Breedte van zinnen

Wat een gezjever!

Of je nu korte lange zinnen en of verhalen schrijft wat maakt het uit
Ik schrijf med veel vouten maar je snapt het toch!?

Kees (of was het cees)
 
Ik heb het maar weer even opgeschoond. Ook al is dit een redelijk luchtig onderwerp, toch graag een beetje on-topic blijven.
[quote author=krokkie link=topic=8306.msg109912#msg109912 date=1201966057]
Ik schrijf med veel vouten maar je snapt het toch!?
[/quote]

Ik snap schrijffouten wel, maar het leest gewoon irritant. Daarnaast vind ik het getuigen van weinig aandacht aan wat je schrijft. Net zo irritant is als je mensen "hun" als persoonlijk voornaamwoord hoort gebruiken, dan gaan mijn haren gewoon overeind staan. Daarnaast is er voor Firefox gewoon een Nederlandse spellingscontrole, dan zie je gelijk of je iets fout hebt gedaan.
 
Daarnaast heb je rechtsboven JE tekst de ''Modify'' button.
Weinig moeite om even je tekst te verbeteren op alles wat een leraar Nederlands ook niet zou accepteren.

Offe , je hebt geen school gehad dan kun je er weinig aan doen :shock:

Cheers,

Jack :evil:
 
Of wanneer mensen zonder hoofdletters / leestekens schrijven. Ook erg irritant.. :)
 
Dit doet me denken aan toen ik op de technische school zat....long ago.
We hadden proefwerk Engels.
We kregen de toetsbladen uitgereikt en mochten op sein van de leraar beginnen.
Er zat een jongen en goede vriend van mij in de klas genaamd Tony.
Iedereen was druk bezig met die toets en ik had me aardig voorbereid.
De leraar kwam na zo'n 20minuten door de klas gewandeld en stopte luttele seconden bij elke jongen in de klas (geen dames in de klas, helaas).
Ik zat naast Tony en zag dat Tony zijn chinese schrijftaal weer aan het uitoefenen was, deed hij vaker en maakte soms zeer mooie chinese letters.
De leraar arriveerde bij Tony en zei na zijn kunst te hebben bekeken, ''wat ben jij in hemelsnaam aan het doen''.
Heel rustig zei Tony terug, ''Engels proefwerk aan het maken , dat zie je toch''.
De leraar bijna met een hartaanval, '' Ja maar dat is niet goed''.
Tony, ''kunt U dit dan lezen''.
Leraar Engels, '' nee maar....''.
Tony, '' Hoe weet U dan dat dit niet goed is''.

Binnen 2 minuten stond Tony bij de directeur uitleggen wat hij aan het doen was.
Meen dat hij 10 dagen de kantine moest dweilen en tafels schoon moest maken.

Zo'n 7 jaar geleden is Tony een assurantiekantoor begonnen en die is er nog steeds ......gewoon in de Nederlandse taal.
tsja als je jong bent doe je soms vreemde dingen.......

Jack :evil:

ps; hoofdletters en leestekens okay Luuk?.
 
Nou, die Tony had volgens mij gewoon heel netjes en beleefd geantwoord. Raar hè dat zo'n man/vrouw dan gelijk in de stress schiet. PFFF ik zou toch geen leraar willen zijn en dan zulke 'schatjes' iets bij te moeten brengen. Maar zo zie je maar...alles komt op zijn pootjes terecht. Mijn leraar Frans op het middelbaar zei tegen me, toen ik met leuke punten geslaagd was.....ik snap nog steeds niet dat je zulke goede punten hebt (was wel een aardige vent hoor) en mijn leraar Nederlands zei...TUM (ja, zelfs toen al Tum)..ik had vertrouwen in je en dat klopt! Tja die schooltijd hè...ik zou hem niet over willen doen, maar dat is een ander verhaal. Ik heb nu toch ook een leuke baan met een leuk salaris, don't judge a book by it's cover, zeker niet als je jong bent  :up:

PS Geweldige lange zinnen hè vriendjes  :grin:
 
Back
Top