Blue mountains

binotje

New Member
Mooi plekje in Australie......

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, maar onze keuze is op the mountains gevallen.
Ben nieuwschierig welke andere Nederlanders voor hetzelfde plekje hebben gekozen.
Waar woon jij? Wat zijn de mooiste plekjes, of wat heb je te delen met mij?

Wij wonen in Faulconbridge.

Wanda
 
Ik woon vlakbij Bunbury in WA, daarvoor in Kalgoorlie en daarvoor Nieuw Zeeland. Mijn voorkeur is nog altijd Nieuw Zeeland
wink.gif
. Bunbury is beter dan Kalgoorlie, en kiezen, tja, door mijn mans werk daar terecht gekomen. Heb nog niet genoeg gezien van heel Australie, blue mountains wel die zijn inderdaad erg mooi. De stranden hier vind ik echter geweldig! Esperance heeft echt geweldig mooie stranden. Meer het noorden van WA heeft geweldige landschappen...
Jo
 
wij zitten in de Illawarra (Thirroul). Mooiste plekje; een ijsje eten op Bald Hill bij Stanwell Tops, je kijkt langs de kust richting Wollongong. Tijdens het genieten van het mooie uitzicht zijn ze om je heen aan het hanggliden...Nog een mooi plekje; Carrington Falls. Wij rijden regelmatig naar Bathurst en dan stoppen we altijd even bij Govetts Leap (in het centrum van Blackheath rechts af). Dat vind ik persoonlijk (tot nu toe, that is) een van de betere look outs. Een wandeling daar staat nog op mijn lijstje...
 
Mijn mooiste plekje tot nu toe, alleen stukje WA gezien:

onder water bij Coral Bay :smile:

Prachtig landschap, rust, vreemde wezens,koel, geen vliegen, heerlijk.
 
Wij zijn ook van plan om in de Blue Mountains te gaan wonen. Als het goed is verhuizen we in mei / juni van dit jaar!



Mooi plekje in Australie......

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, maar onze keuze is op the mountains gevallen.
Ben nieuwschierig welke andere Nederlanders voor hetzelfde plekje hebben gekozen.
Waar woon jij? Wat zijn de mooiste plekjes, of wat heb je te delen met mij?

Wij wonen in Faulconbridge.

Wanda
 
wij zitten in de Illawarra (Thirroul). Mooiste plekje; een ijsje eten op Bald Hill bij Stanwell Tops, je kijkt langs de kust richting Wollongong. Tijdens het genieten van het mooie uitzicht zijn ze om je heen aan het hanggliden...Nog een mooi plekje; Carrington Falls. Wij rijden regelmatig naar Bathurst en dan stoppen we altijd even bij Govetts Leap (in het centrum van Blackheath rechts af). Dat vind ik persoonlijk (tot nu toe, that is) een van de betere look outs. Een wandeling daar staat nog op mijn lijstje...

Als je een wandeling daar gaat doen (vanuit die lookout eerst flink afdalen) en langs de 'Bridal Creek komt (riviertje langs Black Heath wat in een waterval eindigt.. kijk uit als je langs dat riviertje gaat lopen... de 'stepstones' daar zijn prima om niet IN het water te hoeven lopen. Maar ook erg glad .. Ellen brak haar been daar (het metalen plaatje ligt nog in onze vitrine kast)!! Elk nadeel heb natuurlijk wel zijn voordeel (J. Cruijff :)). Ze werd met een helikopter opgetakeld en had dus in feite een 'free helicopter ride' naar het ziekenhuis in Penrith ....
 
Ik sluit me aan bij Scooby.
Coral bay is geweldig!
Maar de snorkeltocht in Turquoise bay tussen de heel nieuwsgierige visjes met m'n dochtertje was ook geweldig!
Sowieso de omgeving Exmouth, moet je zeker eens gezien hebben.

Qua sfeer ga ik voor een bakkie op het terras van Gino's in Fremantle!
 
Cairns, na eerst 2 jaar te hebben rond gereisd in Australie hebben we Cairns gekozen als beste plek om te wonen.
Na 4 jaar nog steeds geen spijt. Cairns is best klein en toch is alles hier.
Zee, snorkelen, regenwoud, tablelands, outback en de bergen. Op een kleine 3 maanden na altijd goed weer.

Jolanda
 
Springwood is zeker leuk wonen, klein maar ze hebben er alles.
Ligt aan de motorway, dus je bent zo beneden.
Ik kom in mei/ juni een maandje naar Nederland, maar als je ooit hulp nodig hebt, ben je welkom.
Succes met de verhuizing, je zult er geen spijt van hebben!

We hebben hier ook een Clubje Nederlandse meiden, altijd gezellig!


Wij zijn ook van plan om in de Blue Mountains te gaan wonen. Waarschijnlijk in Springwood, want daar woont een groot deel van de familie van mijn man. Als het goed is verhuizen we in mei / juni van dit jaar!
[/quote]
 
We krijgen gelukkig ook veel hulp van familie als we aankomen, maar toch bedankt voor het aanbod en een keer afspreken met een groep NL meiden is natuurlijk altijd leuk! :grin:

Springwood is zeker leuk wonen, klein maar ze hebben er alles.
Ligt aan de motorway, dus je bent zo beneden.
Ik kom in mei/ juni een maandje naar Nederland, maar als je ooit hulp nodig hebt, ben je welkom.
Succes met de verhuizing, je zult er geen spijt van hebben!

We hebben hier ook een Clubje Nederlandse meiden, altijd gezellig!


Wij zijn ook van plan om in de Blue Mountains te gaan wonen. Waarschijnlijk in Springwood, want daar woont een groot deel van de familie van mijn man. Als het goed is verhuizen we in mei / juni van dit jaar!
 
Leuk om te lezen dat er ook wat forumgangers in de blue mountains wonen! Wij gaan er ook heen als ons huis verkocht is. Hebben ook in Aidelaide gekeken, maar als je daar niet in de stad wilt wonen sta je elke ochtend vanuit de Hills in de file om naar je werk te gaan en dat zagen we niet zitten. Openbaar vervoer vanuit Blue Mountains richting Sydney is goed geregeld en uurtje treinen is prima te doen. Wij voelen er ons thuis, komen er namelijk regelmatig omdat wij goede vrienden in de lower blue mountanins hebben. Voorkeur gaat nu nog uit naar Springwood... Huizenprijzen in de higher mountains zijn aantrekkelijker, ook meer ruimte, maar dat wordt qua werk waarschijnlijk lastiger. We zullen zien.
 
Als je een wandeling daar gaat doen (vanuit die lookout eerst flink afdalen) en langs de 'Bridal Creek komt (riviertje langs Black Heath wat in een waterval eindigt.. kijk uit als je langs dat riviertje gaat lopen... de 'stepstones' daar zijn prima om niet IN het water te hoeven lopen. Maar ook erg glad .. Ellen brak haar been daar (het metalen plaatje ligt nog in onze vitrine kast)!! Elk nadeel heb natuurlijk wel zijn voordeel (J. Cruijff :)). Ze werd met een helikopter opgetakeld en had dus in feite een 'free helicopter ride' naar het ziekenhuis in Penrith ....

Nou zeg, laat mijn vriendin daar nu vreselijk door haar enkel gegaan te zijn! Na een half uurtje stilzitten heeft ze de weg strompelend vervolgd. Maar die had ook al visioenen van helicopters o_O
 
Back
Top