Birdattack!!!

Let er wel op, een stoep hier is niet zoals een stoep in NL.
Het is of een foot path, a cycle path or a shared path.
 
Volgens mij is dit niet geheel waar.

Sorry je hebt gelijk niet helemaal correct

In WA
In Western Australia, only children under 12 years of age are permitted to ride on a footpath.

In NSW

Footpaths
Children under 12 years of age can ride on a footpath. An adult, who is riding in a supervisory capacity of a cyclist less than 12 years old, may also ride with the young cyclist on the footpath.

en in VIC
People aged 12 years of age or older are not permitted to ride their bicycles on the footpath, unless they:
• are aged over 18 years of age and are accompanying a child who is under 12 years of age and the child is under the rider's supervision
 
Wij zijn van plan om in Nederland onze fietsen in te ruilen voor mountenbikes, maar als ik dit zo lees.......fietsen op de stoep.....op de weg levensgevaarlijk:rolleyes:....dan moeten we dit maar niet doen. Of valt het allemaal wel mee en kan je in omgeving Perth heerlijk fietsen ? :)
 
Fietsen in Perth, geen idee.Maar ongetwijfeld is het buiten het CBD wel goed fietsen.
Hier in Whyalla maak ik me meer zorgen om de 'swooping magpies' :) Ik ben niet degene op de foto, maar weet wel hoe het voelt! :) De vrolijke noot voor vandaag :)
Magpie attacks.jpg
 
Is een helm eigenlijk verplicht? Ik heb net gisteren een fiets gekocht maar (nog) geen helm...
 
Is een helm eigenlijk verplicht? Ik heb net gisteren een fiets gekocht maar (nog) geen helm...
In Victoria is een helm verplicht (boete ca $150 als ik het goed heb). Ik neem aan dat het in WA ook verplicht is maar je weet nooit met de verschillende regels tussen de staten.
 
Mandatory helmet laws were first introduced in Victoria in July 1990, followed in January 1991 by laws for adult cyclists in New South Wales and all cyclists in Tasmania, then in July 1991 for child cyclists in New South Wales and all cyclists in South Australia as well as Queensland (not enforced the first 18 months). In January 1992 helmet laws were introduced in the Northern Territory and Western Australia (not enforced first 6 months) and in July 1992 in the ACT. In Tasmania the law only applies on public streets, while in the NT since March 1994 there is an exemption for adults cycling along footpaths or on cycle paths.[13]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmets_in_Australia
[edit]​
 
Yep, al zijn er plannen om het af te schaffen.

Fietsen gevaarlijk? Uiteraard.
De automobilisten kijken nergens naar, zij zijn de baas op de weg. Al het adere verkeer bestaat niet.
Als je die instelling gebruikt, dan rij je er naar en valt het mee.
Ik rij iedere dag van en naar het station (15 km totaal) en af en toe 32 km vanaf de CBD naar huis over een drukke weg. Ben nog niet in het ziekenhuis beland na 6 jaar.
 
mmmm ik weet niet hoor. Ben zelf een keer van de fiets af gereden, daarna drie weken in het ziekenhuis gelegen en nog twee maanden revalidatie. Had ik toen een helm op gehad, dan was ik naar huis gelopen met niks ergens dan een schaafwond. We hebben de kinderen daarom een helm op gezet toen zij gingen fietsen, maar die wilden hem na twee keer niet meer op omdat hun vriendjes hem ook niet op hadden. Hier is het vanzelfsprekend. Dus ergens vind ik het niet zo erg dat die helmen verplicht zijn.
 
Back
Top