is vanaf het moment dat je 457 geldig is (wat een kwestie van tijd is, aangezien alles is goed gekeurd)
Jennefer, hoe is dat bij jullie gegaan?

@ Jan Katers,
Ik hoor verschillende verhalen over "het even naar NZ moeten" om je 457 te laten ingaan. Sommige zeggen: als je je 457 hebt aangevraagd terwijl je in NL zat (ons geval), dan moet je even buiten OZ zijn om vervolgens OZ weer binnen te komen om je sticker te krijgen.
Als je de aanvraag doet terwijl je in OZ zit, dan hoeft dat niet ? Geen idee wat de waarheid is.
Alvast bedankt allemaal
Groeten Jadiet
 
Hoi Jadiet,

Ik heb nog nooit gehoord dat je overseas moet om een 457 te activeren maar goed: dat betekent niet dat het in sommige situaties wel zou moeten. Ik weet alleen dat je bij Skilled Independent visa (subclass 175 bijv) wel buiten Oz de sticker moet halen

Je komt op toeristenvisum binnen en als je 457 15 mei ingaat ga je die datum naar Immigration (in Oz) met je paspoort en dan krijg je de betreffende sticker. Zo is het bij mij gegaan; ik heb ben op 21 februari 2005 begonnen met werken hier (nadat ik hier een maandje als toerist was geweest) en heb die dag die sticker gehaald. Zou denken dat het bij jou ook zo zou moeten gaan. Anders bel je Immigration in de stad waar je gaat wonen ff op

Cheers,
Jan
 
Het heeft misschien niet zoveel met het onderwerp te maken maar na anderhalf jaar Australia (met een 457) en al ruim een half jaar bezig met een PR
kan ik je maar een ding adviseren, zorg voor een PR en laat je niet overhalen te komen op een 457.
 
wij zijn ruim van te voren gegaan (8weken uiteindelijk) op een ETA. we hadden enkeltjes en voor de zekerheid een enkeltje NZ geboekt. dat bij een maatschappij waar je kon cancelen en het geld in depot blijft tot je het wil gebruiken....
je hoeft echt niet buiten oz je 457 te laten activeren, ik heb dat nog nooit van iemand gehoord en bij de site van de diac staat het ook niet als bepaling.
en tja, van 457 naar PR is volgens mij dezelfde hel als van niets naar PR met dat verschil dat sommige dingen makkelijker zullen zijn omdat je hier dan al 2 jaar werkt...
succes! mariëtte
 
Back
Top