Borg storten......?

Sabien

New Member
Hoi,

nu lees ik net ergens op internet dat wanneer je een skilled visum aanvraagt, je een borg moet storten voor de eerste 2 jaar waarin je geen aanspraak mag maken op de sociale voorzieningen....die dus eventueel die kosten moet dekken.....

Is echt voor het eerst dat ik dit lees, of is dit soms verouderde info.....? Weet iemand hier iets meer over te vertellen......? Klopt dit en zo ja, over wat voor een bedrag praten we hier dan......?

Gr. Sab
 
Sabien:

Of het voor een Independant Skilled visum geldt, weet ik effe niet, maar voor een Australian Sponsored Skilled Visum moet de assurer een ´bond´ storten a AUD 5000. In euro´s zo'n 3500... Ook bij deze vorm van skilled visum gaat het om een periode van 2 jaar. Na die 2 jaar komt dat geld weer vrij.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Mmmm... zou je dan ook rente krijgen over die 2 jaar?  Dat zou toch weer meegenomen zijn.
 
Victoria, Bono:

Jazeker krijg je rente over die 2 jaar. Weliswaar gaat die natuurlijk in eerste instantie naar assurer, die de bond gestort heeft....

In ons geval: Wij hebben aan onze neef de AUD 5000 overgemaakt. Hij heeft dat gestort op een geblokkeerde rekening bij CommonWealth bank (wordt voorgeschreven door Centrelink). Op basis daarvan heeft hij een bankgarantie gekregen die bij Centrelink ingeleverd moest worden. Nu is het zo dat de kosten voor het openen van die rekening (ik denk vooral ivm de bankgarantie) wel AUD 150 kost (die moet je dan dus extra overmaken aan je assurer). Daarnaast geeft de rekening 2,5 procent rente per jaar.. Dus krijg je (nou ja, in eerste instantie je assurer dan) zo´n AUD 250 aan rente.

Per saldo zou je dus ongeveer AUD 100 ´verdienen´..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Euuuhh...Hans en ik hebben een skilled visa en hebben nog noooooit van die borg gehoord! Help! Geldt dit voor ons dan ook? Er is ons nog niks over verteld...

S
 
Hoi Sara,

No worries volgens mij.... Ik lees in jouw ´laatste stand van zaken´ dat jullie een Independant Skilled visum hebben. De borg waar ik het over heb is van toepassing op Sponsored Skilled Visa...

Zoals ik al zei weet ik niet of je bij een Independant Skilled Visum ook een borg zou moeten storten. Maar er zijn velen op dit forum die zo´n visum hebben of krijgen, dus die zullen dat kunnen vertellen..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hoi sara,
Bedoel je met een skilled visa ook dat je gesponsored wordt?
zo ja, dan is het nog afhankelijk of je door een bedrijf of particulier gesponsored wordt.
Een bedrijf hoeft geen borg te betalen omdat zij je met een baan sponseren(garantie van inkomen)
 
Wij hebben een skilled independent visa (subclass 136) en aangezien er mij nooit iets verteld is over een borg, doe ik alsof ik van niks weet hoor. Komt wel goed (hoop ik)...  :wink:

Sara
 
Hoi hoi
We hebben ook nooit iets gehoord over borg voor skilled independent 136 en zijn nu trotse bezitters van dit visum dus.... idd wel voor een sponsor visa en business visa ( heet dat zo?)
Sabien "No worries" :up: :up:
 
Back
Top