Bridging visa C

Familie S

XPdite Sponsor
Snap ik het nu goed dat je een bridging visa C kan aanvragen als je bij het DIAC je aanvraag hebt gedaan en dat je dan legaal tot de uitslag van het visum daar mag wonen en als je geld op is of je werk vind ook mag werken??? :lol:
 
Volgens mij klopt er iets niet

is bridging visa C niet voor refugees?

Kijk hier eens http://www.immi.gov.au/refugee/permission/c.htm
 
Bridging Visa C (subclass 030) :lol: :huh:

If you do not hold a substantive visa when you make a valid application for a GSM visa (that can be granted while you are in Australia), you may be granted a Bridging Visa C. The Bridging Visa C visa will keep you lawful while you await a decision on your GSM visa application or the merits review of a refused visa application.

To be eligible for the grant of a Bridging Visa C you must be in Australia, and not hold or have held a Bridging Visa E (subclass 050 or 051) since you last held a substantive visa.

You will be notified in writing of the decision to grant you a Bridging Visa C. The Bridging Visa C will come into effect when granted and will provide you with a lawful status while you await a decision on your GSM visa application.

This bridging visa is electronic and you do not need to have a label in your passport.

Important: A Bridging Visa C does not allow you to re-enter Australia if you decide to travel overseas during the processing of your GSM visa application. If you hold a Bridging Visa C and leave Australia, the Bridging Visa C will cease.

Note: Bridging Visa C holders cannot meet eligibility criteria for the grant of a Bridging Visa B.
 
Hi, volgens mij staat er een tricky iets tussen haakjes in de eerste zin: If you do not hold a substantive visa when you make a valid application for a GSM visa (that can be granted while you are in Australia).

Een 175 of 176 visum kan volgens mijn info alleen maar gegeven worden als je juist NIET in Australië bent. Dus zou dit daar niet voor kunnen gelden, of zie ik dat verkeerd?

Groet,
Annemarie
 
Volgens mij is en bridging visa precies dat; een overbruggings visum.
Je zit met een niet permanent visum in OZ en hebt een aanvraag voor een ander (permanent visum) ingediend.
Je eerste visum loopt af, je kunt dan een bridging visa aanvragen, die geldt zolang de procedure loopt.
Ik meen me te herinneren dat dit nog wel eens misbruikt wordt door studenten.
De procedure kan inclusief herzieningen namelijk jaren in beslag nemen.

Bart
 
ik dacht ook dat een 175 en 176 enkel off shore kunnen aangevraagd worden, ik heb dit zelf ook al eens allemaal bekeken en dacht niet dat het kon.

Maar als het wel zo is, let me know!!!! :wink:
 
Voor een 175 visum kan het zeker niet. Bij ons hing het erom of we in Perth zouden zitten of dat we het visum ervoor zouden krijgen. Als dat niet was gelukt, hadden we uitstel moeten vragen bij DIAC omdat we het die 2 weken in Australië niet konden krijgen, dat was dit jaar juni in ieder geval nog zo.

Groet,
Annemarie
 
Back
Top