Bonus punten voor SIR visum

Charlot

New Member
Iemand had dit laatst van de DIMIA site geplukt:
'Bonus Points may be awarded for one only of the following:
Fluency in one of Australia's community languages (other than English)(see Booklet 6 for details)
5 points'

Nu heeft een emigratiebureau mij bij een eerste schatting voor punten voor mijn SIR visum aangegeven:
'If you provide evidence that the instruction for your degree was given in Dutch, you will receive 5 points for fluency in one of Australia's community languages.'

Klopt het dat ik voor mijn universitaire opleiding (afgerond- studie aan VU in 't Nederlands) ook 5 bonuspunten kan krijgen? Dat zou namelijk heel welkom zijn!

Ook andere bonustips zijn welkom  :) !!

groetjes, Charlotte
 
Ik heb wel 5 punten gerekend voor het vloeiend Nederlands spreken. Lijkt me ook bijzonder vreemd als je dat als 'native speaker' niet zou krijgen  :p

Wat betreft die courses, volgens mij doelen ze daar op niet-Nederlanders die college hebben gehad in het Nederlands. Deze niet-Nederlanders kunnen dan 5 punten scoren door te bewijzen dat ze colleges in het Nederlands hebben gevolgd.
 
Hi Charlotte en 4np,

Je kunt die 5 bonuspunten alleen claimen als je je hbo/universitaire opleiding in het Nederlands hebt gedaan. Helaas om de reden "Native Speaker" kun geen punten claimen... tja regeltjes he...

Groetjes,
Lela
 
.........en dit bewijs je door een verklaring van je opleidingsinstituut te vragen waarin staat dat de opleiding in het Nederlands was.......

Dit geldt alleen voor HBO/universiteit. Blijkbaar is dat de enige manier om aan te tonen dat je goed Nederlands spreekt! ??????????

Of je moet je officieel door de NAATI laten testen......soms inderdaad beetje vreemde bewijsregels.

Henriette
 
[quote author=Charlot link=topic=4695.msg59517#msg59517 date=1147729037]

Klopt het dat ik voor mijn universitaire opleiding (afgerond- studie aan VU in 't Nederlands) ook 5 bonuspunten kan krijgen? Dat zou namelijk heel welkom zijn!

groetjes, Charlotte

[/quote]

ja dus hé!  :-D
 
[quote author=henriette link=topic=4695.msg59551#msg59551 date=1147767427]
Of je moet je officieel door de NAATI laten testen......soms inderdaad beetje vreemde bewijsregels.
[/quote]

Moet je dan niet officieel als tolk geregistreerd staan, of iets dergelijks?

:|
 
Ah! Dus kans op 5 bonuspunten dat is mooi! :) En dat gewoon door een studie te volgen. Nu nog eens kijken waar ik nog meer punten voor bij elkaar kan harken als ik straks 5 punten verlies als ik 35 word...
 
@AJ: ja zoiets, en tolk waarin dan? Dus da´s niet echt een optie............Die opleidingsverklaring werkt prima, maar helaas dus alleen voor universitair/hbo.

henriette
 
Back
Top