Brisbane naar Amsterdam vliegen - welke maatschappij?

MacG10

New Member
We gaan binnenkort weer eens naar Nederland to voor een paar weken. De afgelopen paar jaar zijn we met Singapore Airlines gevlogen omdat die een goede verbinding Brisbane-Singapore-Amsterdam hebben (zo min mogelijk vluchten is wel zo lekker). Hun vliegtuigen waren een paar jaar geleden ook nog erg nieuw, maar de laatste keer dat we vlogen vond ik de vliegtuigen toch al weer wat ouder en minder comfortabel worden.

Met welke maatschappijen vliegen jullie graag van Brisbane naar Amsterdam? Als het kan vliegen we liever niet via Sydney en/of Heathrow, maar zo direct mogelijk naar Amsterdam.
 
Snelste en kortste manier is nog steeds Singapore airline, slechts 3 uur wachten in Singapore.
En als je ruim van te voren boek is de prijs ook niet beroerd. In ieder geval vanuit Nederland, een retourtje vanuit Australia kan qua prijs weer anders zijn.

groetjes  Johan
 
Crosspost alert: mag er een slotje op 1 van deze 2 topics?

- http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9906.msg135507.html#msg135507
- of dit huidige topic uiteraard
 
@ Maluka,
begrijp het even niet. waarom wil je hier een slotje op? Mogen er geen maatschappij namen genoemd worden, sorry als ik dat gedaan heb en niet mag.

groetjes Johan
 
Het is niet nodig om twee dezelfde topics te hebben. Dan gaan mensen in twee topics reageren over precies hetzelfde en dat werkt alleen maar onoverzichtelijk.

Personlijk vind ik Singapore een hele goeie maatschappij en nog heel comfortabel ook. Misschien zaten wij net in een redelijk nieuw vliegtuig hoor... zou zo maar kunnen. Volgens mij is Singapore toch wel een van de betere maatschappijen ter wereld samen met Malaisian dacht ik. Ben nog maar 1 keer naar de andere kant van de wereld gevlogen, dus weinig ervaring ermee, maar als we naar NL gaan voor een vakantie zou ik wel weer kiezen voor Singapore of Malaisian o.i.d. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de prijs.
Als je echt comfort wil moet je denk ik wat meer geld uitgeven en kijken naar business class, maar dat wordt wel gauw erg duur.
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=9905.msg135511#msg135511 date=1238196939]
@ Maluka,
begrijp het even niet. waarom wil je hier een slotje op? Mogen er geen maatschappij namen genoemd worden, sorry als ik dat gedaan heb en niet mag.
[/quote]

Hoi Johan,

Nee hoor, al zou je zoveel maatschappijen noemen die je kent opnoemen (heb er nl. zelf ook al een aantal genoemd in het andere topic).

Crossposten is een term die komt vanuit Usenet (nieuwsgroepen) en dit houdt in dat iemand exact hetzelfde bericht in meerdere topics plaatst. Dit levert dus een wildgroei aan informatie op.
 
Ik spraak laatst iemand die met een relatief 'nieuw' Singapore Airlines vliegtuig de route Sydney - Singapore had gevlogen. Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het idee dat Singapore al een paar jaar dezelfde vliegtuigen op de route Brisbane - Singapore vliegt.

We gaan over het algemeen maar 1 keer per jaar naar NL, dus dan wil ik wel comfortabel vliegen. Business Class zou uiteraard leuk zijn, maar zolang de baas niet betaald is dat niet echt haalbaar  :smile:
 
[quote author=MacG10 link=topic=9905.msg135524#msg135524 date=1238212940]
We gaan over het algemeen maar 1 keer per jaar naar NL, dus dan wil ik wel comfortabel vliegen. Business Class zou uiteraard leuk zijn, maar zolang de baas niet betaald is dat niet echt haalbaar  :smile:
[/quote]

Maar 1 keer per jaar? Ik vind dat nog best wel veel eigenlijk ;-) ;-). Houd je dan nog wel tijd/dagen over voor 'niet naar Nederland'- vakanties?
 
cathay pacific is ook wel goed, volgens de vakantiebeurs hebben ze alle vliegtuigen vernieuwd en nieuwe stoelen met nieuwe schermen en zo. (weet niet of dat klopt) je moet wel letten op de overstaptijd, wij zaten 3 jaar terug 16 uu3 op Hong Kong da's wel erg lang
 
Cathay Pacific.. ik vond het een goede maatschappij (de heenweg). De terugweg tot aan HKG was ook prima. Maar dat laatste stukje terug naar A'dam.. nee.. de stoelen stonden veel te dicht op elkaar in vergelijking met de andere vliegtuigen van hen waar ik in heb gezeten. En voor iemand die lang is (zoals ik) is er niks vervelender dan opgepropt te zitten in een vliegtuig voor 14 uur. Wel prima service overigens. Ze vliegen rechtstreeks naar Brisbane (en om de dag via Cairns) Dus de ene dag HKG - Cairns - Brisbane, de andere dag HKG - Brisbane - Cairns. Toen ik terug vloog was er net die tyfoon bij HKG en toen mochten we in Cairns niet meer verder. Ze hebben toen hotels e.d. geregeld en eten (Hilton e.d.) dus allemaal prima geregeld.
 
[quote author=perthpete link=topic=9905.msg135526#msg135526 date=1238223289]
Maar 1 keer per jaar? Ik vind dat nog best wel veel eigenlijk ;-) ;-). Houd je dan nog wel tijd/dagen over voor 'niet naar Nederland'- vakanties?
[/quote]

Is eigenlijk meer 1 keer per anderhalf jaar... Maar dat blijft inderdaad lastig. Met 5 weken annual leave per jaar blijf je toch altijd die balans proberen te vinden tussen NL en AU vakanties... Je wilt toch ook nog wel wat van AU zijn als je er toch bent he... :wink:
 
Toen wij vorig jaar hierheen vlogen had Maluka (1.95m lang en benen waar geen eind aan lijken te komen ;) ) voldoende beenruimte. Als we vliegen met budget airlines is dat dus nooit het geval. Met Cathay vlieg je ook nogal eens via Finland. Voor zover ik weet gaan Singapore, Malaisian en Emirates via 1 tussenstop. Er zullen er nog wel meer zijn denk ik. Als je met Quantas vliegt en ergens in Azië een tussenstop maakt vlieg je vaak verder met KLM en dan ga je direct naar Amsterdam, maar het kan ook zijn dat je met Quantas nog verder vliegt naar Frankfurt en daar dan nog een overstap hebt. Het scheelt trouwens af en toe best veel als je op Frankfurt vliegt. Vanaf daar schijn je heel makkelijk met de ICE trein naar Arnhem te kunnen.
 
Het is wel niet naar Mokum (London/FRA), maar daar het echt goedkoop gaat worden "price war"
misschien toch wel interessant (even de sites aankijken dus)
Johannes
QUOTE - - -The price war is really hotting up now, here is Qantas & British Airways answer to the Singapore Airlines sale prices from the last 24 hours! Every date May-Nov departing from all major airports in Australia, one price $1079 + taxes from $351. - - -  UNQUOTE
 
hi,
ik ben ook altijd naar tickets op zoek,maar via london kost het me 835  euro met qantas en 934 euro met singapore een retourtje dus.
Dit is vertrekken vanaf londen.
in november 2008 nog 1800 euro betaald.
zo zoek nog even verder het loont.
 
alert alert

Enorme aanbiedingen op het moment met Singapore Airlines, als je boekt voor 17 april voor ONDER DE $ 1400!!!!!!!!!!!!!!

Als dat geen mega aanbieding is dan weet ik het ook niet meer.....

Henriette (de lage-prijs-vliegster)
 
yjf; kan je laten zien waar je dit hebt gevonden?

Thanks


Solly, is duidelijk fout gegaan, 1x is genoeg  :lol:
 
Hoi alle,

na ongeveer 3 weken elke dag checken op ebookers.com vonden we de goedkoopste ooit gezien door ons, we vonden tickets voor 443 euro PP incl tax and fee met cathay pacific. Die hebben we maar direct geboekt. uiteraard is er een reden voor het goedkoop zijn, maar de 4,5 uur wachten op de vlucht naar Brisbane in hongkong nemen we voor lief...

We hebben de visum sinds 5 maart en 20 mei gaan we EMIGREREN!!!! pfff 2 jaar geduurd die zooi....
Groet
Cor
 
[quote author=Cornelis link=topic=9905.msg136683#msg136683 date=1239647144]
na ongeveer 3 weken elke dag checken op ebookers.com vonden we de goedkoopste ooit gezien door ons, we vonden tickets voor 443 euro PP incl tax and fee met cathay pacific. Die hebben we maar direct geboekt. uiteraard is er een reden voor het goedkoop zijn, maar de 4,5 uur wachten op de vlucht naar Brisbane in hongkong nemen we voor lief...
[/quote]

Welke reden is er dan voor het goedkoop zijn? 4.5 uur wachten is natuurlijk helemaal NIET lang op een tussenstop. Singapore Airlines heeft ook een stop van bijna 4 uur op Chiangi Airport (Singapore). Malaysian Airlines idem dito (alleen dan op Kuala Lumpur). Nu alleen maar hopen dat Cathay Pacific geen alliantie heeft met Aeroflot zodat je Europa - Hong Kong niet in een Aeroflot toestel hoeft te zitten :D

[quote author=Cornelis link=topic=9905.msg136683#msg136683 date=1239647144]
We hebben de visum sinds 5 maart en 20 mei gaan we EMIGREREN!!!! pfff 2 jaar geduurd die zooi....
[/quote]

2 jaar maar? Er zijn genoeg mensen hier op het forum die er veel langer mee bezig zijn. Zo heeft het bij ons op 1 maand na 3 jaar geduurd. Dus 2 jaar is echt niet lang hoor. Tuurlijk, als alles van een leien dakje gaat kan het ongeveer binnen 1 jaar, maar niet iedereen krijgt dit voor elkaar....
 
Hoi Maluka,

Heb even op de ticket gechecked en er staat een boeing 747 Cathay pacific 252 dus geen idee verder..

Ik dacht dat dat er wel mee te maken zou hebben die wacht tijd , maar als jij zegt dat het normaal is dan tja, waarom het zo goedkoop is dan weet ik ook niet , wij hadden het nog niet eerder zo goedkoop gezien.

We hebben ook wel zoiets als het zal wel met de kippen en varkens in het gangpad zijn, maar ook dat voor die prijs nemen we gewoon ff mee :) 883 euro voor 2 tickets is een leuke opsteker natuurlijk.

De registratie van mijn vrouw heeft bijelkaar 7 maanden extra gekost waardoor we niet verder konden anders hadden we hem allang en breed gehad en hadden we er al gezeten, ach de koers van de dollar is gunstiger dan toen dus  misschien hebben we wel mazzel gehad dat we het weer opnieuw moesten opsturen allemaal.
 
Back
Top