Brisbane storm

Inge

Member
Hoe is het met iedereen in Brisbane na de storm? Hoop dat jullie niet al te veel schade en ongemak hebben.
 
Wij hebben gelukkig niet zo heel veel schade, behalve boom schade en twee vernielde schuren op ons land. Als je het met andere huizen in n-w Brisbane vergelijkt, valt het nog mee.

Helaas liep "Elvis B"'s (net nieuw gekochte) auto wel schade op, die bij ons in de schuur geparkeerd stond.

Verder wel heel veel last, want onze electricteit is down, dus kraan, toiletten, douche, koelkast, internet, fornuis, etc werken niet. Ik ben bang dat we daar nog wel een paar dagen mee zoet zijn.

Hier alvast twee foto's van onze straat:
http://duyfken.blogspot.com/2008/11/storm-hits-mclean-ridge.html

UPDATE: We hebben weer stroom! Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk, was tot mijn grote verassing de hele weg vrijgemaakt van alle bomen en alle kabels hingen weer netjes langs de weg. Een paar uur later hadden we weer stroom. Al met al hebben we ongeveer 50 uur zonder stroom gezeten. Nu maar weer verder met opruimen.....als het droog is.
 
Onze tijdelijke verblijfplaats heeft niet echt blijvende schade opgelopen maar een landslide achter het huis, 70% van de bomen omgewaaid/verdwenen en de hele benedenverdieping onder het modderwater
http://picasaweb.google.com/jankaters/0811Storm#

We zijn gisteren verhuisd naar vrienden omdat de stank van de modder niet te harden is en door alle modder in en rondom het huis komen er ook allerlei ongenode gasten  :|

We hopen dat we het huis snel weer leefbaar krijgen...!
 
Jan, als je hulp nodig hebt laat maar ff weten!

that's what neighbours  :grin: are for!
 
Thanks Joep; much appreciated!  :up:

We wachten op bericht van de owner want hij heeft contact gehad met de verzekeringsmij en ik wil geen dingen doen die ervoor zouden kunnen zorgen dat hij iets niet kan claimen...
Maar hij zit of in een gebied waar geen bereik is of zit al op het vliegtuig naar Brissie  :wink:

Gisteravond de laatste spullen naar boven verhuisd dus veel meer kunnen we binnen niet meer doen
 
Wij, hier Pine Rivers, zaten gelukkig aan de "goede" kant van de storm. Schade bleef beperkt tot geen electra voor 1,5 dag.

KC
 
Dan hebben wij helemaal geluk gehad...wel regen en wind en een stroomstoring van ong. 1.5 à 2 uur. That's it.
We hebben zelfs tijdens het inpakken van de verhuisdozen nog gewoon de ramen open gehad. Kon de koele wind lekker door het huis heen waaien.
 
[quote author=Jan Katers link=topic=9454.msg128285#msg128285 date=1227049778]
Onze tijdelijke verblijfplaats heeft niet echt blijvende schade opgelopen maar een landslide achter het huis, 70% van de bomen omgewaaid/verdwenen en de hele benedenverdieping onder het modderwater
http://picasaweb.google.com/jankaters/0811Storm#

We zijn gisteren verhuisd naar vrienden omdat de stank van de modder niet te harden is en door alle modder in en rondom het huis komen er ook allerlei ongenode gasten  :|

We hopen dat we het huis snel weer leefbaar krijgen...!

[/quote]

ohh wat erg zeg om dit aan te treffen na een lekker weekend weg :( Heel veel sterkte de komende weken met opruimen en schoonmaken.
 
Jan,
ik ben heel benieuwd hoe het er na het buitje van vannacht er uitziet . . . .
zelf woon ik in Bardon aan de Ithaca Creek (in de achtertuin) en die steeg afgelopen nacht bijna tot aan de '1974' hoogte.
succes !

hans
 
Ik heb nog wat foto's op mijn weblog gezet van na de storm. (www.duyfken.blogspot.com)

Een van onze frengipani's is helaas omgewaaid.
Het goede nieuws is dat je de takken makkelijk als stekje kan gebruiken en er een boom van kan laten groeien. Dus als er iemand is die interesse heeft, stuur maar een pm-metje. Hier kan je lezen wat je met het stekje moet doen:

http://au.answers.yahoo.com/question/?qid=20080303142108AA9vx66&fr=apb044

En dit is de kleur van de blommetjes:
DSC_9215.JPG
 
Isn't it amazing? Veel schade van de woensdag nacht zondvloed door overstroming in Windsor etc. Dat is toch wel heeeeel dichtbij.

Maar hier, noordkant: geen stroomstoring, niks......alleen kon ik donderdagochtend niet op tijd bij een job interview komen in Manly. Het duurde 45 min voordat ik uberhaupt de wijk uitwas!!! De innercity bypass was afgesloten wegen ondergelopen tunnels. Weet niet of je de foto's hebt gezien, maar toch vrij speciaal dat je dan taxibusjes en autos ziet "drijven". Wat beweegt die mensen om daar doorheen te proberen rijden?

Hier dus niks aan de hand. Hier en daar wat rommel in de tuin. Goede mest zou ik zo zeggen!

Overigens had ik iedereen wel kunnen waarschuwen. Ik was in de border ranges en zag de storm ontstaan (goede foto's!!!). En heb de hele weg terug met een pitchblacke lucht in mijn spiegel gereden. Daarna heb ik me geinstalleerd op het deck (zolang als het kon) en heb het spektakel aanschouwt....Volgende keer zal ik effe bellen  :wink:

Henriette
 
Hoe is het nu in en om Brisbane?

Onze plannen zijn om uiteindelijk ook daar neer te strijken, oa vanwege het klimaat.
Maar ik hou het weer nu al een aantal maanden in de gaten en het lijkt nogal een natte bedoening.
Zie ik nu alleen het negatieve (regen) of valt t wel mee en is het nog altijd heerlijk vertoeven daar?

Jullie krant heeft het over volle dammen en afgelaste wedstrijden enzo,
 
Ja dat heb je met een suptropisch klimaat he. De ene dag schijnt de zon en is het 35C+ en de andere dag regent het pijpenstelen.

Maar er is uiteraard geen betere plek in Australie om te wonen dan in Brisvegas!
 
:up:

Subtropisch ok, da's misschien zelfs de bedoeling.... :cool:
Ik denk dan aan elke avond een flinke bui, maar zoveel als nu?
 
Och wat is veel. In Noord Queensland valt veel ja, maar hier valt het nog wel mee.

De dammen zijn nu in totaal voor ruim 45% gevuld en dat de cricketers niet willen sporten in de regen ... mietjes hahaha...de voetballers hebben gewoon gespeeld vanavond ....en nog gewonnen ook!

Liever wat regen dan de droogte van 2 jaar geleden.
 
[quote author=Joep link=topic=9454.msg128393#msg128393 date=1227413988]
Ik heb nog wat foto's op mijn weblog gezet van na de storm. (www.duyfken.blogspot.com)

Een van onze frengipani's is helaas omgewaaid.
Het goede nieuws is dat je de takken makkelijk als stekje kan gebruiken en er een boom van kan laten groeien. Dus als er iemand is die interesse heeft, stuur maar een pm-metje. Hier kan je lezen wat je met het stekje moet doen:

http://au.answers.yahoo.com/question/?qid=20080303142108AA9vx66&fr=apb044

En dit is de kleur van de blommetjes:
DSC_9215.JPG


[/quote]

:( Had ik dat maar eerder geweten... Ben helemaal weg van Frangipani's! Ze ruiken zooo lekker!
 
Wij hebben trouwens wel last van plaatselijke flooding... Onze tuin is verkeerd aangelegd waarschijnlijk, dus als het een keer flink regent stroomt ons terras vol water. Het gras er omheen heeft last van moisture stess, omdat al dat water zo lang blijft liggen.

web.jpg
 
Goh inderdaad, dat ziet eruit als een ontwerp foutje.. Goed dat het een huurhuis is en niet je eigen .. ;-)
 
Back
Top