Brisbane, beware....

Rob

New Member
Greetings mensen,

Ik heb ongeveer een jaar in Brisbane samengewoond bij mijn vriendin (ozzie). Ik heb ondertussen ook wat rondgereisd daar: melbourne, sydney, townsville, cairns, darwin, alice springs en perth. Begin dit jaar ben ik tevens voor 2 weken in nieuw zeeland geweest.
Ik heb sinds enkele weken nu ook een spouse visa, dus eind dit jaar vertrek ik voorgoed naar Brisbane. Als er mensen zijn die het leuk vinden om een lekker bakje koffie te drinken of op een terrasje in brisbane een pilsje te pakken, geef me dan een seintje.

Cheerio
 
Hallo Rob,

Allereerst natuurlijk hartelijk welkom op het forum en je uitnodiging voor een bakkie. :D

Wij (mijn man, ik en 2 kinderen) hebben ook plannen om te emigreren, maar een visum zal erg moeilijk worden. Maar we gaan ervoor!

Ik twijfel erg tussen Adelaide en omgeving of ergens in de buurt van Brisbane. Nu ben ik in Adelaide nog nooit geweest dus dat is wel moeilijk inschatten. (iemand tips??) Voor jou is het natuurlijk een logische keuze.

Alvast heel veel plezier en geluk daar!

Groetjes Neeltje
 
Rob said:
Greetings mensen,

Ik heb ongeveer een jaar in Brisbane samengewoond bij mijn vriendin (ozzie). Ik heb ondertussen ook wat rondgereisd daar: melbourne, sydney, townsville, cairns, darwin, alice springs en perth. Begin dit jaar ben ik tevens voor 2 weken in nieuw zeeland geweest.
Ik heb sinds enkele weken nu ook een spouse visa, dus eind dit jaar vertrek ik voorgoed naar Brisbane. Als er mensen zijn die het leuk vinden om een lekker bakje koffie te drinken of op een terrasje in brisbane een pilsje te pakken, geef me dan een seintje.

Cheerio

Rob,
Reken maar wij zijn op de weg naar brisbane binnen 6 tot 7 maanden .

Als wij in brisbane waren dan geef ik een sientje voor een pilsje


:D
 
Hoi Neeltje,

Ikzelf ben ook nog nooit in Adelaide geweest. wel heb gehoord dat de great ocean road zeer mooi schijnt te zijn. Wat ik onder het reizen heb opgevangen over Adelaide is dat het de vaticaanstad is van australie(hetzelfde als christchurch voor new zealand). Er zijn daar veel kerken. qua uitgaansleven schijnt het een rustige stad te zijn, niet zoveel te doen. wel zou de omgeving mooi moeten zijn. en veel mensen uit adelaide gaan een weekendje of zo naar kangaroo island. kortom als je een religieus persoon bent en van rust houdt zit je er wel goed. Asl je nog iets over Brisbane wilt weten hoor ik het wel.
 
Hoi Rob, welkom!!

Nou, de meeste hier gaan naar Brisbane, en Hans woont er al, en Silvia ook in de buurt(nou ja....QLD)
Dus, dat wordt wel gezellig daar!!


Neeltje, toevallig is er nu net een discussie op BE over Brisbane/Adelaide. Niet dat je er heel veel aan hebt, maar toch!
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=230778
:D
 
Wat leuk, nog iemand die naar Brisbane vertrekt! Inderdaat we houden je aan dat bakje koffie of pilsje :D
 
Simone said:
Hoi Rob, welkom!!

Nou, de meeste hier gaan naar Brisbane, en Hans woont er al, en Silvia ook in de buurt(nou ja....QLD)
Dus, dat wordt wel gezellig daar!!


Neeltje, toevallig is er nu net een discussie op BE over Brisbane/Adelaide. Niet dat je er heel veel aan hebt, maar toch!
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=230778
:D

Ik had 'm al gevonden....

Maar wordt er nog niet echt wijzer van :?

Adelaide lijkt me inderdaad ook wel een weinig spannende stad, maar wel weer een mooie omgeving, relaxed en vooral betaalbaar.

Om nou te zeggen dat ik religieus ben, eh nou nee. Rust daar houdt ik op zich wel van maar af en toe de drukte heb ik toch ook wel nodig.

De Great Ocean Road heb ik gereden hoor! Super super mooi en de 12 apostels hebben echt indruk op me gemaakt. Die wil ik nog wel eens aan mijn man laten zien. Maar om daar nou te wonen... Warnnambool was trouwens wel een leuke plaats waar het stikt van de Nederlanders en ze een snoepwinkel met drop hebben.

Eh Rob, heb je lekkere koffie ?? :D [/quote]
 
Hoi Rob,

Mijn man en ik verhuizen half september naar Australië.
Ron heeft op dit moment 2 sollicitaties lopen, het is dus op dit moment nog niet zeker waar we komen te wonen.
Caloundra heeft echter onze voorkeur. Deze plaats ligt net boven Brisbane.
Als het doorgaat hou ik je aan dat biertje in Brisbane.
Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.

Groetjes,
Gabriëlle
 
Kijk eens aan! Het wordt steeds gezelliger in Brisbane! Mijn vriend en ik wachten op de universiteit om te reageren op zijn aanvraag... Maar als zij JA zeggen dan hopen wij voor januari in Brisbane te wonen. Er schijnt daar trouwens één keer in de maand een Nederlandse "ouderwets-gezellige (hoezo Nederlands woord :lol: )" borrel avond te zijn voor jonge mensen in Brisbane... Het wordt daar vast druk!
 
Hoi allemaal,

volgensmij wordt het dadelijk een gezellige boel in Brisbane. het is goed om te weten dat er meer mensen zijn die in Brisbane (of in de buurt) gaan wonen.
Ook ben ik al een paar keer bij de Jongerenclub geweest in Brisbane (voorheen in Southbank en sinds kort in het Belgische cafe) vind ik het ook leuk om mensen buiten die club te ontmoeten. De jongerenclub wordt 1 maal per maand op een donderdag gehouden. Het is zeer zeker de moeite waard om daar naartoe te gaan als je net in Australie woont. je kunt er tips enzo krijgen van mensen die er al jaren wonen. maar na een tijd merk je dat het (buiten de backpackers) toch een soort van kliekje is van mensen die elkaar al een geruime tijd kennen. Het mooiste vond ik 's nachts het uitzicht op brisbane vanuit de pub in south bank. en niet te vergeten serveren ze daar frikandellen en/of bitterballen. ook ZEEER belangrijk natuurlijk.

Nog een tip voor de mensen die naar Brisbane verhuizen: Onder in het Meijer Centre in het centrum van Brisbane heb je een klein eetcafeetje genaamd 'The Hague' waar je poffertjes, bitterballen en kroketten kunt bestellen. en het is ook best goedkoop.
En ik lees ook weleens dat mensen vragen of je drop kunt krijgen in OZ. daar zijn verschillende kraampjes/winkels waar je drop kunt krijgen. voorbeeld is the dutch shop buiten brisbane, een kraampje in het winkelcetnrum 'Garden city' en dan heb je links en rechts nog van die snoepwinkels. het is dan wel iets duurder dan in Nederland, maar ja...
En in de gewone supermarkt kun je ook nog enkele nederlandse producten vinden als je zoekt, zoals speculaas. In NZ hebben ze zelfs een complete Dutch section.

groeten Rob
 
Rob said:
Nog een tip voor de mensen die naar Brisbane verhuizen: Onder in het Meijer Centre in het centrum van Brisbane heb je een klein eetcafeetje genaamd 'The Hague' waar je poffertjes, bitterballen en kroketten kunt bestellen. en het is ook best goedkoop.

We hebben gister nog poffertjes gegeten en zeiden tegen elkaar; 'dat is vast de allerlaatste keer'. Misschien toch niet :D
 
Hallo,

Ik vind het apart te lezen, dat zoveel mensen uit Nederland naar Brisbane gaan, maar ik heb 2 vraagjes, waarom Brisbane en niet Perth ofziets. Wat maakt Brisbane zo uniek?? Ik wil het graag weten, omdat ik het niet ken. Ik ben alleen voor zaken in Sydney en omstreken geweest en mijn voorkeur gaat ook daar naar uit, maar ik ben heel benieuwd, wat jullie ervaringen zijn, met andere steden en waarom het een voorkeur heeft.

Dank je wel en groetjes Jacky
 
Hoi Jacky! Ik vind Sydney en Melbourne te stads en Melbourne ligt in een gebied met een Middellands zee klimaat , waar ik nu juist niet meer in wil leven !
Ik heb inmiddels vele kennissen in Brisbane en de universiteit die de studie Bachelor of Nursing geeft ligt ook in Brisbane !

Queensland noemen ze niet voor niets The Sunshine State en ik hou van veel zonneschijn en wateractiviteiten !

Ik kan in Queensland voorlopig genoeg zien en doen en verwacht dat in Perth en omgeving minder !

Maar dat zijn mijn persoonlijke redenen en voor een ieder zal het verschillend zijn waarom nu Brisbane en niet Perth !!
:D
 
Jacky said:
Hallo,

Ik vind het apart te lezen, dat zoveel mensen uit Nederland naar Brisbane gaan, maar ik heb 2 vraagjes, waarom Brisbane en niet Perth ofziets. Wat maakt Brisbane zo uniek?? Dank je wel en groetjes Jacky

Hoi Jacky,
nou voor ons is het simpel: omdat de universiteit ons daar (waarschijnlijk) wil hebben... dus dan heb je niet veel keuze. Anders was het niet eens Australië geworden denk ik, maar eerder iets dichterbij Nederland.
 
Jacky said:
Hallo,

Ik vind het apart te lezen, dat zoveel mensen uit Nederland naar Brisbane gaan, maar ik heb 2 vraagjes, waarom Brisbane en niet Perth ofziets. Wat maakt Brisbane zo uniek?? Ik wil het graag weten, omdat ik het niet ken. Ik ben alleen voor zaken in Sydney en omstreken geweest en mijn voorkeur gaat ook daar naar uit, maar ik ben heel benieuwd, wat jullie ervaringen zijn, met andere steden en waarom het een voorkeur heeft.

Dank je wel en groetjes Jacky

Jacky,

ff denken... naast dat mijn vriendin er al woont, zou mijn keuze hier toch op vallen.
Ik vind Brisbane een relaxe stad met toch alles erop en eraan. Het is er minder druk als in sydney en Melbourne. Sydney vind ik leuk om er ff op vakantie te gaan, maar verder trekt het mij niet. Brisbane is denk ik ook goedkoper, al heeft er de afgelopen 2 a 3 jaar een price booming plaats gevonden qua huizen en grond. Dat is nu gelukkig weer aan het minderen. Enigste nadeel van Brisbane, vind ik, is dat het in december en januari niet alleen warm wordt, maar ook zeer benauwd.
In Darwin is het altijd heet en het trekt ook een bepaald soort figuren aan (die er willen wonen). daarbij is er tijdens het regenseizoen niks te doen en lopen er veel jonge moeders rond. (oorzaak -> gevolg???)
Melbourne is volgensmij steeds meer een yuppenstad aan het worden en in de jaren 50 zijn er veel nederlanders geemigreerd. Ik denk dat melbourne mijn 2e keus zou zijn. Waarom weet ik niet.
Perth is ook een fijne stad, een beetje vergelijkbaar met brisbane. Vroeger kwamen daar (Freemantle) ook de emigranten aan en er zullen er ook wel zijn blijven hangen. het grootste nadeel vind ik dat je het een dag kost om ergens te komen. in Alice Springs zie je overdag alleen toeristen rondlopen.
In Canberra ben ik nooit geweest, maar zelfs australiers willen er niet voor langere tijd wonen. Het is ook maar de hoofdstad van Australie geworden, omdat men vroeger niet kon beslissen of Melbourne of sydney de hoofdstad werd. Over Adelaide kan ik geen mening geven, want ik ben er nooit geweest.

Dit is ff in een nutshell. ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten Rob
 
ff denken... naast dat mijn vriendin er al woont, zou mijn keuze hier toch op vallen.
Ik vind Brisbane een relaxe stad met toch alles erop en eraan. Het is er minder druk als in sydney en Melbourne. Sydney vind ik leuk om er ff op vakantie te gaan, maar verder trekt het mij niet. Brisbane is denk ik ook goedkoper, al heeft er de afgelopen 2 a 3 jaar een price booming plaats gevonden qua huizen en grond. Dat is nu gelukkig weer aan het minderen. Enigste nadeel van Brisbane, vind ik, is dat het in december en januari niet alleen warm wordt, maar ook zeer benauwd.
In Darwin is het altijd heet en het trekt ook een bepaald soort figuren aan (die er willen wonen). daarbij is er tijdens het regenseizoen niks te doen en lopen er veel jonge moeders rond. (oorzaak -> gevolg???)
Melbourne is volgensmij steeds meer een yuppenstad aan het worden en in de jaren 50 zijn er veel nederlanders geemigreerd. Ik denk dat melbourne mijn 2e keus zou zijn. Waarom weet ik niet.
Perth is ook een fijne stad, een beetje vergelijkbaar met brisbane. Vroeger kwamen daar (Freemantle) ook de emigranten aan en er zullen er ook wel zijn blijven hangen. het grootste nadeel vind ik dat je het een dag kost om ergens te komen. in Alice Springs zie je overdag alleen toeristen rondlopen.
In Canberra ben ik nooit geweest, maar zelfs australiers willen er niet voor langere tijd wonen. Het is ook maar de hoofdstad van Australie geworden, omdat men vroeger niet kon beslissen of Melbourne of sydney de hoofdstad werd. Over Adelaide kan ik geen mening geven, want ik ben er nooit geweest.

Dit is ff in een nutshell. ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten Rob[/quote]

Hoi Rob en alle anderen,

Dank je wel voor jullie reacties en ga vooral door. Ik heb er veel aan. Ik ben alleen een paar dagen in Sydney geweest en de omstreken en die vond ik heel erg mooi, veel strand en mooie natuur en daar was het ook niet druk. Ik was er in juni en toen was het er behoorlijk koud.

Ik krijg nu een aardig beeld over de andere gebieden van OZ en Brisbane trekt mij ook wel aan, vooral het klimaat klinkt erg aantrekkelijk, altijd lekker weer. We willen ook niet in een grote stad wonen, lekker de ruimte, zon zee strand en een lekkere omgeving en leuke mensen.

Hoeveel inwoners heeft Brisbane trouwens?
 
Jacky said:
Hoi Rob en alle anderen,

Dank je wel voor jullie reacties en ga vooral door. Ik heb er veel aan. Ik ben alleen een paar dagen in Sydney geweest en de omstreken en die vond ik heel erg mooi, veel strand en mooie natuur en daar was het ook niet druk. Ik was er in juni en toen was het er behoorlijk koud.

Ik krijg nu een aardig beeld over de andere gebieden van OZ en Brisbane trekt mij ook wel aan, vooral het klimaat klinkt erg aantrekkelijk, altijd lekker weer. We willen ook niet in een grote stad wonen, lekker de ruimte, zon zee strand en een lekkere omgeving en leuke mensen.

Hoeveel inwoners heeft Brisbane trouwens?
Wacht maar tot je een zomer in Brisbane hebt meegemaakt. Afgelopen februari was het een weekend lang 42C, met een luchtvochtigheid rond de 60-70%. Dan leer je pas wat zweten is! Gelukkig is het maar een paar maanden zo zweterig, de rest van het jaar is het prima. Overigens klaagden de Aussies er harder over dan ikzelf. Ik had in NL altijd een hekel aan de hitte (die 3 dagen per jaar...), maar hier in Oz ben ik er vrij snel aan gewend geraakt. Al ben ik wel heel blij met de airconditioning in onze auto :)

De "gemeente" Brisbane heeft zo'n 900.000 inwoners, de metropool (Brisbane+Pine Rivers+Redcliffe+Redland Bay+Ipswich+Logan) zo'n 1.7 miljoen.
 
Back
Top