Bookcrossing - boeken vleugels geven.

JoopMul

Member
Wat vliegt de tijd! Ik zie dat het bijna vier jaar geleden was dat ik hier zo veel kwam.
Woon sinds 1956 in Sydney en heb een nieuwe hobby ontdekt: Bookcrossing.
Ik leerde het kennen via een Nederlandse  weblog. Het houdt in: boeken weg geven of uitlenen, delen, enz., zodat ze niet jaaaaaren lang op boekenplanken staan en nooit meer gelezen worden.
Ik ben een OBCZ (Official Book Crossing Zone) begonnen naast de deur van het Dutch Australian Cultural Centre, achterin 'tWinkeltje, oftewel Holland House, 85 Market Street, Smithfield, in het westen van Sydney.
Ik heb daar boeken neergelegd die ik niet (meer) zal lezen. Ik hoop dat andere bookcrossers dat ook zullen doen.
Wat ZOU ik het leuk vinden als backpackers of toeristen uit Nederland, b.v., best in het vliegtuig terug naar Nederland zouden willen lezen en het daar weer los zouden laten, zodat ik de reis van dat boek kon volgen. 
obcz.jpg

http://dacc.com.au

http://www.bookcrossing.com/mybookshelf/ozcloggie

Joop Mul
 
Wat een leuk idee Joop!  :up: Is het dan ook de bedoeling
dat de 'oude eigenaar' van het boek gemaild wordt
waar het boek is neergelegd?

Ik heb het inderdaad wel eens gezien in hostels of
hotels, dat mensen daar boeken kunnen omruilen/lezen/
wegleggen en dat werkte ook prima.

groetjes Miranda  :smile:
 
[quote author=tum link=topic=6496.msg80399#msg80399 date=1170397388]


Ik heb het inderdaad wel eens gezien in hostels of
hotels, dat mensen daar boeken kunnen omruilen/lezen/
wegleggen en dat werkte ook prima.

groetjes Miranda  :smile:
[/quote]

Dat heb ik inderdaad toen ook regelmatig gedaan  :up: Je hebt en een neiuw boek en bent de baggage van je oude kwijt.
 
[quote author=JoopMul link=topic=6496.msg80398#msg80398 date=1170396877]
Wat vliegt de tijd! Ik zie dat het bijna vier jaar geleden was dat ik hier zo veel kwam.
[/quote]
Je nebt zeker een van de gene die al lang op het forum zit  :up: maar april 2004 tot april 2007 zijn 3 jaar :grin: :lol:
 
Leuk idee Joop,
oohhh..onze droom  :roll:; een secondhand bookstore...........heerlijk was dat al die bookstores door Australië/Azië heen, in éne plaats boekje kopen, andere plaats boekje inruilen.........meeste mensen hadden gewoon een schuur achter/naast huis met tafels vol boeken.....heerlijk......
En de charme van al die boeken.....bijna altijd stond erin geschreven waar ze geweest waren...had soms moeite om ze weer in te ruilen... :shock: heb sommigen meegenomen. :roll:..heerlijke tastbare herinneringen...
De lonelyplanet van East Africa hebben we ergens in WA. gekocht..en uiteindelijk 2 jaar later weer gebruikt in Afrika......sommige boeken zien zoveel van de wereld, als zij eens konden praten.........
 
Back
Top