Boek tip: Living and Working In Australia

  • Thread starter Patrick Driessen
  • Start date
Nou hier vandaag de 2005 versie binnen gekregen (via proxis). Ziet er goed uit en goed leesbaar geschreven. Nu alleen nog een schema wie wanneer mag lezen  :sword:
Nog bedankt voor de tip  :up:
 
Gisteren het boek Working and Living Australia binnengekregen.
De 2005 versie van Jane Egginton.

Op het eerste gezicht is het een heel handig boek.
Ik heb het nog maar even globaal doorgekeken, maar ben eigenlijk van alles tegengekomen.

De Historie van Australië
De soorten Visa en procedures.
Het leven in Australië incl. belastingtarieven, sociale voorzieningen etc.
Het wonen in Australië incl. tips om een goede woning te vinden.
Het werken in Australië.......enz. enz.
En ook heel veel handige adressen.

Kortom......het lijkt mij zeer de moeite waard en ga binnenkort beginnen met lezen.
Ik hou jullie op de hoogte en zal mijn definitieve oordeel over dit boek zeker hier melden.

Bert
 
Jammer dat al die boeken Engelstalig zijn. Hoeft niet zo'n probleem te zijn voor me, maar met de meer gedetailleerde omschrijvingen heb ik toch wat meer moeite, vermoed ik. Enfin; ga er binnenkort even achteraan.
 
[quote author=Jean76 link=topic=1255.msg38730#msg38730 date=1133434129]
Jammer dat al die boeken Engelstalig zijn. Hoeft niet zo'n probleem te zijn voor me, maar met de meer gedetailleerde omschrijvingen heb ik toch wat meer moeite, vermoed ik.[/quote]

Ja inderdaad kan je gelijk oefenen en je vocabulair uitbreiden  :p.
Succes. En als je nog wat leuke woorden tegenkomt, hoor ik het graag :wink:.

Mel
 
Zit nog even te twijfelen tussen Living and Working in Australia van David Hampshire en Living and Working in Australia van Jane Eggington.

Heeft iemand het doorslaggevende antwoord?

Thxs, Marielle
 
Die van Jane Egginton is in ieder geval up-to-date, want die is van 2005.
Die andere weet ik niet!

Bert
 
Hi allemaal, ook wij hebben dat boek van Jane Eggerton en ik kan niet anders zeggen dan het zeer interessant is om te lezen. De schrijfster zelf is een fervent wereldreizigster en kan ontzettend goed beschrijven hoe zij Australie (maar ook de reis er naar toe) heeft beleefd.

Het boek is onderverdeeld in allemaal aparte onderdelen over Australie e.g. de historie, het politieke stelsel, klimaat, manier van leven, verschillende visa, "nuttige informatie" zoals website links, telefoonnummers etc etc. Ook schroomt ze niet om over de "mindere" kanten van Australie te schrijven en heeft ze ook "real-life cases" in haar boek beschreven al naar gelang het onderwerp van het hoofdstuk.

Al met al een echte aanrader! :up:

Groetjes,
Lela
 
Yep, m'n bestelling voor het boek van Jane Eggington is onderweg via:

http://www.emigratieboek.nl/artikel.asp?boek=working_and_living_australia

Ben benieuwd.

Thxs, Marielle
 
Ik heb momenteel 3 emigratieboeken over Australie uit en dus ook te koop :

- Getting a job in Australia (isbn 1857039211)
- Living and working in Australia - A city to city guide for living and working (isbn 184528089x)
- Living and working in Australia - By Laura Veltman (isbn 1857036700)

Interesse ? Stuur me dan een PM
 
Dat zijn van die handige naslagwerken die je regelmatig terug open slaat.
Hoe was dat ook al weer?
Of,
Waar kon ik dat ook al weer opvragen?

Wij hebben het boek samen met andere in de boekenkast staan en nog steeds ligt het op tafel.
 
Fijne boekentips!

Aangezien mijn vriendin komende maand jarig is, heb ik alvast 1 kado geregeld.
Ik heb dat boek van Jane Eggington ook maar even besteld.
Altijd handig en dat vind mijn vriendin gegarandeerd helemaal geweldig.

Heeft ze wat te lezen als we in december in het vliegtuig zitten naar Down Under.
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar dit boek, dan kun je dit van mij overnemen voor $ 30! Het is brand new  :lol: X Marielle
 
Ja ik heb hem ook al een jaartje thuis liggen; is voor € 17.99 (inclusief shipping) te bestellen op play.com.
 
Zo, die is in prijs gezakt. Dan mag ik ook wel zakken: $ 20 dollar! Eenmaal, andermaal...... :smash: (kon geen ander hamertje vinden) X Marielle
 
Ik heb dit boek in de ruil:

http://www.emigratieboek.nl/artikel.asp?boek=living_and_working_in_australia

Ik heb er zelf al een jaar gezeten, dus ben niet onder de indruk van de informatie. Weet het meeste al.. en wat ik niet weet kom ik zo achter.. :) Ben handig.

Wie heeft er een ander boek voor mij?

Bedankt :)
 
Back
Top