bloedtest: op welke ziektes wordt getest?

Isis

New Member
Wie weet dit?
Ik las net op de prikpagina een bericht van iemand die het had over HIV, hep. a+b. Ik weet zeker dat op ons formuliertje alleen HIV was aangekruist. Dat verbaasde me nog, want alles wordt zo streng gecontroleerd, waarom nu maar op 1 ziekte?
Maar klopt dit, alleen HIV, of heeft onze arts een fout gemaakt en moeten we nog een keer terug?
Groet, Isis.
 
Nou, ik heb een (kleine) tattoo, maar die heeft de arts wel gezien. Ik heb de hele keuring alleen m'n onderbroek aangehad.
En die tattoo zit trouwens op mijn schouder, mochten jullie denken... :roll:
 
Bij mij is volgens mij ook alleen op HIV getest. Ik heb de enveloppe van m'n medicals nog hier, zal ik even kijken???? 8) Doe ik toch maar niet want er staat met grote letters: NIET OPENEN op... :shock:

KC
 
De arts maar even gebeld, was niet nodig volgens hem. Dan moeten we hem maar geloven, toch?
En idd, dichtgeplakte enveloppen mag je niet openen. De GGD had heel slim onze aanvragen dichtgeplakt en gestempeld, alleen stonden er geen namen aan de buitenkant. Wij dachten dus ook ze even te openen. Gelukkig eerst gelezen en het niet gedaan, maar tegen het licht gehouden en zo konden we vaag de omtrekken van de pasfoto onderscheiden, en zo wisten we van wie welke envelop was. :wink:
Isis
 
Wij hadden voordat we naar australie gingen de medicals in nederland laten doen, waren toen ook alleen op hiv getest.
Aangezien we uiteindelijk op sponsorship gingen ipv skilled ind. zijn we op een toeristenvisum naar australie vertrokken (moest als verpleegkundige eerst een supervised practice doen alvorens geregistreerd te worden). Na afloop van de stage gingen de papieren voor het sponsorship op de post, wat bleek:
mijn medicals konden helemaal over. De arts had dus niet getest op hep. a+b. Bij de immigratiedienst hier in australie vertelden ze dat het een nieuwe regeling zou zijn?????
Als het bloed overnieuw moet dan moet de hele medicals overnieuw.
misschien hebben jullie hier iets aan? Hoop niet dat ik teveel verwarring nu veroorzaak.
groetjes
Simone en Rene
 
simone en rene said:
Wij hadden voordat we naar australie gingen de medicals in nederland laten doen, waren toen ook alleen op hiv getest.
Aangezien we uiteindelijk op sponsorship gingen ipv skilled ind. zijn we op een toeristenvisum naar australie vertrokken (moest als verpleegkundige eerst een supervised practice doen alvorens geregistreerd te worden). Na afloop van de stage gingen de papieren voor het sponsorship op de post, wat bleek:
mijn medicals konden helemaal over. De arts had dus niet getest op hep. a+b. Bij de immigratiedienst hier in australie vertelden ze dat het een nieuwe regeling zou zijn?????
Als het bloed overnieuw moet dan moet de hele medicals overnieuw.
misschien hebben jullie hier iets aan? Hoop niet dat ik teveel verwarring nu veroorzaak.
groetjes
Simone en Rene

Je bloed wordt op hep. a+b getest als je, zoals in jouw geval, in de gezondheidszorg gaat werken. Anders hoeft het niet, voor zover ik weet.
 
Ik had de arts gebeld, dus ik neem aan dat het goed is nu, alleen HIV. En zo niet wil ik best de medicals nog eens doen, maar dan wel op kosten van deze arts :wink:
Isis
 
Back
Top