Bram, Inès, Helena en Ella naar Melbourne!

Ines

New Member
Hallo iedereen!

Eventjes een update over onze plannen.
De vluchten zijn geboekt en er staan al 35 dozen ingepakt. Nu nog de grote spullen inpakken en nog een paar dingetjes regelen zoals verhuisfirma, afscheidsfeestje,verblijf bij aankomst...
Ik heb al wat gezocht op internet naar vakantiehuizen en cabins maar vind het allemaal nogal duur ofwel kom ik op de verkeerde sites terecht. Cabins kosten ook al gauw 60AUD per nacht.

We denken eraan om daar eventueel een tent te kopen en te kamperen op een luxe camping met zwembad  :tent:. Heeft iemand hier ervaring mee ? We zijn hier gaan kijken naar tenten en blijkbaar zijn katoenen tenten beter in de warmte maar zwaarder en polyester is lichter maar veel warmer..... op internet zie ik toch dat er veel tenten in polyester worden verkocht....of zijn Australiër niet zo gek om te gaan kamperer met een polyester tent in de zomer?  :?

Gisteren was ik aan het inpakken en bedacht ik me de allereerste keer dat dit toch wel écht gaat gebeuren.....werd opeens héél onzeker. :oops: Zal wel normaal zijn zeker?

Groetjes
Inès

Even een ongevraagd advies. Als je een tent wilt kopen, kun je dat beter in Oz doen want dat scheelt je klauwen vol geld. Kampeerartikelen zijn hier zoooooveeeeeel goedkoper dan in NL, althans dat is mijn ervaring.

Verder veel succes met inpakken.

Erna

Dat gaan we zeker doen want het scheelt ook in kilo's hé!

Ik denk dat we voor de eerst dagen een cabin huren tot we een goede tent hebben gevonden.

Bedankt voor het advies!  :up:

Ja he alles voelt als de langste achtbaan ooit in je onderbuik en bovenkamer. Ik ben al eens beneden geweest maar sta nu weer in de wachtrij dit keer met een paar kleine tokkies (niet te verwarren met...). Ik heb regelmatig met de tent gestaan in national parks (gratis alleen een kleine vergoeding in de "rangers-pot" maar geen sanitair) en dat was goed te doen. Alhoewel we toen alleen met z'n tweeën waren en steeds maar 1 nacht ergens stonden. Campingspullen waren toen daar ook goedkoper. Wij zijn benieuwd naar jullie campingverhaal omdat we dat zelf ook overwegen voor de eerste weken - als het vertrek niet in de aussi winter valt - maar dan rond Hobart ipv Melbourne. De tent is zeer snel terugverdiend en leuk voor latere vakanties. Heel veel succes  :up:  :tent:

:bye: The Roosters - Steef

Wat ik hier zo op het forum lees krijgt iedereen op een zeker moment de bibbers bij het naderende vertrek. Dit is natuurlijk mooi, aangezien je toch in een emotionele draaikolk zit, je vertrouwde leventje opgeven voor een nieuw avontuur vol spanning en het onbekende. Raar je stelt je wel iets voor van je nieuwe thuis/leven maar hoe het daadwerkelijk gaat uitpakken weet je nog niet.

We zijn hier gaan kijken naar tenten en blijkbaar zijn katoenen tenten beter in de warmte maar zwaarder en polyester is lichter maar veel warmer..... op internet zie ik toch dat er veel tenten in polyester worden verkocht....
Ook in Nederland worden de laatste jaren steeds minder katoenen tenten verkocht aangezien ze minstens 2 x zo zwaar zijn. Daarbij komt dat katoen minder geschikt is voor die z.g.n uitgooi tenten, je weet wel die exemplaren waar de stokken al in zitten of van die iglo tenten. Er is 1 groot voordeel aan deze tenten ze zijn vaak makkelijker op te zetten aangezien de stokken vaak al aan elkaar zitten, dus er kunnen geen ruzies ontstaan over die ongenummerde stokken  :wink: Ach en warmer, is het buiten warm dan krijg je het in een tent toch niet koel, misschien kun je bij het uitzoeken van een tent rekening houden met ventilatie openingen (wel met insecten hor).

Succes en vooral heel veel plezier, Chantal

Hi Ines,

Wij hebben toevallig net een tent gekocht omdat we een trip gaan maken naar kalbarri en Shark Bay binnenkort en ik moet zeggen het is echt een stuk goedkoper dan in NL! Wij hebben een "3 room" tent ( met 2 grote slaapcabines, wordt verkocht als 9 persoonstent) zodat de kinderen makkelijk bij elkaar kunnen slapen terwijl we een campingbed opzetten voor Nick voor omgerekend ong. 170 euro!
Hij was wel in de aanbieding maar toch?

Verder heel veel succes! (en die bibbers horen er gewoon bij  :wink: )
Groetjes Marie

Hi Ines,

wanneer hebben jullie dan een vlucht geboekt.
Het wordt echt vol in de buurt van Melbourne. Welke rcihting willen jullie gaan wonen?
Wij gaan ergens in het zuid- westen wonen. Dirk heeft nl. een baan in Williamstown en dan
zitten we alvast aan de goede kant. Wij hebben ook twee kinderen (5+8 jaar)
Veel sterkte met de laatste loodjes.

PS. Afgelopen nacht was het maar 1 graad in Melb. aardig koud voor in de tent :wink:

Groetjes Inge

Bedankt voor jullie reacties!

@ inge : wij vertrekken 14 november en zouden graag in het oosten of zuidoosten wonen....we zien wel al we ter plaatse zijn. Eigenlijk liefst zo dicht mogelik bij de stad maar ik denk niet dat het aanbod zo groot zal zijn qua huurhuizen.
Ik hoop dat het wat warmer wordt....maar niet te warm natuurlijk.
Wat leuk dat jouw partner al een baan heeft! Ben jij ook van plan om werk te zoeken ?

@ Marie en Tweety : bedankt voor de info !
Ik voel me al zekerder nu om een daar een tent te kopen en het zal zeker geen katoenen worden.
Marie, kan je eens het merk van de tent doorgeven ? Ik ben al wat aan het opzoeken via internet.

Hey Ines.
Kijk eens op www.raysoutdoors.com.au/shop/

Dit is een grote kampeer winkel waar ze echt alles hebben.
Heb je een beetje een eerste indruk.

Groetjes Jolanda.

Hoi Ines,

Duurde ff voordat ik weer op het forum was  :wink: maar onze tent is een Coleman. Maar je hebt hier veel verschillende outdoor merken (had je misschien al wel gezien op alle websites!)

Groetjes!!

Back