bonus punten: nederlandse taal

Mariken

New Member
Dag allemaal, na lange tijd onze aanvraag weer eens opgepakt.

Ik zit met de volgende vraag. Ik wil graag bonus punten voor "fluency in one of the community languages", namelijk Nederlands!
In de "documentation checklist"van DIMIA staat hoe je dat aan moet tonen (bijv. een behaald diploma).
Maar moet je ook "bewijs"overleggen als je Nederlands spreekt, als je gewoon Nederlander bent? Of krijg je die punten zo vanwege je NL paspoort? Of een briefje van je uni dat je onderwijs hoofdzakelijk in het nederlands wordt gegeven?
Wie heeft hier ervaring meer??

alvast bedankt!
Mariken
 
Volgens mij worden deze punten niet standaard toegekend las het je modertaal is.
ALs je een HBO  of UNI opleiding hebt gevolgd in NL taal dan wel.

lopen verschillende draadjes over!!
ff zoeken dan vind je het wel

groetjes Teuni
 
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat je als native speaker deze punten 'uiteraard' toegekend zou krijgen. Vreemde zaak als dat niet zo blijkt te zijn overigens...
 
Nopes..je moet van je opleidingsinstantie een brief krijg (uiteraard weer op officieel briefpapier van de instantie) dat Mr.. bla bla bla...deze opleiding in het nederlands heeft gevolgd....
 
Inderdaad = als Teuni zegt.

Voor HBO/universiteit studie: een verklaring (uiteraard weer in het Engels etc.) van je opleidingsinstantie dat je opleiding in het Nederlands is gevolgd/gegeven is het aangewezen bewijsmateriaal. En helaas dus niet het feit dat Nederlands je moerstaal is.........Tja, 't kan soms gek zijn.......

groet, henriette

(zie inderdaad een eerder draadjes - van recentelijk)
 
Dat weet ik niet precies. Volgens mij niet. Moet gelijk zijn aan het bachelor niveau in Australie geloof ik? Althans, zo even uit het blote hoofdje dan......
Maar het staat goed omschreven in de regels van DIMA, anders was ik er nooit achter gekomen..........
even doorzoeken dus....

groet, Henriette
 
damn dat vink wel bagger... moet je een papiertje hale voor die extra punte terwijl je de taal al zoveel jaar gebruikt :?
 
Back
Top