Bonus punten voor spouse

artvark

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,

Ik heb vanochtend gesproken met een agent over onze plannen en die vertelde dat ik niet 5 spouse punten kan tellen omdat de werkervaring van mijn vrouw niet telt als werk omdat ze partime werkt. Ze is teken en handvaardigheid juf en voor teachers zou gelden dat ze minstens 20uur per week moeten werken om mee te tellen. Als je weet dat 25uur/w een fulltime baan is in het onderwijs dan snap je dat het als vakleerkracht nagenoeg onmogelijk is om te "werken" Bijna geen enkele school heeft genoeg werk voor een fulltime vakleerkracht.
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?

gr.

Arthur
 
Kun je niet een verklaring van de school vragen waarop staat dat ze bijvoorbeeld 0,6 FTE werkt? Uitgaande van een 40-urige werkweek zou dat dan i.i.g. voldoende zijn. Het gaat volgens mij niet om de lesuren die gegeven worden, maar om de totale werktijd.
 
Arthur,
Mijn vrouw heeft een 0.58 fte aanstelling als tekendocente en wij hebben de 5 bonus punten gekregen.

Groet,
Etienne
 
Ik werk zelf 60 % en kan ook de 5 spouse bonus punten krijgen. Ik heb nergens iets gehoord over het percentage dat je werkt. Belangrijkste is volgens mij je opleiding, omdat dat je niveau aangeeft.

Kan ook zijn dat ik het mis heb hoor...
Gr. Ar.
 
Back
Top