Bonus punten

Globed

New Member
Op jacht naar one-hundred-and-twenty kreeg ik een tip om onder de category bonus punten (pag 40) van booklet 6 5 punten mee te nemen wegens het vloeiend praten van je moerstaal (Nederlands).

Als ik pagina 40 goed lees betekent dat iedereen die een universitaire studie heeft gedaan op een Nederlandse universiteit (of misschien zelfs een HBO???) zichzelf 5 bonuspunten kan toebedelen? Of lees ik het in 'wishfull thinking'?

Wie heeft hier ervaring mee?

Thx already,

Edwin
 
Wij hebben ook 5 bonus punten gevraagd. Ik heb een verklaring van de TU Delft waarin staat dat Nederlands de 'predominant' taal is van de opleiding. Ik denk niet dat dat wat uitmaakt, volgens mij bepaald DIMIA aan de hand van het Country Education Profile of de opleiding voldoet.
 
"Jeroen_1 said:
Wij hebben ook 5 bonus punten gevraagd. Ik heb een verklaring van de TU Delft waarin staat dat Nederlands de "]
Mij is verteld dat de opleiding volledig in het Nederlands moet zijn geweest. Ik had zelf ook een verklaring van de TUD waarin stond dat mijn opleiding 'primarily in Dutch' was, maar volgens de migration agent die mijn aanvraag heeft gecheckt, was dat waarschijnlijk niet voldoende. Ik heb me d'r echter geen zorgen om gemaakt, aangezien ik toch al voldoende punten had.
 
G'day Globed,

je kunt ook met een verklaring van de hogeschool waar je afgestudeerd bent een verklaring vragen, dat is voldoende om in aanmerking te komen voor de 5 punten. Het is geen 'wishfull thinking'. :wink:
 
"Hans de Visser said:
Jeroen_1 said:
Wij hebben ook 5 bonus punten gevraagd. Ik heb een verklaring van de TU Delft waarin staat dat Nederlands de "]
Mij is verteld dat de opleiding volledig in het Nederlands moet zijn geweest. Ik had zelf ook een verklaring van de TUD waarin stond dat mijn opleiding 'primarily in Dutch' was, maar volgens de migration agent die mijn aanvraag heeft gecheckt, was dat waarschijnlijk niet voldoende. Ik heb me d'r echter geen zorgen om gemaakt, aangezien ik toch al voldoende punten had.

De term "predominant" heb ik van George Lombard, daar heb ik toch vertrouwen in :roll:
 
Even voor de volledigheid (dit had ik al in het voorstellen forum gepost)

Dit heb ik gevonden op het emi prikbord:
Er zijn er genoeg die wel met HBO de punten hebben gehad...

(zijn al wel wat ouder)
Nina heeft punten gekregen, maar had eerst geen zekerheid:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=4329&t=4329

Maurice zegt het volgens mij goed, een aantal anderen zeggen hetzelde + zijn migration agent ook. En Floris heeft ook de punten gehaald met HBO:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=3718&t=3697

En deze wat recenter:
Iris zegt: Hbo of hoger
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=7682&t=7678
 
Bedankt voor de reakties. Het is jammer dat bovenstaande discussie mede hier heeft plaatsgevonden. Maar met een zekere stelligheid kan geconcludeerd worden dat met een HBO of Universiteitsdiploma waarin de Nederlandse taal 'predominant' is, je in aanmerking komt voor 5 bonus punten. :D

Ik vermoed dat de beheerder nog een zware dobber heeft om de site beheersbaar te houden wanneer het drukker gaat worden :twisted:

Over ironie gesproken: het blijkt dat je meer aan een PABO-diploma hebt dan aan een Universiteitsdiploma om in aanmerking te komen voor de PR-visum (en dat laatste hoop ik over drie maanden binnen te hebben) :?
 
Globed said:
Ik vermoed dat de beheerder nog een zware dobber heeft om de site beheersbaar te houden wanneer het drukker gaat worden :twisted:
Daar kan je best wel eens gelijk in hebben :wink:. Als een bericht in een "verkeerde" rubriek worden geplaatst, verplaats ik hem naar de juiste rubriek. Als ergens in de thread het onderwerp veranderd, wordt het al een stuk moeilijker. We zien wel hoe het gaat lopen 8).

Globed said:
Over ironie gesproken: het blijkt dat je meer aan een PABO-diploma hebt dan aan een Universiteitsdiploma om in aanmerking te komen voor de PR-visum (en dat laatste hoop ik over drie maanden binnen te hebben)
Het ligt er helemaal aan om wat voor een universiteitsdiploma het gaat. Heb je een HBO opleiding in een richting die ze goed kunnen gebruiken, dan heb je inderdaad meer kans dan iemand die een universiteitsdiploma heeft dat niet in trek is. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod :roll:.
 
Globed said:
Ik vermoed dat de beheerder nog een zware dobber heeft om de site beheersbaar te houden wanneer het drukker gaat worden :twisted:

Ik denk dat het aantal forums (fora?) te groot is. Het uitsplitsen naar State of naar visum type geeft veel forums met weinig actie en een (te grote?) spreiding van de topics.

Globed said:
Over ironie gesproken: het blijkt dat je meer aan een PABO-diploma hebt dan aan een Universiteitsdiploma om in aanmerking te komen voor de PR-visum (en dat laatste hoop ik over drie maanden binnen te hebben) :?
Waarom zeg je dit? Ik heb het idee dat het onderscheid dat wij maken tussen WO en HBO in Oz weinig uitmaakt.
 
Jeroen_1 wrote:
Waarom zeg je dit? Ik heb het idee dat het onderscheid dat wij maken tussen WO en HBO in Oz weinig uitmaakt.
Jeroen, dit is puur eigen frustratie. Ik ben druk bezig met het afronden van universiteitstudie terwijl ik in OZ graag als leerkracht basisonderwijs wil werken. Dus vroeg ik me hardop af: waarom doe ik dit? :(
Mijn opmerking was niet bedoeld als vooringenomenheid over niveauverschillen tussen Universiteit en HBO.

Edwin
 
Zoals je misschien is opgevallen, heb ik deze topic 'gesplitst'!
Ik heb 2 van de berichtjes verplaatst naar 'Dit forum'.
Een deel van de andere berichtjes gaat er ook wel over, maar daar kan/doe ik verder niks mee.

Dus, ga naar 'Dit forum' om over dit forum te praten! :D
 
Globed said:
Jeroen_1 wrote:
Waarom zeg je dit? Ik heb het idee dat het onderscheid dat wij maken tussen WO en HBO in Oz weinig uitmaakt.
Jeroen, dit is puur eigen frustratie. Ik ben druk bezig met het afronden van universiteitstudie terwijl ik in OZ graag als leerkracht basisonderwijs wil werken. Dus vroeg ik me hardop af: waarom doe ik dit? :(
Mijn opmerking was niet bedoeld als vooringenomenheid over niveauverschillen tussen Universiteit en HBO.

Edwin

Zo had ik het ook niet opgevat. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ons onderwijssysteem slecht aansluit op het Angel-Saksische en die vergelijkingen die we in Nederland kunnen maken tussen HBO en WO daar niet altijd opgaan (en vice versa).
 
Zo had ik het ook niet opgevat. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ons onderwijssysteem slecht aansluit op het Angel-Saksische en die vergelijkingen die we in Nederland kunnen maken tussen HBO en WO daar niet altijd opgaan (en vice versa).
Alle Nederlandse universiteiten moeten binnen 4 jaar een Bachelor en Mastersprogramma aanbieden. HBO-instellingen proberen aansluiting vinden om hun master beter aan te laten sluiten op die van de universiteit. Dus ik vermoed dat over 4 jaar de HBO-instellingen voor een groot deel gefuseerd zijn met universiteiten en dat het probleem over vergelijking in het buitenland dan vanzelf zijn opgelost. Dan hebben we al dat gedoe met diplomavergelijking niet meer nodig..... :)
 
Back
Top