Brisbane en Sunshine Coast verkennen

rob en jeanine

XPdite Sponsor
hallo allemaal,

wij (ik, mijn vrouw en 2 kids van 0 en 3) zijn de voorbereidingen aan het treffen om het STS Business Owner visum aan te vragen waarna we willen verhuizen naar de Sunshine Coast. Nu gaan we in april en mei daar vast een kijkje nemen en hopen op wat tips. Allereerst willen we eens wat steden / dorpen gaan bekijken, wat we zoeken zijn plaatsen met een jonge bevolking, scholen, sportmogelijkheden en uiteraard betaalbare huisvesting (voorlopig eerst huur), dicht aan de kust heeft uiteraard voorkeur en dat alles dan ook nog niet te ver van Brisbane vandaan..... Wat mogen we verder eigenlijk niet missen als we daar zijn??
ik hoor het graag van de kenners,

groet, Rob
 
 
Hello,

Wij zijn in Oktober naar Australie geweest en zijn langs Brisbane gegaan. Wat ik weet is dat in de dorpjes (mini stadjes) richting Lemington park heel veel wordt gebouwd. Het is niet aan de kust, maar je bent er ook niet ver vandaan en ook van de highway, dus ook niet ver van Brisbane. De omgeving is erg leuk. Altans dat vond ik.

Gr

Citavm
 
Google and gij zult vinden.... :think:

http://www.sunshinecoast-australia.com/

We zijn een paar keer aan het strand in Mooloolaba geweest, prachtig gewoon. De hele kuststreek is prachtig maar ook landinwaarts is de natuur heel mooi. Maar ja, wat is nu niet mooi in Oz  :wink:

KC
 
Helemaal eens met KC! (handy link trouwens). Mooloolaba, Caloundra, Peregian Beach, Noosa, Maroochydore....mooi, mooi en mooi. Wij wonen zelf meer tussen Brisbane & The Gold Coast maar ik vind de Sunshine Coast ook heel aantrekkelijk. Als dat allemaal te ver van Brisbane af is dan kun je je misschien eens orienteren rond Bribie Island en Redcliffe??

Groetjes
Syl
 
Hoi,

Wij wonen sinds september in de Sunshine Coast, Pelical Waters.
Het is hier heerlijk om te wonen en vlak bij de zee.
De economie is booming hier, vooral het toerisme.
Ik heb het idee dat wat je ook voor een bedrijf begint het niet stuk kan gaan op dit moment.
Wat voor een bedrijf willen jullie gaan opstarten?
Ik wil ook iets voor mezelf gaan beginnen, maar ik weet alleen nog niet wat.
Mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Succes met de voorbereidingen.
Gabriëlle
 
Hoi Rob&Jeanine

Mijn schoonvader woont in de plaats Beenleigh dit ligt ongeveer een half uurtje rijden van Brisbane
en een klein uurtje van de Gold Coast  :surfer:.Het is er echt fantastisch.Wij(Ik mijn vrouw en 2 kinderen 1 en 4 jaar)vertrekken daar hopelijk
de tweede helft van dit jaar naar toe.Als je intresse in deze plaats mocht hebben kan ik je wel een paar namen van verschillende buurten
geven waar je heel mooi(ook voor de kinderen)kunt wonen.Syl van het forum woont daar overigens haar kun je denk ik ook benaderen.Mocht je een indruk van de huizen daar willen krijgen kijk hier even  http://ww2.rentalhotline.com.au/rentalhotline/search.aspx
Wil je evt info over die buurtnamen laat het me even weten.

Groetjes M5
 
Hiya M5

Qua locatie is het inderdaad perfect hier zo half tussen Brisbane & The Gold Coast. Maar zelf zou ik inmiddels toch wel ergens anders heen willen, ben helemaal weg van Burleigh Heads & Currumbin dicht aan zee, mooi omgeving. Nog steeds redelijk dichtbij Brisbane (uurtje) en vlakbij moois zoals Byron Bay, Casuarina Beach, etc.

Waar wij nu wonen zijn de huizenprijzen in ieder geval nog heel erg goed te doen en de nieuwe wijken worden uit de buurt gestampt (Ormeau, Jacobs Well).  Het ziet er naar uit dat Beenleigh binnen een paar jaar de volgende grote stad wordt tussen Brisbane & The Gold Coast.

Groetjes
Syl
 
Hoi Syl

Omdat voor ons nog niet definitief is waar we exact gaan wonen rond Brisbane schrijf ik alle plaatsen op die ik te horen krijg,zodat we tegen de tijd dat we echt moeten gaan kiezen plaatsenamen hebt waar je kan gaan kijken. Zou jij mij kunnen vertellen wat voor een soort plaats/gebied Burleigh Heads & Currumbin is.Hoeveel inwoners,zijn de huizen daar niet duur omdat je vlak aan de kust zit,is Brisbane makelijk te bereiken,enz,enz,ik ben erg benieuwd.

Groetjes M5
 
bedankt voor jullie reakties, we gaan denk ik maar een paar weekjes overal langs rijden om een indruk te krijgen.
 
Mooloolaba, Caloundra, Peregian Beach, Noosa, Maroochydore....mooi, mooi en mooi.

We hebben het allemaal gezien! Vond alles helemaal top :-D !

In Mooloolaba een rondvaart gedaan, het nieuwe huis van de Crododile Hunter gezien, en heel veel andere paleisjes :lol: .

Om te wonen vond ik Caloundra en dan speciaal Pelican Waters helemaal het einde. We zijn er denk ik wel drie keer geweest om te kijken - ik bleef maar fantaseren welk huis ik wel zou willen kopen!!!

Maroochydore zal ik uiteindelijk ook wel vaker gaan komen - helemaal geweldig die overdekte 'shoppingmall'.

Perigian, waar we de laatste twee weken hebben gezeten, vond ik qua omgeving prachtig, maar ff te stil om te wonen. Veelal gepensioneerden enzo.

Noosa ook helemaal gewedig. Helemaal jet-set, maar wel een beetje aan de dure kant qua woningen :-o . En bovendien willen we toch dichter bij Brisbane zelf wonen

Maar goed, alsnog thanks voor de tips. Inmiddels verwachten we de uitslag van de assesment een dezer dagen, is Rob inmiddels geslaagd voor zijn IELTS - en als het ff meezit gaan we einde 2006/begin 2007 die kant op!
 
Back
Top