Ach, ik weet niet of ik, of jij, kan beoordelen of ik Bart begrepen heb, en hij kan het helaas ook niet meer. En of ik BNN begrepen heb? Zij zijn degenen die met deze controversiele show op de proppen komen, en ik vind de manier waarop prima. Wat begrijp ik er dan niet van, de reden waarom ze het doen? Misschien dat ik er naief voor kies te begrijpen dat ze bewust shockeren om de broodnodige aandacht voor orgaandonatie te krijgen, ipv ervanuit te gaan dat ze het puur voor de sensatie en de kijkcyfers doen. En ja, mochten ze het inderdaad alleen maar daarom doen, dan heb ik dat dus verkeerd begrepen.
En nee, mocht ik nog in NL wonen dan zou ik waarschijnlijk niet kijken, gewoon omdat ik de meeste reality shows verschrikkelijk irritant vind. Maar waar het mij om gaat is dat als ze het op wat voor andere, meer acceptabelere, manier dan ook hadden gedaan, het nooit de wereldwijde aandacht zou hebben gekregen die het nu krijgt. En zoals ik al zei, ik denk dat elk beetje extra aandacht voor het gebrek aan donororganen goed is, maakt niet uit hoe.
Hans -die al zijn hele (volwassen) leven met een donorcodicil of iets vergelijkbaars op zak loopt-