BNN in het Ozzie nieuws

[quote author=Tekkel link=topic=7157.msg91584#msg91584 date=1180727920]
Heeft iedereen nu een donorformulier ingevuld of aangevraagd??

Bart
[/quote]

Geweldige stunt, maar ik wil nog wel even Bart's opmerking herhalen! (mocht je geen donor worden, kun je dat ook daar aangeven, overigens.)

En voor the lucky ones onder ons die al in Australie wonen, hier kunnen jullie terecht: http://www.medicareaustralia.gov.au/yourhealth/lodge_your_request/aodr_register.shtml

Zet hem op!
Sunburnt (bloed- en orgaandonor  :wink:)

In NSW kun je ook op je rijbewijs laten aangeven of je orgaan donor wilt zijn of niet. Ik weet niet of dat in andere staten ook zo is....

Ikke woon dus in QLD en heb op mijn rijbewijs staan dat ik mijn organen beschrikbaar stel igv ernstig ongeval. Maar is dit nu eigenlijk voldoende of moet ik nog meer formulieren invullen?

Ikke weet overigens niet zo goed of ik het televisieprogramma zo'n geweldige stunt vind ...  :| Het heeft in ieder geval wel orgaandonatie wereldwijd weer op de agenda gezet. Dat is natuurlijk wel erg goed.

Was net op het journaal dat er extreem veel aanvragen voor orgaandonorformulieren zijn. Op internet gaan die dingen als warme broodjes over de toonbank!

Ik heb al diverse reacties gelezen, maar ik zie niet in de reacties dat er verteld wordt dat het hier om een nep donorshow gaat.
Die 3 kandidaten waren echte nierpatienten maar die ongeneeslijk zieke vrouw was een actrice.
Het was een actie om mensen te laten luisteren naar echte nierpatienten en aandacht vestigen op het donorschap.

Ton

Heb begrepen dat het briljante TV was!

Kan niet anders zeggen............wat is dit knap werk!

Henriette

Back