Birth certificate

Sander

XPdite Hero
Hi,

Ik heb een vraag over het 'birth certificate'.
Hiervan moet ik een gecertificeerde kopie opsturen.

Maar is een birth certificate hetzelfde als een uittreksel van het geboorteregister? Er schijnt ook een internationale versie te zijn van het uitreksel van het geboorteregister...is dit wat DIMIA hebben wil?

Of moet ik een kopie hebben van de originele geboorte akte en zo ja hoe kom ik hieraan?!

Bedankt,
Sander
 
Je kunt bij je gemeente een internationale versie van je geboorte akte halen. Eerst hadden ze mij ook een 'uittreksel' gegeven, totdat ik erachter kwam dat ze dus internationale geboorteaktes kunnen uittypen.

Kost net zo veel en je hoeft niks te vertalen.
 
Sandra said:
Je kunt bij je gemeente een internationale versie van je geboorte akte halen. Eerst hadden ze mij ook een 'uittreksel' gegeven, totdat ik erachter kwam dat ze dus internationale geboorteaktes kunnen uittypen.

Kost net zo veel en je hoeft niks te vertalen.

Bedankt voor je reply Sandra, maar zoals ik het begrijp is de internationale versie ook een 'uittreksel' en niet echt een akte?!

Dit haal ik van de gemeenste web-site:
"Voor internationaal gebruik is het mogelijk een uittreksel te verkrijgen dat op een speciaal formulier wordt afgegeven en in meerdere talen is opgesteld."

Is dit wat je bedoelt?
 
Uittreksel is goed.
Volgens mij is de akte het ding zelf, en dat krijg je natuurlijk nooit mee ;)
(ik was ook een tijdje ermee in de war hoor!)

Internationaal uittreksel, gecertificeerd.
 
Simone said:
Uittreksel is goed.
Volgens mij is de akte het ding zelf, en dat krijg je natuurlijk nooit mee ;)
(ik was ook een tijdje ermee in de war hoor!)

Internationaal uittreksel, gecertificeerd.

Ja, DIMIA vraagt om gecertificeerd kopie van 'birth certificate' daarom dacht ik dat je de akte moest hebben. Ik had al nachtmerries van geruzie om het verkrijgen van een akte. (Trouwens, daar kunnen ze toch wel een kopietje van maken?! :roll: )

Internationaal uittreksel dus! Gecertificeerd als in stempel van de gemeente?
Plus stempel van de notaris als ik een kopie meeneem natuurlijk.

Simone, moet je je inschrijven bij de gemeente in Perth? Daar heb je zeker ook een geboortebewijs voor nodig?
 
Sander said:
Internationaal uittreksel dus! Gecertificeerd als in stempel van de gemeente?

Wat ik begrepen heb is voor een gecertificeerde kopie een stempel van de gemeente voldoende... toch???

KC
 
KC said:
Wat ik begrepen heb is voor een gecertificeerde kopie een stempel van de gemeente voldoende... toch???
KC

Ja, volgens mij wel. Maar wat ik bedoelde is dat als ik dat uitreksel (inclusief stempel) kopieer en dan de kopie meeneem (want ik wil zelf het origineel houden), dan moet die kopie weer gecertificeerd zijn. Dat kun je door de gemeente laten doen, maar ik ga hiervoor langs een notaris want de gemeente is mij te duur. :wink:
 
Ja, stempel van de gemeente.

Volgens mij hebben wij niet nog een kopie gemaakt, vraag met niet waarom.

We hebben ons hier nergens ingeschreven. Geen idee of dat moet of niet. In ieder geval niet als je huurt...

Heb net Pascal gevraagd: hij heeft nooit hier ze geboorte uitreksel ergens voor nodig gehad. Passpoort,dat is belangrijk.
En voor mij dan mijn citizen certificate(die mijn vader dus thuis in NL had.... want ik sta achterop die van hem... Ik heb hem nu hier, hij heeft hem (voorlopig) toch niet nodig.)

Je hebt het goed voor elkaar met die notaris.
We hebben trouwens uiteindelijk alleen maar de notaris een handtekening laten zetten onder de statutory declaration van mijn vader. Alle andere (weinig) dingen door de gemeente.

En niks laten vertalen! :D Bankafschriften, loonstrookjes, rekekning, kun je toch wel zien wat het is, ook al is het Nederlandse, als het maar steeds dezelfde naam is of hetzelfde adres.

Ok, weer genoeg getypd. Heb vast weer wat verrwarrends gezegd...
Moet nu echt een keer op tijd naar bed!

groetjes

Simone
 
Simone said:
Ok, weer genoeg getypd. Heb vast weer wat verrwarrends gezegd...
Moet nu echt een keer op tijd naar bed!

Nee, het is glashelder, bedankt! Ik zou je karma geven voor deze post, maar dat kan alleen op BE. :mrgreen: ;)

Slaap ze!
 
Ik ben er nog... Heb weer een email van Bundy gekregen. Gelukkig wat positiever news(positiever dan verwacht in ieder geval), dus ben weer berichtjes aan het kopieren om naar haar te sturen!)

lol @ karma! Trouwens, nee, ik kreeg geen punten van jou :D Omdat je zelf nog niet had! Ach ja, komt wel...
 
Hey, goed te horen dat Bundy wat positiever nieuws heeft...zal het zo gaan lezen!

Karma...hmmm, ja toen had ik nog geen karma. Ik heb nu wat meer, dus zal het nog eens proberen (als ik weer mag ;) ).
 
Back
Top